projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • macke_fisk
    svarade
    Har små kollat i denna tråd men har inte kommenterat än men det är hög tid! Väldigt bra jobb med terrariet och tycker det är kul att se på bilderna. Fortsätt i samma takt och ska bli kul och se hur det blir . Har svårt att tänka mig hur det kommer se ut .

    Lämna en kommentar:


  • Miliimli
    svarade
    Haha, där ska man inte sitta och vara kissnödig

    Ska bli spännande att se hur det ser ut när allt är klart

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jo det ska vara högre flöde men då måste jag ha rörvinkeln för att kunna rikta strålen. utan den porlar det som sjutton och då stänker det över.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    ser ju bra ut men ska de inte vara högre flöde? eller blir de fontän i hela karet då?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    kommer snart en video på när jag testar vattenfallet laddar upp den på YT nu.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    jo dom är ganska maffiga, tyvärr är det svårt att ge en rättvis bild då rummet är ganska litet så man får liksom inte riktigt med på bild hur stora dom är men är du i dalarna nångång så kika gärna förbi så får du se dom irl

    ja va noga me å täta överallt, dom är fenomenala på å krypa in på ställen dom inte ska vara på dom där djuren

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    det var några stora terrarium! snygga ormar

    testfyllde vattendelen och den var tät. nu ska jag täta runt hela bakgrunden så inga ödlor eller foderdjur kan komma in där och fastna.
    sen är väl nästa steg att testa vattenfallet och sätta myggnät runt slangen där den går in i bakgrunden. finns ett litet mellanrumm där som är lite för stort för att tätas med sillicon. (kommer inte att synas då slangen går in i bakgrunden på undersidan av den)

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    sista bilden är vattningssystemet.
    en pump, en 25L balja tror ja de va, å så har vi dragit slang å satt dysor i 5 st terrarium. väldigt smidigt. sen är de kopplat på timer så den går typ 25min / dag.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    här har du några bilder på pappas burkar

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1828.jpg
Visningar: 2
Storlek: 134,8 KB
ID: 2139606

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1819.jpg
Visningar: 2
Storlek: 136,1 KB
ID: 2139602

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1821.jpg
Visningar: 2
Storlek: 174,0 KB
ID: 2139603

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1822.jpg
Visningar: 2
Storlek: 145,3 KB
ID: 2139604

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1823.jpg
Visningar: 2
Storlek: 156,1 KB
ID: 2139605
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    det där såg ju riktigt bra ut
    lägg i några stenar också, typ storlek 4-6cm ungefär så blire nog riktigt bra.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    hittade lite skiffer bland Rex prylar. tetsade att lägga dom på botten istället för BTN och det blev ganska bra sen ställde jag en rot i vattendelen också så bakom den kan jag gömma allt samt att den ska dämpa ljudet från vattnet så det inte porlar så mycket.
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 004.jpg
Visningar: 1
Storlek: 204,2 KB
ID: 2139601


    tog en bild på burken jag har alla växter i. dom har vuxit ganska mycket faktiskt.
    på bild #1 till höger i framkant är den växt jag nog gillar mest av dom jag har. får jag möjlighet ska jag köpa en stor sådan där jag köpte denna.
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 010.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,7 KB
ID: 2139599Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 006.jpg
Visningar: 1
Storlek: 190,0 KB
ID: 2139600

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    hehe

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    blev så sugen att jag gick och hämtade biten för att se om den passade, vilket den inte gjorde. det såg väldigt bra ut dock. hmm, typiskt. får köpa en ny bit nästa gång jag köper syrsor

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    den färgen blir nog kanon
    plus att du kan lägga i några stenar på den också så får du ännu mera struktur.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...