Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    Ursprungligen postat av stefanr72

    Med källaren full med kar blir det oundvikligen en del yngel som måste avyttras.
    Ja man får väl skänka hur mycket man vill
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • stefanr72
      • November 2010
      • 1027

      Ursprungligen postat av åheim

      Ja man får väl skänka hur mycket man vill
      Då får man skänka till rätt personer så man slipper få brev från en statlig myndighet..

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        Räkna ut vad akvarierna kostar. Sälj inte för mer än kostnaderna är min gissning.

        Mina kar kostar en hel del i vatten och el.

        En verksamhet vill ju gå med vinst
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Ursprungligen postat av admin
          Räkna ut vad akvarierna kostar. Sälj inte för mer än kostnaderna är min gissning.

          Mina kar kostar en hel del i vatten och el.

          En verksamhet vill ju gå med vinst
          Jag kan allt gå hålla med dig in denna frågan ialla. Ja vinst gör jag inte på mina akvarium dom kostar mig mycket i månadskostnad. Då det är el vatten och uppvärmning.


          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Men om någon är intresserad av fina ställningar nu så ska alla säljas av nu.

            Kommentar

            • stefanr72
              • November 2010
              • 1027

              Ursprungligen postat av LAncer

              Jag kan allt gå hålla med dig in denna frågan ialla. Ja vinst gör jag inte på mina akvarium dom kostar mig mycket i månadskostnad. Då det är el vatten och uppvärmning.

              Då borde det inte vara nåt hinder att fortsätta som förut.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13131

                Kör på bara Lancer
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Ursprungligen postat av åheim
                  Kör på bara Lancer
                  Tyvärr är all lust borta nu när man fått alla besked. Och nu när man vet vart det kommer ifrån.


                  Men idag fick jag besked att dom lägger ner utredningen om jag avslutar och stänger ner min verksamhet som dom kallar det. Så nu min tid som hobby akvarist. Går nog mot sitt slut tyvärr.

                  Kommentar

                  • Christer5
                    • July 2015
                    • 915

                    Ursprungligen postat av LAncer

                    Tyvärr är all lust borta nu när man fått alla besked. Och nu när man vet vart det kommer ifrån.


                    Men idag fick jag besked att dom lägger ner utredningen om jag avslutar och stänger ner min verksamhet som dom kallar det. Så nu min tid som hobby akvarist. Går nog mot sitt slut tyvärr.
                    Med så många akvarier och försäljning av fisk så var det nog svårt att kalla det för bara hobby.

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13131

                      Ursprungligen postat av LAncer

                      Tyvärr är all lust borta nu när man fått alla besked. Och nu när man vet vart det kommer ifrån.


                      Men idag fick jag besked att dom lägger ner utredningen om jag avslutar och stänger ner min verksamhet som dom kallar det. Så nu min tid som hobby akvarist. Går nog mot sitt slut tyvärr.
                      Verksamhet? I vilket syfte har du ditt akvariegarage?
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Ursprungligen postat av åheim

                        Verksamhet? I vilket syfte har du ditt akvariegarage?
                        Jag. Har haft det som min hjälp i mitt liv att hålla mig flytande över ytan. Och inget vinst syfte med det hela. Utan roligt att ha något att göra och lyckas med att få upp lite yngel av olika arter.

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13131

                          Ursprungligen postat av LAncer

                          Jag. Har haft det som min hjälp i mitt liv att hålla mig flytande över ytan. Och inget vinst syfte med det hela. Utan roligt att ha något att göra och lyckas med att få upp lite yngel av olika arter.
                          Ja men då är det ju bara att köra, du har ju ingen verksamhet....
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • Fanbyalperna

                            • September 2005
                            • 752

                            Jag förstår dig, men myndigheterna gör det inte pga av omfattningen. Skala bara ner lite och kör vidare, Glädjen finns inte i antalet akvarier utan akvarien och fiskarna själva. Det mikrovärld som finns i varje akvarium är tillräckligt intressant i sig själv och som sagt inte antalet akvarier. Som du själv nämner är det en glädje när man lyckats få till akvariet så att fiskarna trivs och förökar sig.
                            Har inte alltid rätt, men fel ibland

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13131

                              Ja men man får ju ha hur mycket fisk man vill i sin hobby så länge man inte ägnar sig åt föda upp och ditribuera fisk.
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • Christer5
                                • July 2015
                                • 915

                                Ursprungligen postat av åheim
                                Ja men man får ju ha hur mycket fisk man vill i sin hobby så länge man inte ägnar sig åt föda upp och ditribuera fisk.
                                Det är väl det som är haken i det här fallet när man vill ha så många akvarier för odling och en även vill sälja för att finansiera sin stora hobby,det blir som en verksamhet då.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...