Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristianE
    • April 2012
    • 1443

    Inredningen på dina burkar lär ju bli sjukt mycket sämre om det blir bäcksvart så fort du pillar med karen och har lyset på.
    Jag har alltid kört dubbla glasögon, ett par klarglas och ett par kolsvarta solglasögon. De e kul med lite omväxling även om det säkert är jättebekvämt om det fixar sig själv.

    Jag röstar också på första alternativet. Trodde det var enda alternativet sen jag såg bilden på FB...
    //Kristian
    Följ mitt 1440l SA projekt på
    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      frågan är ju mer om det finns risker att jag blir hämmad om det inte är exakt som att se genom klarglas hela tiden. Det får liksom inte bli mörkt bara det lyser in genom fönstret så att det blir störigt. Jag är ju helt noob när det gäller detta liksom Sedan kan man ju hårdra det där med UV från en datorskärm, har du mätt?
      Nä, jag mäter bara mikrovågor och magnetfält...
      Men så länge du har plast och inte glas i bågarna så är det som att titta genom opti-white om du inte går utomhus. Jag stör mig istället på att glasen inte blir mörka i bilen...

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Nä, jag mäter bara mikrovågor och magnetfält...
        Men så länge du har plast och inte glas i bågarna så är det som att titta genom opti-white om du inte går utomhus. Jag stör mig istället på att glasen inte blir mörka i bilen...
        Köpte mig en ny router nu. Airport extreme ftw Bra, ska be om detta tillägg. Det kan ju vara gött på stan
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Det är ju annars en god idé att köra som Kristian och ha ett par klarglas, och ett par slipade solbrillor!

          Att använda en trådlös router är antagligen alltid en dålig idé, men vad skall jag komma med för att övertyga dig?
          Det här kanske... Antagligen inte, men jag tänker besudla din tråd med det ändå!

          www.openmindconference.com - see you in 2013!Barrie Trower is a British physicist and former microwave weapons expert for the Royal Navy and the British Secr...


          www.openmindconference.com - see you in 2013!Barrie Trower is a British physicist and former microwave weapons expert for the Royal Navy and the British Secr...

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Ursprungligen postat av KristianE
            Inredningen på dina burkar lär ju bli sjukt mycket sämre om det blir bäcksvart så fort du pillar med karen och har lyset på.
            Jag har alltid kört dubbla glasögon, ett par klarglas och ett par kolsvarta solglasögon. De e kul med lite omväxling även om det säkert är jättebekvämt om det fixar sig själv.

            Jag röstar också på första alternativet. Trodde det var enda alternativet sen jag såg bilden på FB...
            Shit, tänkte inte på det :P
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Det är ju annars en god idé att köra som Kristian och ha ett par klarglas, och ett par slipade solbrillor!

              Att använda en trådlös router är antagligen alltid en dålig idé, men vad skall jag komma med för att övertyga dig?
              Det här kanske... Antagligen inte, men jag tänker besudla din tråd med det ändå!

              www.openmindconference.com - see you in 2013!Barrie Trower is a British physicist and former microwave weapons expert for the Royal Navy and the British Secr...


              http://www.youtube.com/watch?v=UhcuSEHVOSM
              Finns det någon annan än Barrie jag kan lyssna på? Finner inget annat själv nästan..
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Det finns ju en del att läsa, det här till exempel, men det verkar vara ganska ont om folk som vågar tala öppet...
                Det finns ett par svenskar faktiskt, Dr. Lennart Hardell till exempel. Han var förövrigt först med att visa på att Hormoslyr ger cancer...
                Sedan har vi ju Olle Johansson.

                Det som jag tycker gör Barrie Trowers föreläsningar speciellt intressanta är att han har en ödmjuk approach, har varit med "från början", samt att han stödjer allt vad han säger med evidensbaserad forskning.
                Senast redigerad av Mr Woods; 31 May 2014, 23:16.

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Det finns ju en del att läsa, det här till exempel, men det verkar vara ganska ont om folk som vågar tala öppet...
                  Det finns ett par svenskar faktiskt, Dr. Lennart Hardell till exempel. Han var förövrigt först med att visa på att Hormoslyr ger cancer...
                  Sedan har vi ju Olle Johansson.

                  Det som jag tycker gör Barrie Trowers föreläsningar speciellt intressanta är att han har en ödmjuk approach, har varit med "från början", samt att han stödjer allt vad han säger med evidensbaserad forskning.
                  Jag läser det mesta och det handlar egentligen om att minimera risker tror jag. Här går det på timer och wifit bryts 24 och slås på 08:15. Då är det på när jag oftast är hemma samtidigt som ungen är i utbildningsväsendets händer. På helgerna blir det lurigt dock. Telefonen hamnar i flygläge och här stannar det tyvärr. Att ha telefonen mot skallen är ju onödigt, det försöker jag att sluta med. Pratar sällan i den men jag vill ju vara garderad.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Juni
                    • February 2014
                    • 613

                    Alternativ nr 1. Ger även viss effekt i halvmörker
                    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Ursprungligen postat av juni
                      alternativ nr 1. Ger även viss effekt i halvmörker
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Projekt vintermörker (utökad)

                        Ikväll hade jag med mig lillan och fångade lite foder. Det är ett bra sätt att komma undan från verkligheten en stund
                        Bifogade filer
                        Senast redigerad av Mathias Nilsson; 04 June 2014, 20:34.
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                          Ikväll hade jag med mig lillan och fångade lite foder. Det är ett bra sätt att komma undan från verkligheten en stund
                          Underbar bild!!!

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Jag ska bannemig filma mitt vita rio lite ikväll, det blir kul!
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Det är på tiden
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Det tycker jag bannemig du ska. Men en liten fråga... Finns det nån hängväxt i alvariesammanhang?
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...