Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

    Jaa följer också Mathias det vet du!
    Hörde lite lösa rykten om att du skulle ta det här med växter ett steg längre? Är det rätt eller fel?

    //Andreas

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av Helene&Andreas
      Jaa följer också Mathias det vet du!
      Hörde lite lösa rykten om att du skulle ta det här med växter ett steg längre? Är det rätt eller fel?

      //Andreas
      Det finns lite planer i dagsläget. Jag har rätt bra stöd från flera håll idag vilket är jäkligt spännande. Allt handlar egentligen om att utvecklas och finna nya utmaningar. Träffar man bara på roliga människor så är utvecklingsmöjligheterna oändliga. David är ju en sådan människa som exempel..

      Jag skulle behöva ha ett hus snart bara, så att jag kan leva ut ordentligt, det börjar bli lite trångt här hemma och jag kan inte riktigt få in den utrustning jag vill ha. Men det kommer.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Den stod i badrumsfönstret, svalt med mycket ljus.

        Ska kolla upp badis badis

        Hur går det på akvariefronten själv?
        Det rullar på, trots avsaknaden av uppdateringar här på forumet. Har väl inte hänt så supermycket men jag slängde ihop min första riktiga iwagumi-scape häromdagen. Har bara kvar att plantera ned det av min forna fina hc-matta, som tog mycket stryk då H. tripartita tog över karet totalt tidigare och skuggade ihjäl det mesta.
        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av Moving Waves
          Det rullar på, trots avsaknaden av uppdateringar här på forumet. Har väl inte hänt så supermycket men jag slängde ihop min första riktiga iwagumi-scape häromdagen. Har bara kvar att plantera ned det av min forna fina hc-matta, som tog mycket stryk då H. tripartita tog över karet totalt tidigare och skuggade ihjäl det mesta.
          Tripartitan är ju besvärlig på det sättet, den växer som fan. Jag har låtit min sticka lite väl mycket nu så det blir jobbigt att fixa det. Jag tänkte köra in lite bilder sedan, så får du se hur mitt iwagumi har blivit något annat. Jag ska ju inreda mitt 240 snart, då vill jag ha så mycket växter som möjligt och det syns verkligen nu.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Moving Waves
            • August 2010
            • 1403

            Ja det gör den verkligen. Å andra sidan är det svårt att tycka illa om den och kasta ut den då den är så förbaskat fin och mångsidig.

            Ser fram emot bilder och ger ett svagt löfte om att göra detsamma.
            - - -
            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
              Det finns lite planer i dagsläget. Jag har rätt bra stöd från flera håll idag vilket är jäkligt spännande. Allt handlar egentligen om att utvecklas och finna nya utmaningar. Träffar man bara på roliga människor så är utvecklingsmöjligheterna oändliga. David är ju en sådan människa som exempel..

              Jag skulle behöva ha ett hus snart bara, så att jag kan leva ut ordentligt, det börjar bli lite trångt här hemma och jag kan inte riktigt få in den utrustning jag vill ha. Men det kommer.
              Ja det va precis därifrån jag hörde det... Va ute hos honom och snackade förra veckan. Skulle verkligen själv behöva träffa på någon rolig människa nu då! Börjar bli extremt trött på att gå arbetslös nu!

              //Andreas

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0652.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,9 KB
ID: 2155694Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0654.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,8 KB
ID: 2155695Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0656.jpg
Visningar: 1
Storlek: 148,5 KB
ID: 2155696Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0660.jpg
Visningar: 1
Storlek: 158,5 KB
ID: 2155697Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0661.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,7 KB
ID: 2155698Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0673.jpg
Visningar: 1
Storlek: 175,9 KB
ID: 2155699Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0679.jpg
Visningar: 1
Storlek: 192,5 KB
ID: 2155700Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0696.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,2 KB
ID: 2155701Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0703.jpg
Visningar: 1
Storlek: 86,7 KB
ID: 2155702

                Här är det inte välvårdat direkt, jag odlar som sagt på mig en massa grönt som behövs
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Helt jädra fantastiska kar!

                  "Oansade" eller inte det spelar ingen roll, helt ljuvliga skapelser du fått till , ser fram emot att se ditt kar i Malmö
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    Snygga kar!, Gillade det minsta . Du har verkligen gröna fingrar .
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      Ja jävlar.. En konstnärssjäl och en gnutta vansinne kommer man långt på..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Hehe, vad snälla ni är
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Moving Waves
                          • August 2010
                          • 1403

                          Ja det ser bra ut överallt, även om jag vet att du som du själv säger kan trimma till det bättre. Gillar ricciakuddarna, hur ofta får du hålla efter dem? Har själv aldrig gett mig på den grejen då det sägs kräva en hel del underhåll?
                          - - -
                          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av Moving Waves
                            Ja det ser bra ut överallt, även om jag vet att du som du själv säger kan trimma till det bättre. Gillar ricciakuddarna, hur ofta får du hålla efter dem? Har själv aldrig gett mig på den grejen då det sägs kräva en hel del underhåll?
                            Ricciakuddarna är helt nya här, band den löjligt noga så att den verkligen sitter. Jag ska testa hur långt jag kan driva den innan den skiter sig. Det kommer bli små söta kuddar i eleocharis sp mini-mattan

                            Jag har köpt på mig en massa saxar som måste testas, riccian kanske är ett utmärkt träningsobjekt
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Moving Waves
                              • August 2010
                              • 1403

                              Låter kul, men hinner du med så många snabba växtkar? Jag går åt andra hållet, bara två kar som kräver underhåll och så lite stängelväxter som möjligt.
                              - - -
                              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                              Kommentar

                              • Moving Waves
                                • August 2010
                                • 1403

                                Säger jag samtidigt som jag fyller svartvattenkaret med växter jag inte har hjärta att kasta..
                                - - -
                                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                                Kommentar

                                Arbetssätt...