Vardagsrum akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    240 liter, då blir det lite vatten över iallafall för fiskarna att simma i

    Lämna en kommentar:


  • Erikderek
    svarade
    Tackar, jag kommer nog bara få plats med en eller maximalt två. Akvariet blir ett Juwel RIO 240, det är vad som får plats i vardagsrummet i akvarieväg (med nuvarande möblering).

    EK

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Häftiga rötter, hur stort kar skall du ha för att få plats med dessa bjässar
    Senast redigerad av PiaJo; 16 April 2013, 11:04.

    Lämna en kommentar:


  • Erikderek
    svarade
    Tackar. Jag kunde inte låta bli att spontan köpa dessa när tillfället dök upp. Nu är i alla fall ett av projektinköpen avklarade, återstår dock inköp av några mer vitala komponenter till projektet, men det är detaljerna som gör det i slutändan...

    EK

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Vardagsrum akvariet

    Jefla va goa rötter!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Fasen, det där var ena rejäla rackare, riktigt fina! Det skall bli kul att se scejpen senare!

    Lämna en kommentar:


  • Erikderek
    startade ett ämne Vardagsrum akvariet

    Vardagsrum akvariet

    Projektfasen, första inköpet är nu gjort. Det blev tre rötter som jag spontanköpte på Blocket i förra veckan. I annonsen stod det mangrove rötter, men jag väljer att kalla rötterna akvarie rötter. Utifrån det jag planerar just nu så kommer jag inte att använda alla tre rötter, om det blir en eller två får jag se när jag väl införskaffat akvariet. Den stora roten är tung, jag skulle uppskatta vikten till 7-10 kg.

    Temat kommer bli Sydamerika (eller Tanganyika... och då blir det inga rötter alls)

    Taget med mobilkameran, sorry för kvalitén.



    EK
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Erikderek; 05 June 2013, 21:06.
Arbetssätt...