Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Ofan, det var ju snällt med erbjudandet. Men tyvärr får jag inte plats, får ge upp dessa drömmarna.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Jo, jag förstår... Trotts allt tar det mest plats på höjden, men det är ju samtidigt något hiskeligt fult med en grön plasttunna i vardagsrummet!

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Haha ja. Precis.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Nu är FX6an tillbaka i diskuskaret. Var för svråt att hålla bra vattenkvalité med bara svampfilter när man inte orkar/kan göra vattenbyten jätteofta. Men men, all good eftersom diskusarna bor i juwelkaret äre inga problem att peta dit det igen.

          Sen blev jag paranoid att det är kranvattnet som är dåligt här men det är ju samma kommunala vatten så det borde det inte vara.
          Senast redigerad av Einarsson; 21 February 2015, 10:08.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Wiie
            • May 2006
            • 124

            Får en fx6 plats i skåpet på ett rio300 eller får man ha det vid sidan om??

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Ursprungligen postat av Wiie
              Får en fx6 plats i skåpet på ett rio300 eller får man ha det vid sidan om??
              Det får tyvärr bara plats i mittenskåpet, dvs det som inte har en dörr. Sen har jag borrat två hål i mellanväggen för att leda slangarna den vägen.
              350L Diskus

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                Ursprungligen postat av Wiie
                Får en fx6 plats i skåpet på ett rio300 eller får man ha det vid sidan om??
                Tips på ett enkelt sätt att skapa ytterligare ett skåp i en Juwel möbel genom att helt enkelt köpa en vit masonitskiva som viks till en halvmåne. Jag har en 6 Kg CO2 flaska och ett filter bakom denna i mitten.

                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1639.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,9 KB
ID: 2166207
                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1640.jpg
Visningar: 2
Storlek: 155,0 KB
ID: 2166208

                Nu är detta visserligen ett 240 och inte ett 300 skåp men principen borde vara den samma.
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Wiie
                  • May 2006
                  • 124

                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Tips på ett enkelt sätt att skapa ytterligare ett skåp i en Juwel möbel genom att helt enkelt köpa en vit masonitskiva som viks till en halvmåne. Jag har en 6 Kg CO2 flaska och ett filter bakom denna i mitten.



                  [ATTACH=CONFIG]74308[/ATTACH]

                  Nu är detta visserligen ett 240 och inte ett 300 skåp men principen borde vara den samma.


                  Riktigt smart lösning där Tommy. Har gått in på Juwels hemsida och kollat skillnaden på skåpen och till rio300 så är skåpet högre och något djupare. Har varit inne på fluval ytterfilter till mitt planerade rio300 men såg att du kör med jbl Tommy och tänkte höra hur nöjd du är med dessa filter?

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    Ursprungligen postat av Wiie
                    Riktigt smart lösning där Tommy. Har gått in på Juwels hemsida och kollat skillnaden på skåpen och till rio300 så är skåpet högre och något djupare. Har varit inne på fluval ytterfilter till mitt planerade rio300 men såg att du kör med jbl Tommy och tänkte höra hur nöjd du är med dessa filter?
                    Är absolut nöjd, tycker man får mycket kapacitet för pengarna men de låter en del. Jag störs inte på det men kan tänka mig att en del kan göra.
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Nya Bilen är hemkommen. På tal om annat
                      Bifogade filer
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Grattis! Tycker jag anar en tvärstolt ton hos ägaren Blir det kvällsmaten serverad i bilen med instruktionsboken som den stora underhållningen?
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Äta i bilen!? Är du helt från vettet? INGEN mat får förekomma i bilen!

                          Men ja, jag är toknöjd.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Grattis! Tycker jag anar en tvärstolt ton hos ägaren Blir det kvällsmaten serverad i bilen med instruktionsboken som den stora underhållningen?
                            Det vet du väl Johnny, att det bara är vi Mercedesägare som äter i våra nya bilar!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Vi Subaruägare som tänker att denna bil tål allt t o m mat gör också så ibland.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Vi Subaruägare som tänker att denna bil tål allt t o m mat gör också så ibland.
                                Tål & tål. Det kan bli fläckar i bilen!
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...