200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mr Woods
    svarade
    Jag känner att jag vill ha mer skrymslen, vrår och gömställen i karet. Samtidigt vill jag inte överinreda och jag vet inte om jag vill ha i mer rötter eller sten...
    Vad tycker ni jag skall göra? Vilka lägre växter skulle passa in? Helst inte för gröna då jag vill hålla en ganska så murrig känsla i inredningen.
    Belysningen är 2x54w med reflektor, ingen C02 eller EC.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 270420142720.jpg
Visningar: 4
Storlek: 97,4 KB
ID: 2157562

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Tackar! Jag är mycket nöjd!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Roligt att se att du fastnat för skalarer. Ett alldeles utmärkt plattfisk. Nyfikna, lekvilliga och en riktigt läcker kombo med dina bolivianer. Riktigt vacker linjering på flera av dem. Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Idag fick jag några lite bättre bilder!
    Kanske inte så fränt med en avelsform, men jag tycker de är otroligt vackra och framförallt så har jag äntligen lyckats köpa fisk som frugan gillar!
    Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142790.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,6 KB
ID: 2157520 Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142789.jpg
Visningar: 2
Storlek: 114,8 KB
ID: 2157521Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142787.jpg
Visningar: 2
Storlek: 116,8 KB
ID: 2157522 Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142794.jpg
Visningar: 7
Storlek: 111,0 KB
ID: 2157519Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142784.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,2 KB
ID: 2157523 Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142782.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,2 KB
ID: 2157524Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142777.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,7 KB
ID: 2157525 Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142776.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,8 KB
ID: 2157526Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142772.jpg
Visningar: 1
Storlek: 144,1 KB
ID: 2157527 Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142769.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,5 KB
ID: 2157528Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142765.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,6 KB
ID: 2157529 Klicka på bilden för större version

Namn: 030520142761.jpg
Visningar: 2
Storlek: 131,7 KB
ID: 2157530

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Det ser ju ut som en blödning som du säger.
    Är nog inget smittsamt iaf men håll koll på det så att det inte blir värre.
    Men borde nästan försvinna av sig självt tycker jag

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Blue Amazon kallas de. Tydligen en Platina korsad med någon vildform. Skall försöka få en bättre bild idag, men de far runt som tossingar så fort jag kommer med kameran...
    Vad tror du om den med röd nos då, vad kan ha hänt? Den äter och så.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Otäckt fina skalarer du har hittat. Och att dom äter alger hos dig är ju en bra bonus

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Vad förvånad jag blev när jag insåg att skalarerna faktiskt äter alger! Efter ett dygn har de betat av det mesta av eländet på svärdsplantorna!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Tjena Helena!
    Gôtt att du är med! Hur gick det med strömavbrottet?

    Jag hade ju lovat bilder... Nykomlingarna blir ängsliga så fort jag är i närheten med kameran så de färgar dåligt.
    Jag hade ju tänkt mig en naturform men frugan ville ha silvervita, så det fick bli en kompromiss; silvervita med ränder!
    Klicka på bilden för större version

Namn: 010520142754.jpg
Visningar: 2
Storlek: 156,0 KB
ID: 2157494 Klicka på bilden för större version

Namn: 010520142750.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,6 KB
ID: 2157495

    Vad kan ha hänt med den här stackaren? Ser ut om en blödning tycker jag.
    Klicka på bilden för större version

Namn: 010520142751.jpg
Visningar: 2
Storlek: 124,1 KB
ID: 2157496

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Åh då är jag ikapp, härlig resa att läsa om ett nytt 300 liters. Ska bli kul att se hur det utvecklar sig. Och skalarer med bolivianer är en favoritkombination här.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Det blir bilder ikväll!
    Tackarr

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Det blir bilder ikväll!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Det verkar bli en bra överlevnadsprocent på bolivianernas kvarvarande yngel som jag räddade över till kökskaret!
    De har börjat utvecklas till riktiga små rovdjur, som står och stödjer sig på sina mikroskopiska bukfenor och lurpassar på körsbärsräklingarna.
    Uppenbarligen utgör dessa ett alldeles förträffligt levandefoder, men jag drygar ut med nyckläckt artemia så gott jag kan och hoppas att några enstaka räklingar klarar av att hålla sig undan!
    så kul! Räklingar är gott käk för dem måste vara kul att se den jaga dessa med

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Jag hade ju bestämt mig för att inte släppa i mer fisk i karet på ett tag, ändå kom jag ut ur butiken med en påse i handen idag!
    Det blev sju stycken skalarer "blue amazon". Sjutsingen vilka fina djur alltså!
    Jag var lite nervös över att släppa i dem hos två lekande par bolivianer, men de är riktigt nyfikna och framåt, äter redan bra och försvarar varandra mot romvaktarnas utfall!
    Härligt och kul att de gick bra ihop Skall blir spännande att gå se lite bilder på dessa sen och även såklart dina bolivianer

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag hade ju bestämt mig för att inte släppa i mer fisk i karet på ett tag, ändå kom jag ut ur butiken med en påse i handen idag!
    Det blev sju stycken skalarer "blue amazon". Sjutsingen vilka fina djur alltså!
    Jag var lite nervös över att släppa i dem hos två lekande par bolivianer, men de är riktigt nyfikna och framåt, äter redan bra och försvarar varandra mot romvaktarnas utfall!

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Det verkar bli en bra överlevnadsprocent på bolivianernas kvarvarande yngel som jag räddade över till kökskaret!
    De har börjat utvecklas till riktiga små rovdjur, som står och stödjer sig på sina mikroskopiska bukfenor och lurpassar på körsbärsräklingarna.
    Uppenbarligen utgör dessa ett alldeles förträffligt levandefoder, men jag drygar ut med nyckläckt artemia så gott jag kan och hoppas att några enstaka räklingar klarar av att hålla sig undan!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...