Man kanske borde lära sig gilla räkor också. De får ju polsk svart städhjälp att se ut som hippies. o_O
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diskus & annat
Collapse
X
-
Har gjort en plantlista.
Sen har jag redan Lotus hemma och mer större anubias. Kan bli så att jag får beställa allting någonstans ifrån. Typ tyskland där jag beställt innan och fått extremt fina plantor. Känns som att det kommer bli dyrt dock. Växter kostar mycket.Cyperus helferi Cryptocoryne beckettii Helanthium tenellum (Echinodorus tenellus) Hygrophila pinnatifida Staurogyne repens Anubias barteri var. nana Rotala indican (Ammania spec. 'Bonsai') Hydrocotyle cf. tripartita Bolbitis heteroclita
Comment
-
Funderar på om jag ska (när jag ändå tömmer karet framöver) ta bort åtminstone ett av mina "teknikhörn". Skära loss den biten som sitter en bit ut och sätta mot bakglaset istället så det inte blir något rum bakom. Det används inte längre då jag bara kör ett filter nu. På ena sidan är fortf. insug och värmare. Men överväger att ta bort det också. Det är bara så tråkigt att skrapa bort överblivet silikon från sidorutan. ^^
Comment
-
Ja, bara hoppas jag lyckas bra, detta gör mig faktiskt nervös. :-) Det är så mycket "jobb" också. Flytta diskus, tömma kar, torka ur så det verkligne är tomt och allt grus borta, skära / limma om lite med bakgrunden, torka, i med ny stuffs etc. Kommer vara stimmigt några dagar. Ska börja när plantorna skickas ifrån tyskland dock så hinner jag fixa allt färdigt så långt lagom till plantorna kommer så de kan planteras direkt.
Kommer köra tropicas växtnäring i början dock och gå över till PMDD senare om jag tröttnar på att betala för gödningen. Även följa deras "startguide" med skötsel första veckorna för att växterna ska må så bra som möjligt.Last edited by Einarsson; 2013-08-26, 17:47.
Comment
Comment