Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ren njutning att se denna film Mathias. Akvariet är så där krispigt (lånar ett fett´s uttryck) grönt och är lite extra vackert just nu då allt är i sin linda. Det riktigt känns att växterna ligger i startblocken. De statiska filmlägena är väl det jag är särskilt förtjust i. Du liksom vågar vila i en vy så att ögat får vänja sig och se det sparsmakat minimalistiska som verkar vara din smak. Tycker dina kar egentligen är mer tilltalande än Amanos kar då du låter växterna få göra jobbet under din styrning. Så dina vackra kar ser alltid lite vilda ut. Som om det liksom bara råkat växa så där snyggt. Så för mig är du en läromästare. Skulle gärna se en film på 15-20 minuter med dessa långa sekvenser. Köra dem sedan via min Apple TV på storskärm i HD upplösning. Mumma för själ och ögon. Dina kar blir man berörd av. Alla vackra kar ger inte den behagliga eftersmaken som dina gör.
    Du är för snäll Johnny Tar åt mig och blir glad av dina kommentarer. Jag tycker att det är kul att se vart allt tar vägen, det är nog därför det ser så yvigt ut. Sedan fungerar egentligen alla akvarier som en art-bank, jag vill ha något kvar av allt och då kan det se helt galet ut ibland. Min kärlek just nu: Didiplis diandra,den finns i alla akvarier, precis som Blyxa japonica..

    Det här är riktigt kul, kul att ni håller igång mig och Zoopet
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Jag håller ju fortfarande lite roliga fiskar, trotts att de inte får så mycket uppmärksamhet i tråden i dagsläget. Det simmar fyra killi-arter här hemma bland annat. Jag har ju även en del sköna asiater i mitt 240-rio.

      Det finns en massa bra förklaringar ändå och jag får väl passa på att vara lite filosofisk. Med växtakvarier kan man liksom dra ur och plantera bäst man vill, dyker det upp en ny art är det bara att plantera. Med fisk blir det mycket mer bundet, kör man en inriktning så är man där, vill man byta får man riva och börja om. Det här gjorde att jag helt enkelt hittade en inriktning som gör att jag kan pilla mer med karen, helt obehindrat.

      Jag tycker att det är kul att kolla in din tråd nu, speciellt när vi har två identiska akvarier. Här kan man ju verkligen se hur bred hobbyn är
      Det var ett okey svar Mathias, trotts att jag saknar lite info om vilka fiskar du har, men det fick jag ju nu
      Fast jag fattar inte det här med "två identiska akvarier" - för guds skull, jämför inte mina kar med dina!

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Du är för snäll Johnny Tar åt mig och blir glad av dina kommentarer. Jag tycker att det är kul att se vart allt tar vägen, det är nog därför det ser så yvigt ut. Sedan fungerar egentligen alla akvarier som en art-bank, jag vill ha något kvar av allt och då kan det se helt galet ut ibland. Min kärlek just nu: Didiplis diandra,den finns i alla akvarier, precis som Blyxa japonica..

        Det här är riktigt kul, kul att ni håller igång mig och Zoopet
        Didiplis diandra är riktigt läcker (en personlig favorit) men ljuskraven är ju rejäla. Behöver uppgradera ljuset rejält här hemma för att fixa den skönheten. Sedan blir jag väldigt glad över att du tar åt dig av uppskattningen. Den är välförtjänt.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av Inger H
          Det var ett okey svar Mathias, trotts att jag saknar lite info om vilka fiskar du har, men det fick jag ju nu
          Fast jag fattar inte det här med "två identiska akvarier" - för guds skull, jämför inte mina kar med dina!

          //Inger
          Jag kanske ska köra ett varv med kameran och dokumentera fisken? Bara en tanke
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Jag kanske ska köra ett varv med kameran och dokumentera fisken? Bara en tanke
            Det tycker jag att du ska göra .
            Jag har i alla fall bytt ut ett av rören i bägge mina Juwelkar mot Sylvania Aquastar, fiskarna får så mycket snyggare färger .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
              Sitter här och sippar på ett glas iskallt rosé och njuter i fulla drag och men ett leende på läpparna över detta fina kar och vackra filmen tack Mathias!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0855.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,1 KB
ID: 2157658Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0868.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,0 KB
ID: 2157659Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0851.jpg
Visningar: 1
Storlek: 72,7 KB
ID: 2157660Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0885.jpg
Visningar: 1
Storlek: 51,5 KB
ID: 2157661Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0914.jpg
Visningar: 1
Storlek: 55,0 KB
ID: 2157662Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0929.jpg
Visningar: 1
Storlek: 54,6 KB
ID: 2157663Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0957.jpg
Visningar: 1
Storlek: 101,9 KB
ID: 2157664Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0958.jpg
Visningar: 1
Storlek: 96,9 KB
ID: 2157665Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0965.jpg
Visningar: 1
Storlek: 107,9 KB
ID: 2157666Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 57,3 KB
ID: 2157667Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1009.jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,4 KB
ID: 2157668Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0886.jpg
Visningar: 1
Storlek: 65,5 KB
ID: 2157669Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0895.jpg
Visningar: 1
Storlek: 66,6 KB
ID: 2157670

                Här kommer det lite bilder i alla fall, knappast något intressant egentligen men det är allt rätt gött att ha enkel fisk. Matar i princip enbart med egenfångade mygglarver, det är kul för både mig och fisken. Jag har haft en del bekymmer med någon parasit som angripit mina regnbågsfiskar, de får inte vara med på bild. Det smittar inget annat vilket är rätt gött.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  Vilken jävla fotograf du e.... Också!

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Fina bilder och underbar film!

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                      Vilken jävla fotograf du e.... Också!
                      Helt obehandlade bilder, ska börja mecka med det där snart på allvar. Jag måste köpa på mig Photoshop och en ordentlig kamera.

                      Tack!
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Ursprungligen postat av Mr Woods
                        Fina bilder och underbar film!
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • KristianE
                          • April 2012
                          • 1443

                          Kan tänka mig att ljuset hjälper till när man ska ta bra bilder på dom firrarna du har. Det är ju väldigt otacksamma motiv du har.

                          Kör du bara aquastar i nya burken eller har du blandat? Du frågade ju lite hur jag upplevde mitt ljus tidigare.
                          //Kristian
                          Följ mitt 1440l SA projekt på
                          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                          Kommentar

                          • Helene&Andreas
                            • January 2009
                            • 1336

                            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                            Helt obehandlade bilder, ska börja mecka med det där snart på allvar. Jag måste köpa på mig Photoshop och en ordentlig kamera.

                            Tack!
                            Skärp dig!

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av KristianE
                              Kan tänka mig att ljuset hjälper till när man ska ta bra bilder på dom firrarna du har. Det är ju väldigt otacksamma motiv du har.

                              Kör du bara aquastar i nya burken eller har du blandat? Du frågade ju lite hur jag upplevde mitt ljus tidigare.
                              I nya burken där fjärilarna simmar så är det 4 Juwel Day. Det blir snorgrönt i kameran och det är svårt att ställa in den rätt. Det är en massa olika inställningar på få bilder.

                              Det karet med S. aquastar är egentligen hemligt och på tillväxt, ska jag dumpa in en bild?
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av mathias nilsson
                                i nya burken där fjärilarna simmar så är det 4 juwel day. Det blir snorgrönt i kameran och det är svårt att ställa in den rätt. Det är en massa olika inställningar på få bilder.

                                Det karet med s. Aquastar är egentligen hemligt och på tillväxt, ska jag dumpa in en bild?
                                ja!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...