Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Har nu bytt till SERA Led X-Change i mitt Lido 200. Mycket nöjd. Bytte allt på 10 min. :-)


    Skimret som är som om solen sken ner genom ytan är så otroligt vackert.
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Senast redigerad av Bluewing; 06 May 2016, 16:38.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade

    Apropå den här filmen så är det mer närbilder 2:31 in i filmen.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Åhhh.. Så härlig film! Owreoewfin är underbara
    Tack Pia. Ja visst är dom. Vet få ciklider som är så nyfikna utan att bli svansviftande matfjäskande. Så ofta när jag smyger runt med kameran så kommer de fram och kollar in. Det gjorde de inte när de var mindre/yngre utan nu när de är fullvuxna.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: image_71875.jpg
Visningar: 127
Storlek: 152,8 KB
ID: 2355449 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71878.jpg
Visningar: 101
Storlek: 224,1 KB
ID: 2355452 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71879.jpg
Visningar: 131
Storlek: 133,5 KB
ID: 2355453
    Lite bilder på två av mina favoriter i "asienkaret" Drottningrasboror VF samt Garra Flavatra.
    Damen på första bilden är lite av Matriarken bland Garrorna. Hon styr så att alla fighter avsluts direkt.
    Senast redigerad av Bluewing; 03 May 2016, 11:04.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H


    Jo, det är som med hundarna, jag skulle inte klara mig utan dom heller .

    //Inger
    Djur gör våra liv kompletta. Vi blir halva utan dom.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Filmade karet först i helbild, sedan närmare i slutet när de 4 Scalarerna nu med sin självsäkra attityd upptäcker karet.
    Åhhh.. Så härlig film! Owreoewfin är underbara

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Tack Inger, precis så ärdet. Otroligt levnadsglada individer, regnbågsfiskarna. Är det inte lite skönt också Inger att du märker att du knappt klarar dig utan dina fiskar?

    Jo, det är som med hundarna, jag skulle inte klara mig utan dom heller .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tack Inger, precis så är det. Otroligt levnadsglada individer, regnbågsfiskarna. Är det inte lite skönt också Inger att du märker att du knappt klarar dig utan dina fiskar?
    Senast redigerad av Bluewing; 03 May 2016, 11:14.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Väldigt fint regnbågskar Johnny, saknar mina väldigt mycket, dessa pigga matvrak var bara solsken - väldigt tåliga dessutom .
    Fast alla fiskar saknas, även dom icke tåliga .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: image_71869.jpg
Visningar: 115
Storlek: 173,1 KB
ID: 2355414
    Ja det är riktigt mysigt i karet. Har hållit på att rensa växter i mitt andra 450. Så här blev det då jag rensat ur 25%.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Kanonfin film! Ser riktigt gôtt ut!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ja men det är så Woffarna gör ibland ändå. De hittar på mycket olika hyss under dagarna. Men Scalarerna gör dom ju mer vaksamma, det är klart. Men är himla nöjd med Scalarer i karet. Det blev helt rätt

    Jag tror också att det blev helt rätt .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H


    Tror alla blev lite osäkra när scalarerna flyttade in, speciellt woffarna som gör burn-outs i sanden .

    //Inger
    Ja men det är så Woffarna gör ibland ändå. De hittar på mycket olika hyss under dagarna. Men Scalarerna gör dom ju mer vaksamma, det är klart. Men är himla nöjd med Scalarer i karet. Det blev helt rätt

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av tanteva
    så fint dina pansarmalar hoppar fram =D är det den discussen som är kvar eller är dom fler ?
    Men var det redbacks =d är dom nya ? Kom tomten med dom ?... thihi det fint ut det där, större fiskar rör sig mer garciöst =D mina nya favvos är ju häxmalarna jösses inget stör dom. Guramin tillå med smakade på den utan reaktion, mer än guramin vart lite komfunderad =D
    Trevlig filmsnutt detta =d i like it..
    Roligt att du gillade filmsnutten Eva
    Ja mina Corydoras Duplicxareus är riktiga charmtroll. Oerhört aktiva Corydoras och relativt snabba, vilket behövs med ett gäng Woffar (Guianacara Owroewefi) som är på dom stup i kvarten för att freda yngel eller rom. De är ibland lite högre upp i vattnet, lite som Delphax och andra som kan hänga i mittenzonen i vattnet ibland. Bland de trevligare Corydoras jag haft faktiskt. De beter sig som unga Corydoras fast de är vuxna. Det är en grupp på 13 st.

    Scalarerna har någon typ av Redbackvariant ett par generationer tillbaka. Det syns över ryggen lite nu och då. Självsäkra krabater som gärna "hänger" med diskusen. Diskusen å andra sidan umgås gärna med dom också. Men det är den enda som finns kvar.

    Sedan är det fascinerande att växtligheten tagit fart så in i bomben med de nya lysrören. Vi får se var det tar vägen framöver. De flesta växter har liksom vaknat till fastän vattnet/näringen är precis densamma.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Filmade karet först i helbild, sedan närmare i slutet när de 4 Scalarerna nu med sin självsäkra attityd upptäcker karet.

    Tror alla blev lite osäkra när scalarerna flyttade in, speciellt woffarna som gör burn-outs i sanden .

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...