Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Ursprungligen postat av Webo
    Gott. Då är det alltså bara att invänta värmen. Kan du inte lägga lite rötter/grenar så det inte är så naket?
    Jag kan men jag vill inte, jag håller det hellre enkelt att underhålla det som det är nu. Efterosm jag ändå vet att jag inom hyfsat snart framtid kommer riva ut skiten igen. Karet har ju en BTNbakgrund så det är väl alltid något, även om jag inte själv gillar den så kasnke fiskarna gör det.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Hade en liten liten ammo/nitrit-spik idag på morgonen så jag så sket i jobbet och bytta 70% av vattnet på morgonen innan jag tog mig iväg. Ser nu att fiskarna trivs igen. Gjorde ingen mätning på morgonen utan såg det på några av fiskarnas beteende. Sparade lite vatten och testade nu dock och det ser ut som att det var lite, dock väldigt lite, nivåer av elakämnen. Men tror det är all good igen.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Funderar på om jag ska ha hälften av fiskarna på golvet och hälften i Juwel. För att utnyttja hela vattenvolymen. Behöver inte byta vatten så ofta då. :-)
        350L Diskus

        Kommentar

        • woodlund
          • December 2011
          • 666

          Du kan alltid svänga över med ett gäng här om du vill komma ifrån vatten bytena
          1900Liter Diskusvatten


          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Haha det tror jag säkert.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Eftersom det plötsligt med Cuipeua-feber här.

              Några få skitdåliga bilder på mina skönheter. Kan inte fatta att Tony släppde dem så billigt till mig. Jag rånade honom. :-)
              Bifogade filer
              350L Diskus

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                A sight for sore eyes! Vrålfina!

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  A sight for sore eyes! Vrålfina!
                  Hoppas ju såklart som du på fler i framtiden. Får se vad som händer. En 4 kompisar till som dessa kan bo med vore underbart.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Hoppas ju såklart som du på fler i framtiden. Får se vad som händer. En 4 kompisar till som dessa kan bo med vore underbart.
                    Klart du skall ha fyra till - kommer ju att bli hur fränt som helst!

                    Man får väl helt enkelt göra så att när det närmar sig discus-inköp, att man lägger undan rejält med deg, och sedan sonderar man terrängen. Det borde väl funka att snacka med exempelvis Tony, och fråga om det finns möjlighet att beställa en saftig grupp Cuipeua - så får det ta några månader, ett halvår innan man får hem dom.

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Klart du skall ha fyra till - kommer ju att bli hur fränt som helst!

                      Man får väl helt enkelt göra så att när det närmar sig discus-inköp, att man lägger undan rejält med deg, och sedan sonderar man terrängen. Det borde väl funka att snacka med exempelvis Tony, och fråga om det finns möjlighet att beställa en saftig grupp Cuipeua - så får det ta några månader, ett halvår innan man får hem dom.
                      Precis. Man får invänta fiskesäsongen men oftast är det väl nu på vårkanten här som VFarna brukar komma hem. I år blir det dyrt dock då dollarn har rusat en del. Så får väl se vad som händer.
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Einarsson
                        Precis. Man får invänta fiskesäsongen men oftast är det väl nu på vårkanten här som VFarna brukar komma hem. I år blir det dyrt dock då dollarn har rusat en del. Så får väl se vad som händer.
                        Japp, det är bara att vänta och se vad som händer - och liksom vara förberedd lång tid innan, ingen idé att rusa iväg och göra förhastade grejer.

                        Har du någon skön helkarsbild på ditt kar? Jag kan i och för sig kolla bakåt i tråden en sväng, alltid kul att läsa om lite grejer igen!

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Finns väl gamla tror jag. I de olika utseenden det har haft men just nu är det ju bara helt tomt, förutom bakgrunden och ett par svampfilter.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Einarsson
                            Finns väl gamla tror jag. I de olika utseenden det har haft men just nu är det ju bara helt tomt, förutom bakgrunden och ett par svampfilter.
                            OK, jag kikar gärna bakåt i tråden, no probs!

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Jag skulle vilja ha en tunna någonstans jag kan förbereda vatten i.. Tyvärr lär det aldrig få plats en så pass stor. Anlednignen rä att jag skulle vilja ha möjligheten att ibladn byta 100% av vattnet i princip. Men det äknns inte bra att göra direkt från kranen då temp & parametrar kan svänga mycket mer. Till VFarna i framtiden kanske jag vill torva också och då vill jag inte göra det direkt i karet.

                              Men jag får väl helt enkelt nöja mig med att jag faktiskt ändå fått lite mer plats än innan, får vara glad för det lilla och jag kan inte få allt. : )
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                Jag skulle vilja ha en tunna någonstans jag kan förbereda vatten i.. Tyvärr lär det aldrig få plats en så pass stor. Anlednignen rä att jag skulle vilja ha möjligheten att ibladn byta 100% av vattnet i princip. Men det äknns inte bra att göra direkt från kranen då temp & parametrar kan svänga mycket mer. Till VFarna i framtiden kanske jag vill torva också och då vill jag inte göra det direkt i karet.

                                Men jag får väl helt enkelt nöja mig med att jag faktiskt ändå fått lite mer plats än innan, får vara glad för det lilla och jag kan inte få allt. : )
                                Jag kan höra med farsan om du kan få ett juice-fat från Arla av honom, bör rymma fem-sexhundra liter!
                                Det ligger i så fall och skräpar ute på Ammenäs.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...