200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mr Woods
    svarade
    Har man L-malar i karet får man ej bestämma var sanden skall ligga, så mycket har jag förstått!
    Detta är ju dock till stor glädje för vissa andra invånare!

    Tror nog habrosusarna får bo kvar ändå! De ser ju ut att ha det så trevligt i grottorna och gångarna som L-malarna gräver!

    Klicka på bilden för större version

Namn: 250920131847.jpg
Visningar: 4
Storlek: 92,2 KB
ID: 2149683

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag tänkte flytta tillbaka mina C. habrosus till 54-literskaret de bodde i från början eftersom jag tycker att det är lite för mycket fisk i SA-karet nu, kanske att fjärilarna får flytta dit också så att bolivianerna får vara ifred.
    Men hur länge bör jag vänta för att veta att nematolen tog död på camallanusen ordentligt?
    Jag har ju ingen större lust att sprida skiten, några maskar har i alla fall inte synts till sedan behandlingen...
    Senast redigerad av Mr Woods; 24 September 2013, 12:42.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Fast något CO2 -experiment blev det ju inte, däremot medicinering med nematol p.g.a. misstänkt Camallanus!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Tack! Jag hoppas jag får lek på dem!
    Skall pröva med Co2 från mäsk till helgen, så kanske jag får ned pH lite på köpet!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Nu börjar fjärilarna biffa till sig lite, kan ju bero på att jag vrålmatar dem!
    Men när jag blir på fotograferingshumör så blir de tyvärr automatiskt på humör att simma omkring med hopfällda fenor och absolut inte vara stilla en sekund, och blixtfotografier får jag aldrig att bli snygga...
    [ATTACH=CONFIG]64049[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64048[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]64050[/ATTACH]
    Dom är jättefina, lycka till med dom.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Nu börjar fjärilarna biffa till sig lite, kan ju bero på att jag vrålmatar dem!
    Men när jag blir på fotograferingshumör så blir de tyvärr automatiskt på humör att simma omkring med hopfällda fenor och absolut inte vara stilla en sekund, och blixtfotografier får jag aldrig att bli snygga...
    Klicka på bilden för större version

Namn: 120920131827.jpg
Visningar: 2
Storlek: 189,0 KB
ID: 2149480Klicka på bilden för större version

Namn: 120920131792.jpg
Visningar: 4
Storlek: 94,8 KB
ID: 2149479Klicka på bilden för större version

Namn: 120920131798.jpg
Visningar: 1
Storlek: 96,6 KB
ID: 2149481

    Jag kom förresten på hur man får rödmunstetrorna att stimma mer kompakt och utnyttja de bakre regionerna mer, man ser till att täcka akvariets gavlar!
    Senast redigerad av Mr Woods; 12 September 2013, 20:53.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Nu har inredningen börjat "sätta sig" lite och jag är faktiskt rätt nöjd med hur karet ser ut!

    I nuläget innehåller det:
    20 rödmunstetror
    10 C. habrosus
    6 bolivianska fjärilar
    2 ancistrus

    Dock är jag lite tveksam till om det var någon vidare bra idé att släppa i rödmunnarna för de utnytjar liksom inte hela karet, vilket gör att det börjar se fullt ut och jag vill fortfarande ha ytterligare ca tio habrosus och eventuellt några nyckelhålciklider...
    Jag ser ju framför mig hur jag kommer bli tvungen att vända upp och ner på hela inredningen för att fånga in dem om jag bestämmer mig för att göra mig av med dem...

    Jag förstår om det här inlägget låter lite gnälligt...
    Rödmunnarna stimmar ju bra och är snygga, men finns det något sätt att få dem att utnytja de bakre regionerna lite mer, eller allra helst få dem att hålla sig lite högre upp i vattnet??
    Nu ser det ut som de konkurerar lite med cikliderna om bottenskiktet och det var ju inte tanken när jag köpte dem...
    Kan det hjälpa att skaffa lite flytväxter kanske?
    Senast redigerad av Mr Woods; 22 July 2013, 22:30.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Det är nog för att det knappt går att hitta fisken


    Det simmar en rejäl grupp i Karlstad så de är nog inte helt omöjliga att få hem ändå.
    Får berätta det för han i "min" butik, han vill väldigt gärna ha tag i spilurus, som han minns som rätt vanlig förr. Annars Mr. Woods, kan jag rekommendera en annan raritet, Cryptoheros nanoluteus. Ena föräldern till mina fick ägaren av det paret tydligen åka till Norge för att få tag i.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag tycker det verkar vara lite si och så med köttätandet hos mina nyligen införskaffade bolivianer, däremot får malarna inte ha sina algtabletter ifred!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    200-liters vardagsrumskar

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Pets!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    200-liters vardagsrumskar

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Får la ta en sväng och kolla nästa gång jag är i Säffle då! Vilken affär?



    Jo, jag misstänkte nästan det...
    Pets!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Det är nog för att det knappt går att hitta fisken


    Det simmar en rejäl grupp i Karlstad så de är nog inte helt omöjliga att få hem ändå.
    Får la ta en sväng och kolla nästa gång jag är i Säffle då! Vilken affär?

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Vill bara säga att Mathias är lurig......
    Jo, jag misstänkte nästan det...

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Vill bara säga att Mathias är lurig......

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    200-liters vardagsrumskar

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Lägg av vad coola de såg ut!
    Du menar alltså att dessa skulle passa i mitt kar?? Jag kan inte hitta någon artbeskrivning...
    Det är nog för att det knappt går att hitta fisken


    Det simmar en rejäl grupp i Karlstad så de är nog inte helt omöjliga att få hem ändå.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Cryptoheros spilurus hörru, där har du något som skulle vara roligt!
    Lägg av vad coola de såg ut!
    Du menar alltså att dessa skulle passa i mitt kar?? Jag kan inte hitta någon artbeskrivning...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...