375 l med bakgrund SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    #16
    Ursprungligen postat av Triumph
    Jag hoppas det. Livandes skoj att bygga upp i alla fall. Ska bli intressant att inreda resten och dra igång. Har lackat med Epolan V och i 2:a lagret strött på fin blästersand för att slippa glansig yta. Under allt ligger givetvis betongspackel med färgpigment i.
    Den glansiga ytan syns inte när det är vatten i akvariumet fast det kvittar det är ju snyggt
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Anki L
      • August 2011
      • 606

      #17
      Snablar så snyggt! Önskar att min bakgrund var ljus istället för mörk. Mycket snyggt! Vilka fiskar ska du ha?
      350 l

      Kommentar

      • Triumph
        • September 2008
        • 295

        #18
        Tackar! Jag är såld på gäddciklider och har en vuxen och väldigt snygg Crenicichla Saxatilis. Ska ha i ett par kompisar till honom i lagom storlek. Kanske en bedårande Dempsey och något annat. Vet inte riktigt faktiskt...?

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          #19
          Ursprungligen postat av Triumph
          Tackar! Har följt ditt bygge. Kul och fint som attan. Hur går det med grumlet? Lacken som larvar sig? infesorier? Eller vad? Blir lite nervis själv. Har själv lackat med Epolan V... Lirar inte det får det bli Epotex utanpå...


          Visst är det kul att hålla på och forma efter eget behag.. jo grumlet har gett med sej så gott som helt, kol i filtret ordnade den saken tvekar till att det är lacken. jag har samma tanke som dej med epoxy utanpå om det inte ordnar sej, men som det ser ut nu så går det åt rätt håll
          Jag gillade verkligen din bakgrund enkel och riktigt snygg... keep up the god work
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • Triumph
            • September 2008
            • 295

            #20
            Ursprungligen postat av gonzo44
            Visst är det kul att hålla på och forma efter eget behag.. jo grumlet har gett med sej så gott som helt, kol i filtret ordnade den saken tvekar till att det är lacken. jag har samma tanke som dej med epoxy utanpå om det inte ordnar sej, men som det ser ut nu så går det åt rätt håll
            Jag gillade verkligen din bakgrund enkel och riktigt snygg... keep up the god work
            Skönt att höra. Mitt grummel var lätt åtgärdat. Det var damm/skit från sanden som jag inte orkat tvätta innan den åkte i karet. Får skylla på att mången här intygade om att biltemas sand inte behövde tvättas. Har du gjort bakgrunder tidigare? Du har ett bra öga för att få till stenar.

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              #21
              Tackar!! Nej jag har inte gjort i frigolit innan men med massa annat grejs.. limmat sten på baksidan, en gjorde jag av skiffer, grenar och rötter blev det en av...
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • Triumph
                • September 2008
                • 295

                #22
                Har börjat fylla på med växter och rötter. Inte riktig säsong för att vara ute och plocka sten...
                Har beställt PMDD och på det spåret slog mig i dag en tanke på Willys när jag gled förbi städhyllan där även växtnäringen står. Läste lite på baksidan av ett par flaskor. Lät inte dumt det som står där. Kanske skulle funka fint i karet?
                Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0181.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,9 KB
ID: 2138972

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  #23
                  riktigt tjusigt.
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • Triumph
                    • September 2008
                    • 295

                    #24
                    Jaha, då ballade det ur... Råkade visst beställa Channa Bleheri (Regnbåge ormhuvud), Cichlasoma festae (Red terror) och Aguidens Rivulatus (Green terror). Har en Crenicichla Saxatilis sedan tidigare. Inser att detta är en långsiktig kupp från min sida. Kommer ju bli "tvungen" att skaffa störe kar senare

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      #25
                      haha
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        #26
                        Här har det hänt lite grejer sen man va här och glodde sist snyggt.....
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • Triumph
                          • September 2008
                          • 295

                          #27
                          Tackar. Har börjat plantera på successivt. Precis som om det skulle vara ett växtkar. Och så går jag och beställer ett gäng "grävskopor"...

                          Kommentar

                          • Triumph
                            • September 2008
                            • 295

                            #28
                            Växterna tar sig. Vilken överraskning dom ska få när fiskarna kommer på torsdag...

                            Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0185.jpg
Visningar: 1
Storlek: 130,0 KB
ID: 2139168

                            Kommentar

                            • hult87
                              • February 2010
                              • 1287

                              #29
                              snyggt kanske får stå och plantera om dagligen både du och jag då

                              Kommentar

                              • Triumph
                                • September 2008
                                • 295

                                #30
                                Fortfarande tråkiga fiskar. Jaguarerna och ormhuvudena speciellt. Hoppas dom kommer över sin torgskräck snart.
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...