Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Det går väldigt långsamt utan i garaget nu. Dom man blev hemma med covid. Och att vi ej varit så pigg. Så hoppas kunna ta tag vi i allt nästa vecka. Har precis orkat med att byta ut lite vatten då jag ej orkar att stå upp i mer än 20min.. men men bara kämps vidare.

    Men iallafall har mitt kar med Troffar fått lite mera alger så det blir mer och mer naturligt tycker jag.

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      Tråligt att du blev sjuk. Bilderna är bra i alla fall. Krya på dig.
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Så ännu en ny dag. Idag har jag försökt få nya ställning i våg så nu efter 1h så är jag helt slut igen. Så nu blir det lite vila.

        Bjuder även på bild på Brochis splendens. Som går Inna i 840 karet

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Så i garaget står det jätte stilla då jag ej funnit motivation efter jag varit sjuk. Och är ännu inte bra i kroppen. Så jag matar bara och byter vatten och plockat lite rom från mina corydoras. Nya ställning kommer ta lite mer tid en vad jag har velat. Men blir vara tillslut kanske.

          ​​​​​
          Men fick hem ett 312L akvarium som jag tänkte fixa till så någon kan får nytta av detta framöver. . Montera solfilm och ett filter fack så man kan ha filtermatta och keramiska ringar innanför för att slippa se pumpen. För att gör det lite snyggare limma jag massa skiffer på glas skivan för att får ett billigare alternativ till btn bakgrunbakgrund...
          blir snyggt med enkla. Medel iBland

          ​​​​​​

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13131

            Ja det där var en klurigt tänkt
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ibland behöver man helt enkelt ta lite paus för att få ny ork och lust . Och med den takt du har hållit är det bra att ge nya ställningen lite tid.
              och du ligger ju ändå inte på latsidan , ditt nya projekt ser ju kanon ut. Kul att se vad det blir i det karet

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Ursprungligen postat av Ekenberg
                Ibland behöver man helt enkelt ta lite paus för att få ny ork och lust . Och med den takt du har hållit är det bra att ge nya ställningen lite tid.
                och du ligger ju ändå inte på latsidan , ditt nya projekt ser ju kanon ut. Kul att se vad det blir i det karet
                Ja det nya får vänta lite och växa till säg.

                Detta kar får jag se om jag behåller själv eller säljer vidare. Då jag har rätt mycket kar fortfarande att greja med. Men kommer kanske gå lite Malawi i detta då jag ej har det inne ännu eller om jag ska ta in några snygga scalare..

                Men ikväll blir det iallafall vatten och grus i karet hoppas jag på.

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Ursprungligen postat av åheim
                  Ja det där var en klurigt tänkt
                  Ja bygga med skiffer är roligt. Men tidskrävande. Har byggt ett 540 hela bakgrund med skiffer men då med lite större bitar men det tog många timmar.

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Så här blev karet lite snabbt fixat fick även i lite fisk . Malawi så klart

                    Kommentar

                    • Superpescado
                      • March 2020
                      • 715

                      Jävligt snyggt det du gjorde med skifferplattorna där!

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Ursprungligen postat av Superpescado
                        Jävligt snyggt det du gjorde med skifferplattorna där!
                        Tackar. Jag blev riktigt nöjd med dom. Ska prova och göra på något annat kar med ,

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Tyckte också att det blev rätt fiffigt och karet i sin helhet blev bra. Men hitta gärna på något med vänster bakre hörn. Det hörnet sårar helheten lite med sin framhävande silikonhörna.
                          Hur går det för övrigt då? Kommit fram till vad som orsaka massödet med dina cw009´or?

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Ursprungligen postat av ICC
                            Tyckte också att det blev rätt fiffigt och karet i sin helhet blev bra. Men hitta gärna på något med vänster bakre hörn. Det hörnet sårar helheten lite med sin framhävande silikonhörna.
                            Hur går det för övrigt då? Kommit fram till vad som orsaka massödet med dina cw009´or?
                            Ska leta fram lite mer stenar och grejor så man kan täcka vänstra hörnet. Var ju bara lite snabbt ihop slängt med det man hade inne.

                            Ja inte riktigt kommit framt till vad som hände. Men kör nu mera med kolfilter vid vatten byte och nu har jag haft mindre dödsfall. Så något var det med vattnet.

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Mitt kar med mina lineolata sewellia har redan sett ett yngel . Så verkar funka med mycket sten och bra fart i vattnet.
                              63 liter kar med 1500liter massa sten . Så får gå i några månader till så tömmer jag får jag se hur många yngel det blir.

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Så då kom det tyvärr ett slut på min hobby.

                                Har fått en anmälan på mig .

                                ​​​​Vet från länsstyrelsen låg i brevlådan igår. Att jag är anmäld för odling. Så det tog ut stor lust ur mig. Och har även fått höra att det är ett par till som odlar som har fått brev i denna veckan. Så nu är det någon som är på krigs stigen. Så hobbyn ligger ju illa till tyvärr tror jag då det måste finnas lite hobby odlare som gillar och brinner för att försöka odla udda och svåra arter annars dör vår hobby ut helt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...