Sydamerikanskt 330liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eric700
    • June 2010
    • 97

    #16
    Går akvariet sönder? Såg små sprickor i glaset på kortsidorna.. vad är dwt som händer. Det låter inget från akvariet eller bänken.
    // 330liter SA

    Kommentar

    • AffeAlien
      • December 2011
      • 655

      #17
      Sprickor i glaset låter inte alls bra, jag skulle nog tömma det på vatten och försöka få den spruckna glasskivan bytt så man slipper vattenskada hemma.

      Kan det vara så att karet inte står helt rakt som då fått det att börja spricka?
      Har du köpt det nytt kanske du kan försöka reklamera det.
      Mvh Alf

      Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

      Kommentar

      • eric700
        • June 2010
        • 97

        #18
        Okej. Jo det är ett nytt "märkes" kar som har 10 års garanti. Har mätt och känt så karet ska vara rakt men måste ha missat något men frågan är vad? De sprickor som är har uppstått vid glasets överkant.
        // 330liter SA

        Kommentar

        • eric700
          • June 2010
          • 97

          #19
          Såg nu att det är tre sprickor som har uppstått på ovansidan av sidoglasen och mot ramen högst upp har sprickorna börjat och är på utsidan av glaset, det känns alltså inte på insidan.. Frågan är om det är vridning i glaset? Har också konstaterat att alla fyra hörn står stabilt men mellan dessa fyra hörn så är det lite "glapp" på några ställen (botten mot bänkskivan).

          Klicka på bilden för större version

Namn: 555.jpg
Visningar: 1
Storlek: 70,0 KB
ID: 2140648

          Antar nu att karet behövs lagas för en dyr peng och min egenbyggda bänk som verkar vara helt ojämn måste kastat och jag får köpa mig en vanlig aluminium bänk om det ska fungera alltså måste jag investera x antal 1000:- kr.

          Ska åka till butik där det är tillverkat och köpt i morgon och fråga vad som händer men det är ju mitt fel men att det tog 2 veckor innan det hände är ju tråkigt.

          Måste jag tömma hela karet på en gång nu eller räcker det med hälften så länge innan jag vet hur jag måste göra??
          // 330liter SA

          Kommentar

          Arbetssätt...