375 l med bakgrund SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karl Holm
    • November 2011
    • 223

    #46
    Ja, med det svaret så lutar det nog åt det hållet.

    Tolkar det hursomhelst som att trädet var dött. Bra. Snygg rot dessutom!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Kommentar

    • Triumph
      • September 2008
      • 295

      #47
      Ursprungligen postat av Karl Holm
      Ja, med det svaret så lutar det nog åt det hållet.

      Tolkar det hursomhelst som att trädet var dött. Bra. Snygg rot dessutom!

      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
      Tråkig attityd du har rakt igenom

      Kommentar

      • Karl Holm
        • November 2011
        • 223

        #48
        Fult att redigera bort ditt ursprungliga svar, även om det senare fortfarande berättigar min post. Jag ska lämna dig ifred nu dock. Lycka till med karet.

        Kommentar

        • Triumph
          • September 2008
          • 295

          #49
          Du är ful som utan att ta reda på fakta anklagar mig för att bryta mot allemanslagen och "begå brott med tusentals kronor i böter".
          Som sagt, du har en tråkig attityd rakt igenom. Hade du frågat på ett normalt och hövligt sätt så skulle du kunnat få veta sanningen om min sågade rot. Ditt påhopp får spegla din personlighet. Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Och ja tack. Dryp bort med dina falska anklagelser från min tråd. Annars kul att retas med besser wissers, men falska anklagelser om brott tar jag bara inte!

          Kommentar

          • sauser
            • May 2009
            • 133

            #50
            Ursprungligen postat av Triumph
            Hittade ett riktigt vattensjukt område med alla träds rötter blottade. Kunde inte låta bli att sticka hem och hämta sågen. Har för övrigt nya teori om cyano och algboomar. Dom triggas av för låga näringsvärden. Efter någon månad med ett nystartat kar hos den skötsamma akvaristen som matar svårt lite och tar bort halvvissna blad mm inträffar det. När dom väl är där är det svårt att vända. Min nya plan är att mörklägga och sedan fortsätta med pmdd.
            sjukt läcker rot
            Mvh Robin Brännström

            Kommentar

            • Triumph
              • September 2008
              • 295

              #51
              Ursprungligen postat av sauser
              sjukt läcker rot
              Visst är det! Hoppas den funkar i karet. Är från en al. Dom håller på och röjer ett vattennära område här, så maken till utbud har man sällan sett innan. Ett "svenskt mangovedälta" av massa träd med häftiga blottade rotsysem som dom sågar ner för att bevara strandområdet. Inga fullvuxna, utan mer mellan sly och träd. Lagom storlek för kar. Ska nog dit och norpa mer för kommande behov

              Kommentar

              • Triumph
                • September 2008
                • 295

                #52
                Från klarhet till klarhet...
                Bifogade filer

                Kommentar

                • sauser
                  • May 2009
                  • 133

                  #53
                  Ursprungligen postat av Triumph
                  Visst är det! Hoppas den funkar i karet. Är från en al. Dom håller på och röjer ett vattennära område här, så maken till utbud har man sällan sett innan. Ett "svenskt mangovedälta" av massa träd med häftiga blottade rotsysem som dom sågar ner för att bevara strandområdet. Inga fullvuxna, utan mer mellan sly och träd. Lagom storlek för kar. Ska nog dit och norpa mer för kommande behov
                  hehe ner och plocka och sälj på blocket så sjukt svårt att få tag på snygga rötter är ute och letar för fullt här i stockholm
                  Mvh Robin Brännström

                  Kommentar

                  • Triumph
                    • September 2008
                    • 295

                    #54
                    Ursprungligen postat av sauser
                    hehe ner och plocka och sälj på blocket så sjukt svårt att få tag på snygga rötter är ute och letar för fullt här i stockholm
                    Skulle nog klassas som en skämtannons. Räcker med att man känner sig lagom fånig när jag sågar rötter. Hoppas att ingen frågar vad man ska ha dom till tänker jag stilla. Om dom bara visste... Man är en akvarieninja. Hade dock en akvaristkänning förbi i dag och han fick mig att känna mig normal, nästan som om jag "gjort ett kap". Inte var dag som vuxna karlar yttrar - Snygg rot till karet där.
                    Men vad är väl rötter i förhållande till eländet cyano. Tror dock att min teori stämmer. Man ska inte krångla till saker och blanda in för mycket hokus pokus om hur och varför.

                    Kommentar

                    • Triumph
                      • September 2008
                      • 295

                      #55
                      Bild på karet och cyanon i fasen "sin sista döds-suck"
                      Lade om skötseln till vattenbyte varannan vecka, svagare lysrör och fortsatt dosering av pmdd och happy-carbo. Nu är all cyano och mycket av algerna borta. Bekräftar väl en del av teorierna och även praktiska försök där ute. Fosfor ska ligga lägst av alla nivåer. Sedan gillar jag ett "lat-mans kar". D.v.s ett lugnare tempo på växter och därmed gödning och svängningar genom minskad "drivhus effekt" genom lugnare belysning. Håller det här sig ett par månader till anser jag mig ha nått målet. Kommer fler bilder snart.Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0124.jpg
Visningar: 1
Storlek: 110,0 KB
ID: 2141908Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0207.jpg
Visningar: 1
Storlek: 130,1 KB
ID: 2141909

                      Kommentar

                      • Triumph
                        • September 2008
                        • 295

                        #56
                        Rubbet av cyano och det mesta av algerna väck
                        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0226.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,7 KB
ID: 2141914

                        Kommentar

                        • Triumph
                          • September 2008
                          • 295

                          #57
                          Balansen börjar infinna sig. Och just då bestämmer jag mig för att skaffa en ny balja på 720 liter minst. Men det blir ett nytt projekt och en ny tråd. Givetvis blir det hemslaktad bakgrund mm. Har för övrigt lyckats få tag i ett par snygga gäddciklider (Saxatilis). Är bara C. Festae som saknas nu på min önskelista.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0291.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,7 KB
ID: 2143856 Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0295.jpg
Visningar: 1
Storlek: 111,2 KB
ID: 2143857

                          Kommentar

                          Arbetssätt...