Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Detta verkar vara intressant mat:
    350L Diskus

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      Är det inte helt vansinnes dyrt?
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Vet inte. :o Kanske. Men om det är bra foder så skiter jag i vilket. Inbillar mig att de såg gasnka stora ut, vilket är bra för vuxna diskus.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          200 gram blackworms tex kostar 60$. Så detta kostar 88$ typ för samma mängd. Något dyrare.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Egentligen kanske man skulle göra sump till 300litaren sen också. Och helt enkelt ha som övningsprojekt inför framtiden, maybe kanske eventuellt.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Rengjorde svampfilter och förfilter i fx6 idag. Chockerande vad mycket skit det sätter sig i filter med tiden, som lätt blir kvar i akvariets cirkulation.

              Det lutar mer och mer åt det jag sagt innan, ska jag fortsätta med denna hobbyn är det sump som gäller i framtidne, så att jag kan låta filter suga upp all skit och direkt ner i en finmaskig socka som fångar upp allting och är töms på 10 sekunder.
              350L Diskus

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Läste i en annan tråd att du funderar på att gå över till mindre SA-ciklider, då får vi göra vårt bästa för att smitta ner dig med jordätarfebern!

                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Haha ja det är häftiga fiskar, jag har haft tanken sen jag såg det dära lååååånga karet någon hade i sitt sovrum, hannes vare va?

                  Som sagt har jag inte gnistan till alla vattenbyten längre. Och nya lägenhetne äre lite längre till vattnet. Helst vil ljag ha automatiska byten om jag ska fortsätta med diskus. Eller extremt mycket större volymer så att man kan göra vattenbyten mer sällan.

                  Får väl se vart det hamnar, inte omöjligt jag ser om någon är intresserad av att ta över dem och ha lite enklare fiskar i framtiden.

                  JAg har ju ett 310liters som antagligen får göra det isåfall. På något sätt känns det spännande att ha ett kar som är lite mer dimensionerat utifrån fisken sett. Diskusarna får ett 350literskar att se pyttelitet ut. Men med små fiskar blir det ju åt andra hållet istället. Man får en mer känsla av storskalighet med små fiskar istället och stort kar. Aja, som sagt, får se vad som händer..
                  Senast redigerad av Einarsson; 19 April 2015, 20:05.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Ni nördar lär ju redan ha sett allt detta men jäklar vilka fina videos detta var, jag har inte sett dem innan.

                    Fearuring : Apistogramma pertensis, Biotodoma cupido, Crenicichla spp., Nannostomus spp, Moenkhausia colletti, Chalceus macrolepidotus, Caenotropus sp, Aequi...


                    Subaquatic vudeo of ornamental fishes in their natural habitat, inckuding Paracheirodon axelrodi, Petitella georgiae, Dicrossus filamentosus, Apistogramma, C...

                    Follow the Fluval team as they lead an aquatic expedition through the Llanos, a tropical grassland plain situated to the east of the Andes in Colombia. Share...
                    Senast redigerad av Einarsson; 19 April 2015, 20:26.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Den sista filmen framför allt var fantastisk tycker jag. Handlar om Colombia generellt också.
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        De två första lade jag upp i min tråd igår!
                        Hittade dem när jag letade efter mina jordätares naturliga biotop, och visst var det ett par cupidos med på filmen!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Tack för filmerna Einarsson . Jag har bara tittat på några snuttar nu, men i morrn blir det filmtajm .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Tack för filmerna Einarsson . Jag har bara tittat på några snuttar nu, men i morrn blir det filmtajm .

                            //Inger
                            Härligt. De första är bara video rakt igenom, men den sista är en dokumentär som fluval gjort verkar det som, där de berättar om en forskningsresa genom colombia. Mkt intressant!
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Blir nog en enkel sån här istället framöver till nya karet.. dvs 125x50x50. Enligt U-joeys design.
                              Bifogade filer
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

                                Ser stabilt ut!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...