Äntligen ett akvarium igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    Klart du ska testgnaga lite själv, fiskar är inte att lita på. De är luriga rackare.
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ok. Bra idé. Återkommer med smakutlåtande senare.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Akta så du inte får träsmak...
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Smaktest av mopanirot: Extremt svårtuggad konsistens. Efter ca 10 min. tuggande kan man urskilja ett svagt drag av lite currytoner om drar lite åt kärr med ett stänk av dy mot en botten av lite svartavinbär. Det hela gifter sig ändå fint med den lite krispiga men ändå jordiga eftersmaken. Ett varnande ord mot slutet är att det gäller att ha starka tänder annars kan detta ledda till ett högt renoveringsbehov av samtliga tänder.
          Men som min mentor, morsan sa, det är nyttigt med rotsaker
          Ett lite tips oss akvarister emellan. Köp hem ett storlager av tandtråd och stickor. Flisorna tar sig in överallt.
          Betyg: 3 Diskusar av 6 möjliga.

          Mvh Mr Gourmet
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Åh väntar spänt på nästa smaktest från Diskusgatan.
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Smaktest av mopanirot: Extremt svårtuggad konsistens. Efter ca 10 min. tuggande kan man urskilja ett svagt drag av lite currytoner om drar lite åt kärr med ett stänk av dy mot en botten av lite svartavinbär. Det hela gifter sig ändå fint med den lite krispiga men ändå jordiga eftersmaken. Ett varnande ord mot slutet är att det gäller att ha starka tänder annars kan detta ledda till ett högt renoveringsbehov av samtliga tänder.
              Men som min mentor, morsan sa, det är nyttigt med rotsaker
              Ett lite tips oss akvarister emellan. Köp hem ett storlager av tandtråd och stickor. Flisorna tar sig in överallt.
              Betyg: 3 Diskusar av 6 möjliga.

              Mvh Mr Gourmet
              underbart så här på en lördagsförmiddagen
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Äntligen ett akvarium igen

                Skulle vara kul att få reda på hur de olika sorternas maltabletter skiljer sig från varann...?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Skulle vara kul att få reda på hur de olika sorternas maltabletter skiljer sig från varann...?
                  Fixar inte en provsmakning nu bara. Mopani är extremt mättande. Sätter upp detta på listan. Finns mycket intressant att upptäcka. Tänk på Tubifex t.ex.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Fixar inte en provsmakning nu bara. Mopani är extremt mättande. Sätter upp detta på listan. Finns mycket intressant att upptäcka. Tänk på Tubifex t.ex.
                    ...ja och å tänk alla frysta larver i olika färger.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      ...ja och å tänk alla frysta larver i olika färger.

                      //Inger
                      Dagens asgarv
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av HWH
                        Dagens asgarv
                        Gott & Blandat

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Skulle vara kul att få reda på hur de olika sorternas maltabletter skiljer sig från varann...?
                          Jag har "smakat" på en sort av dessa en gång.. Men de åkte ur käften igen så fort att jag inte tror att det går att göra det snabbare..

                          jag hade smågodis i ena handen och maltabletter i andra och i tankspriddhet så tog jag fel hand när jag skulle ta mig lite godis
                          Kontentan av det hela är att jag matar inte fiskarna och äter smågodis samtidigt igen Och eftersom de åkte ur munnen lika snabbt som de åkte in så hann jag knappt känna nån smak
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Äntligen ett akvarium igen

                            Bland det bästa med Zoopet, näst efter de vänner man lär känna, är ju att man slipper låtsas att man är normal. Det känns så vilsamt och trevligt på något sätt. De senaste inläggen inkl. mitt eget, bevisar ju denna tes
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Normalt... Vad är det, vem är det? Allt är ju relativt..
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Äntligen ett akvarium igen

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Jag har "smakat" på en sort av dessa en gång.. Men de åkte ur käften igen så fort att jag inte tror att det går att göra det snabbare..

                                jag hade smågodis i ena handen och maltabletter i andra och i tankspriddhet så tog jag fel hand när jag skulle ta mig lite godis
                                Kontentan av det hela är att jag matar inte fiskarna och äter smågodis samtidigt igen Och eftersom de åkte ur munnen lika snabbt som de åkte in så hann jag knappt känna nån smak
                                Nu försöker du smita undan ditt ansvar som testare, Pia. Hur skulle du vilja beskriva smaken och vilket betyg ger du dem på en skala mellan 1 och 6 Diskusar?

                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...