Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Tjena,
    Något för dig kanske?
    Akvarium butikställning säljes i Mariestad - Blocket

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Ursprungligen postat av ICC
      Ja den står just nu i mitt garage. Men den passar ej riktigt in som jag vill så därför har jag lagt ut den på annons .

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Jaha, var det din egen annons. Då var mitt inlägg klumpigt gjort. Ursäkta

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Ursprungligen postat av ICC
          Jaha, var det din egen annons. Då var mitt inlägg klumpigt gjort. Ursäkta
          Det är lungt.

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Nu så har jag fått upp mina 375liter iallafall 2st. LED-belysning upp och igång . Så nu är det grus och sand som ska inhandlas.
            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Så till er som ju undra över min led belysning. Så på kan man se på denna bilden. Lite skillnad. Det gula ljuset är Jula led belysning 10w. Sedan det mer vita är mina nya led plattor.

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Idag var man en sväng och handla hem lite grus till ställningen och så det är snar ett dags för lite fisk in den

                Sedan ställt upp nästa ställning som ska igång 6st 125liter med 50*50*50 Cm. Så måste bara köpa mera Marksten så den kommer upp i rätt höjd. Men dessa kar ska även borras så det blir lätt att byta vatten. Så blir det led belysning över varje kar

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Idag har alla fiskar fått flytta ut innefrån källaren. Så nu går det även lite hantel ciklider ute i garaget..

                  Så imorgon kommer det en och hämtar min ställning som jag har ute på annons. Då är det klart för att hämta hem nästa om en vecka

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                     

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Då var det söndag stor städning hemma inne i bland alla saker och även ute så då kom det fram ett 375 med ställning

                      Så var bara att bära in i källaren och tvätta av sedan leta fram lite moduler och sten och silicon dit. Så blev det även ett filter fack på höger sidan. Men även modulen till vänster blir filter

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Nu är karet iallafall igång med pumpar och filter media. Nu är det bara levande som saknas. Lite sugen på ett gängen tropheus men vet ej riktigt kanske blir Malawi . Beror ju vad man hittar i närheten

                        Kommentar

                        • Munin
                          • December 2020
                          • 658

                          Snyggt! Har nog frågat förut, börjar bli gammal och glömsk antar jag, men det är ju någonting som ändras så jag ställer frågan igen: Hur ser ambitionen med hobbyn ut för tillfället? Föder du upp eller har för avsikt att föda upp fisk i större kvantiteter? Eller har du det enbart som någonting att lägga energi på?

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Ursprungligen postat av Munin
                            Snyggt! Har nog frågat förut, börjar bli gammal och glömsk antar jag, men det är ju någonting som ändras så jag ställer frågan igen: Hur ser ambitionen med hobbyn ut för tillfället? Föder du upp eller har för avsikt att föda upp fisk i större kvantiteter? Eller har du det enbart som någonting att lägga energi på?
                            Jag har detta som en hobby för att slippa tänka på massa jobbiga saker som händer i mitt liv runt mig. Så det går mycket energi till detta istället för att tänka på jobbiga saker i huvudet.

                            Odling blir det för jag tycker det är roligt med att se fisk växa upp och även prova nya arter att odla som kan vara svårare. Så man kan bocka av dessa på min lista med . Vissa arter blir ju att man odlar lite mer på så man själv gillar dom. Sedan blir det väl inga jätte kvantiteter längre utan odlar för kvalite istället. Och så kan man få byta in lite fisk mot foder och föra kvalité fiskar vidare till andra inom hobbyn..

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Så var det lite fisk igen.

                              Fick hem lite snygga blue Bolt räkor som jag ska ha i ett av mina räkakvarium. Får vi se hur dom utvecklas.
                              ​​​​​​
                              Så har man ett gäng med snygga Snow White ancistrus som går på lite till växt runt 3cm nu. Riktigt snygga mot mörk botten då dom nästan lyser.

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Ett 350liter på plats i garaget med för att kunna ha till scalarer eller om det blir diskus.

                                Sedan fixat ordning ett mindre akvarium till att ha mina sewellia lineolata. Mycket sedan och en pump på 1000litre i ett 63 liter. Så får vi se hur det det blir med yngel

                                Kommentar

                                Arbetssätt...