720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    Platsa och platsa... Opel Corsa -98 Eco, Grodan kallad.. Syns inte bakom era bilar, har lite svårt att hitta den ibland. Ingen bil man kör hem akvarium i.
    Senast redigerad av Rufus; 09 December 2014, 13:53.
    // Annicka

    Kommentar

    • Erikderek
      • March 2013
      • 718

      Men min V60 D5 med Sportpaketet (R-design chassi, progressiv servo men utan allt exteriört och interiört R-design "smink") MY 14 platsar i gänget... det behöver inte synas på utsidan är min devis.

      EK
      Vardagsrum akvariet - Malawi
      Projekt; Ny generation - SA

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Visst är det OT så långt man kan komma, men det är kul att sväva iväg ibland. Det är lite som att man lär känna varandra lite mer, och i långa loppet kan det ju inte vara något negativt. Jag ser det inte som någon tävling, utan som sagt kul att få höra vad andra har!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Alla bilar har en själ och är värdefulla för någon. :-)
          350L Diskus

          Kommentar

          • Erikderek
            • March 2013
            • 718

            Är inte hela akvaristikhobbyn extremt tävlingsinriktad men med en märkligt ödmjuk inramning; både avseende akvarium, hårdvara, växter och framförallt alla möjliga och omöjliga fiskar i akvarierna... ;-)
            Skämt ochsido, jag håller med dig ansjo, kul med OT och när det svävar iväg så där lagom.

            EK
            Vardagsrum akvariet - Malawi
            Projekt; Ny generation - SA

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Där kan jag hålla med dig till viss del, men jag tror även det har lite med ökande intresse och hur länge man hållet på med akvarium. Nu tycker jag det är kul att ha lite ovanligare sorter, och även riktiga praktexemplar av arter.
              Jag fiskade mycket förr, och. Även det ledde till slut till tävlingsfiske. Fisket genomgår ofta lite olika stadier, i början vill man ha så många som möjligt. Sedan så stora som möjligt och till slut så ovanliga som möjligt, ungefär som inom akvaristiken.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Rufus
                Platsa och platsa... Opel Corsa -98 Eco, Grodan kallad.. Syns inte bakom era bilar, har lite svårt att hitta den ibland. Ingen bil man kör hem akvarium i.
                Nu när vi ändå är OT, så kan jag ju berätta att du delar zoopetnamn med den stornästa typen (herr babian kallad) på min avatar Åtminstone tills jag byter avatar, vilket händer då och då.

                Ursprungligen postat av ansjo
                Visst är det OT så långt man kan komma, men det är kul att sväva iväg ibland. Det är lite som att man lär känna varandra lite mer, och i långa loppet kan det ju inte vara något negativt. Jag ser det inte som någon tävling, utan som sagt kul att få höra vad andra har!
                Ja, helt klart, inget fel i att låta det sväva iväg ibland, och lära sig lite mer om de andra zoopetarna man gaggar med, och är det dessutom på trådskaparens initiativ, så kan ju ingen klaga

                Ursprungligen postat av Einarsson
                Alla bilar har en själ och är värdefulla för någon. :-)
                Japp, bilar har en själ, just därför lyckades Pixar med konststycket att göra en film om talande bilar, som nog faktiskt passar bättre för vuxna än småbarn Men det ska nog vara de för att klara av det också.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Erikderek
                  • March 2013
                  • 718

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Där kan jag hålla med dig till viss del, men jag tror även det har lite med ökande intresse och hur länge man hållet på med akvarium. Nu tycker jag det är kul att ha lite ovanligare sorter, och även riktiga praktexemplar av arter.
                  Jag fiskade mycket förr, och. Även det ledde till slut till tävlingsfiske. Fisket genomgår ofta lite olika stadier, i början vill man ha så många som möjligt. Sedan så stora som möjligt och till slut så ovanliga som möjligt, ungefär som inom akvaristiken.
                  Bra summerat, det är bara att nicka förstående, en stigande utvecklingskurva helt enkelt, oavsett hobby ;-)

                  EK
                  Vardagsrum akvariet - Malawi
                  Projekt; Ny generation - SA

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Jahapp, så sätter vi snart punkt för detta året.
                    För min del har det varit ganska stundtals tufft, med sjukdomar och flera dödsfall i familjen som gjort att mycket har hamnat åt sidan både på det personliga planet och inom hobbyn. Men det är bara att gå vidare och komma ihåg de nära och kära som försvunnit, då de inte blir mer levande än minnena man har kvar. Förhoppningsvis blir nästa år mindre kämpigt, och att man kanske får lite nya projekt och planer att förverkliga.
                    Så från djupet av mitt hjärta, ett riktigt gott nytt år till er alla!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Tack för dina kloka inlägg, Gott nytt år!
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Det vet du Ansjo-Mannen! Nya projekt, resor och massor av kul skall det bli!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Det börjar bra iaf, mina Guinocaror i 720-litaren har lekt, och vaktar jäklar anamma över roten. Tveksamt att det blir något kvar med 30 L-malar i karet men vi får se!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Det börjar bra iaf, mina Guinocaror i 720-litaren har lekt, och vaktar jäklar anamma över roten. Tveksamt att det blir något kvar med 30 L-malar i karet men vi får se!
                            Det var sannerligen en bra början. Jag önskar jag kunde sitta framför din burk en stund nu och kolla!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Jahapp, så sätter vi snart punkt för detta året.
                              För min del har det varit ganska stundtals tufft, med sjukdomar och flera dödsfall i familjen som gjort att mycket har hamnat åt sidan både på det personliga planet och inom hobbyn. Men det är bara att gå vidare och komma ihåg de nära och kära som försvunnit, då de inte blir mer levande än minnena man har kvar. Förhoppningsvis blir nästa år mindre kämpigt, och att man kanske får lite nya projekt och planer att förverkliga.
                              Så från djupet av mitt hjärta, ett riktigt gott nytt år till er alla!

                              Önskar av hela mitt hjärta detsamma till dig!

                              Vi får se till att fylla 2015 med mycket kul och mycket skratt
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Det var sannerligen en bra början. Jag önskar jag kunde sitta framför din burk en stund nu och kolla!
                                Snart så...får se om man klarar av det här...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...