200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Är inte denna vuxna planta vacker? [ATTACH]69253[/ATTACH]
    Mycket, men jag tror inte det är vad jag har...

    Du får slänga ett öga på mina alger ikväll och se om du tror det kan vara något som faller amano i smaken!
    Du hade amano med dina diskusar va?

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Är inte denna vuxna planta vacker? Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1401792979.003018.jpg
Visningar: 1
Storlek: 74,4 KB
ID: 2157900

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tycker det svårt att se på de bilder du visar Inger

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Här har du bilder att jämföra med Johan, hos mig växer dom sig frodiga på bakgrund och rötter

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Här så har det exploderat med trådalger i hälften av mina burkar. Kör utan gödning i dom då jag har räkor där så det är väl nåt som är i obalans. Irriterande är det i alla fall.
    Men du blev ju av med cyanon så du fixar nog detta också

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Johnny, den är inte vacker, fy och blää för det otyget!

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Om det är gröna penselalger gissar jag att du egentligen fått in Cladophora i karet. Den ser ut som en vackert grön penselalg när den startar upp. Amano äter den inte, tyvärr.
    Hallå Johnny!
    Jag tror faktiskt inte det är claddo, har tittat lite på bilder eftersom jag själv misstänkt det...
    Du får ju gärna slänga ett öga vid 23-tiden ikväll då jag vid det laget skall försöka ha några nya bilder i tråden!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Jag skall ta en bild sent ikväll när det har blivit mörkare, men det växer mycket gröna penselalger på bakgrunden så vi får väl se hur mycket av den som syns. Funderar lite på att slänga i några amanoräkor...
    Om det är gröna penselalger gissar jag att du egentligen fått in Cladophora i karet. Den ser ut som en vackert grön penselalg när den startar upp. Amano äter den inte, tyvärr.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag skall ta en bild sent ikväll när det har blivit mörkare, men det växer mycket gröna penselalger på bakgrunden så vi får väl se hur mycket av den som syns. Funderar lite på att slänga i några amanoräkor...

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Coolt! Skönt att du blev av med det.

    Även "dåliga" bilder är kul att se. bl.a. så att jag får ett hum om bakgrunden. Huvudsaken är ju att karet är snyggt IRL och inte på bild. För oss vanliga dödliga iaf.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Alla sätt är bra utom de dåliga. Gött att det hjälpte mot eländet

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Nädå.., tänkte se om det fanns något intresse bara!

    Jag försökte hålla en Bryzellsk approach till problemet och helt enkelt bara vänta ut skiten men när gud delade ut tålamodet så stod jag tyvärr väldigt långt bak i kön...

    Jag hade ju ändå tänkt ha löv på botten, så jag åkte till Hornbach och köpte catappablad.
    Sedan lade jag dessa på varje liten fläck cyano på botten, och då dog den ut! Ganska snabbt dessutom!

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Haha.. ? Och nu vill du ha pröjs för den informationen? Eller tänkte du bara säga att du vet hur men inte tänker säga något?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    Har du någon helbild på stora karet? Jättefina bilder från den 19/5!
    Som sagt så gör sig karet inte på bild, även om jag är ganska så nöjd med det i verkligheten!
    Jag får väl offra mig och ta några bilder ändå kanske...

    Förresten har jag faktiskt en kul grej att berätta! Jag har kommit på en metod för hur man utan någon större ansträngning snabbt får bort cyano från botten, och den verkar inte komma tillbaka heller!
    Senast redigerad av Mr Woods; 02 June 2014, 08:50.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Ja.. Mathias glädjedödaren nilsson jobbar så..
    Haha <3

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...