720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

    Nybilsdoft, få saker som känns så tillfredsställande i sinnet. Lite ironisk bara vad som genererar just nybilsdoften.

    EK
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Ursprungligen postat av Erikderek
      Nybilsdoft, få saker som känns så tillfredsställande i sinnet. Lite ironisk bara vad som genererar just nybilsdoften.

      EK
      Berätta!

      Kommentar

      • Erikderek
        • March 2013
        • 718

        Det vi upplever som nybilsdoft är plastmaterialet i kupén som avdunstar "rester" från tillverkningsprocessen, vissa tillverkare försöka lösa det på olika sett, jag vet inte om du tänkt på att en ny bil från Volvo har betydligt mindre nybilsdoft än övriga bilar? Nya Volvobilar har en parametersättning som drar igång kupéfläkten på max varje gång du låser upp bilen för att vädra ur kupén från just dessa "rester", denna parameter är satt med en definierad tid till bilens ålder och försvinner efter ett (långt) tag.

        Men oavsett är det en världens bästa dofter!

        EK
        Vardagsrum akvariet - Malawi
        Projekt; Ny generation - SA

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av ansjo
          Definitivt, bilar är alltid kul! Här blir det kinesiskt mot kinesiskt, och den levereras till Volvo v.7. Men då är jag i Thailand så jag hämtar ut den i början på mars.
          Jag ändrar både på färg och modell denna gången, från XC70 till XC60.
          får jag min vilja igenom så byter jag från svart till silver, Mitsubishi till Suzuki, liten till lite större och fyrhjulsdrift
          men vi har inte "diskuterat" klart detta än... Men åker gubben ny bil så varför inte jag mn nuvarande ju trots allt lite gammal nu, den är ju två år
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Köp nya A-klassen (Mercedes-Benz), tycker den är rätt läcker (om man nu kan acceptera framhjulsdrift...).

            Kommentar

            • Erikderek
              • March 2013
              • 718

              Nya A och GLA är riktigt snygga, jag har aldrig varit en fan av Mercedes men med senaste E följt av A och nu nya C har Mercedes i mitt stycke äntligen satt utsidan, insidan börjar blir bra den med, framför allt nya C. AUDI och BMW har i mitt tycke gjort tvärt om med sina bilar i B, C och D segmentet, oerhört generiska i sin exteriöra och interiöra design (S respektive M modeller undantaget). Framför allt AUDI har blivit, uhm, tråkig.

              EK
              Vardagsrum akvariet - Malawi
              Projekt; Ny generation - SA

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Köp nya A-klassen (Mercedes-Benz), tycker den är rätt läcker (om man nu kan acceptera framhjulsdrift...).
                Hehe, jo, framför allt så blir den, till skillnad från sin äldre släkting, inte så rädd att den lägger sig på rygg om den ser en älg

                Vågar man komma dragande med en Toyota Prius 3 i detta sällskap?
                Senast redigerad av Shepard; 07 December 2014, 21:40.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Ursprungligen postat av Erikderek
                  Nya A och GLA är riktigt snygga, jag har aldrig varit en fan av Mercedes men med senaste E följt av A och nu nya C har Mercedes i mitt stycke äntligen satt utsidan, insidan börjar blir bra den med, framför allt nya C. AUDI och BMW har i mitt tycke gjort tvärt om med sina bilar i B, C och D segmentet, oerhört generiska i sin exteriöra och interiöra design (S respektive M modeller undantaget). Framför allt AUDI har blivit, uhm, tråkig.

                  EK
                  Njaeee... Visst kunde de förr också! Jag saknar fortfarande min 126:a som jag sålde i somras...

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Den nya mercedesen är riktigt fin, och nu börjar även deras kombi bli riktigt läcker med. Men ser man på suvar ligger både Mercedes och Audi efter BMW:s suv förutom X5 som jag tycker ser lite gammalmodig ut, i mina ögon. Annars är BMW:s hela serie nog den tillverkaren som har det snyggaste bilprogrammet...(min åsikt).
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Den nya mercedesen är riktigt fin, och nu börjar även deras kombi bli riktigt läcker med. Men ser man på suvar ligger både Mercedes och Audi efter BMW:s suv...
                      Absolut! Jag skulle aldrig köpa en Merca-SUV. Det är nog oftast en helt annan typ av bil man är ute efter när man köper en Benz... I alla fall jag. Hade jag velat ha en "SUV" hade jag köpt en Jeep eller en Land Rover!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Mr Woods
                        Absolut! Jag skulle aldrig köpa en Merca-SUV. Det är nog oftast en helt annan typ av bil man är ute efter när man köper en Benz... I alla fall jag. Hade jag velat ha en "SUV" hade jag köpt en Jeep eller en Land Rover!
                        Landrover Evoque är för jädra frän, högt på min önskelista!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          720 liter Akvastabil

                          För egen del så äääälskar jag min nya Subaru Outback. Inte snygg, snarare fulsnygg, men fantastisk på dålig väg, att dra tungt och med nya automaten så blir det silkeslent hela vägen. Robust som en gammal 740 där allt är rejält gjort. Kommer att ha kvar den länge. Har haft 2 andra outback förut och aldrig haft ett enda fel utan det är bara service man gör på verkstan ;-)
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Ursprungligen postat av Mr Woods
                            Köp nya A-klassen (Mercedes-Benz), tycker den är rätt läcker (om man nu kan acceptera framhjulsdrift...).
                            Framhjulsdrift kan man leva med sålänge det inte är 250+ hästar ner i backen, då blir det däcksoppa snabbt. :-) Klart det är roligare med 4wd men är det ingen "sportbil" man har så går det bra utan.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              720 liter Akvastabil

                              4WD är lite som med luftkonditionering. Har man haft det så är det svårt att tänka sig vara utan.....
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Gmail
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...