Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Lite roligt vad som kan hända med akvarier och fiskar. Efter vattenbytet i tisdags glömde jag starta värmarna igen vilket resulterade i att temperaturen droppade från 29 till 26ish under onsdagen. När jag kom hem så var det pansarmalsägg överallt och typ alla diskusparen lekte. Så kan det gå. ^^

    Pansarmalar är ju kallare vatten ett klassiskt knep men roligt att diskusarna också nappade på "misstaget".
    350L Diskus

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      Klassisk lektrigger för diskus också
      Discus for life

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Ursprungligen postat av lofstrog
        Klassisk lektrigger för diskus också
        Ja det är väl så generellt egentligen när regnvatten kommer uppifrån och fyller på floderna igen med kallt syrerikt vatten och mat.
        350L Diskus

        Kommentar

        • lofstrog
          • November 2009
          • 989

          Discus for life

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Nu leker mina gula albino leopards för fullt. Vore sjukt kul att dra upp en kull på dom någon gång. Kan nog bli fin avkomma.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ska bli riktigt spännande att följa
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Dålig bild men de la en riktig monsterkaka inatt.
                Bifogade filer
                350L Diskus

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Hehe, roligt när hannen står och skakar som en tok i flera dagar, sen när honan väl nappar och börjar lägga ägg (idag på förmiddagen) så fattar han inte hans del i det hela. :-) Tror denna kakan är obefruktad.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Stackarn Är det först försöket för det paret?
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Nä de har lekt 2-3 gånger innan men det tar tid för vissa. :-)
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Hämtade 2 Heckelcross(Rödturkos) och 2 Fine line snakeskin idag. De käkar redan och mår bra. :-) Heckelcrossarna är riktigt grymma. Får lägga upp lite bilder snart.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Bilder nu!!!!!!
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            BILDER! För din skull då Blåvinge. :-)

                            Förjäkla svårt att ta bilder på fiskar, så de är inte så jättebra. Dessa två är Fine Line Snakeskin. Heckelcrossarna står bakom som du kan se, de vill inte riktigt visa upp sig på samma sätt än då hecklar generellt är lite skyggare. :-)
                            Bifogade filer
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Tack!
                              Jag stör mig faktiskt väldigt lite på om bildkvalitén inte är utställningskvalité. Så i min värld är det fina bilder.
                              Och linslusen i mitten är ju riktigt fin. Skulle jag kunna tänka mig själv! Tycker du fått till en riktigt läcker mix med Discus. Är du färdig nu med dina inköp?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                Ja det är tanken. :- ) Nu har jag totalt 9 st och det är väl vad jag klarar av utan fler/större kar.

                                De här två är riktigt fina och de kanske faller dig i smaken också då de är lite mer brunaktiga än många andra fiskar. Kan tänka mig att de har något mer naturtrogna färger. Vet inte vilken du menade var "linslusen" dock. Och även då att de har ganska många och synliga stressbars. Gillar dom skarpt. Tony hade tyvärr bara 2 sådana kvar och odlaren hade också slut på dem just nu. Men till nästa gång kommer det nog flera sådana.

                                Min stora albino leopard-hane som misslyckades med att befrukta äggen typ 10 gånger i lilla karet, han är tillbaka i stora karet nu och är även med på bilderna, men nu försöker han befrukta framrutan gång på gång, han övar på den iaf, något korkad. Han kanske lär sig då.

                                Blev mycket text nu, jag är mycket nöjd iaf. :-) Om jag släcker ljuset kommer hecklarna fram men då är det svårt att ta bilder. Eventuellt med blixt då men det blir väl lustigt kan jag tänka mig. Annars får vi avvakta några dagar så kommer de nog också fram!
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...