Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Jaha, kan någon vara vänlig och berätta för mig hur jag har kunnat missa denna tråden

    Ska bli kul att få se fortsättningen i denna tråden

    Hehe, ja det var ju en bra fråga

    Den ligger lite i dvala ibland men den lever vidare, det finns ett par långkörare på forumet och det här får snart räknas till en av dem.

    Jag pratade med Suss på PWSS idag, de hoppas att karet kommer på torsdag. Det hoppas jag också på.

    De är snälla och berättar hur allt går med ordern i alla fall, härligt med bra service

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Jaha, kan någon vara vänlig och berätta för mig hur jag har kunnat missa denna tråden

    Ska bli kul att få se fortsättningen i denna tråden

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Filmade nanot nu, det ska ju rivas så fort det nya kommer. Det är en enda stor soppa nu, enbart för att jag har många sorter växter häri. Det blir ju ganska mycket att fylla sedan..

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ApeviaX
    Mkt vacker, gillar den svarta randen
    Mycket trevlig art. Jag har önskat dem länge men inte funnit några feta ex som såg krya ut. Plötsligt dök dessa upp och då tog jag dem direkt..

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH=CONFIG]59056[/ATTACH]

    En ganska ny en, trevlig art..
    Mkt vacker, gillar den svarta randen

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: Bolivian.jpg
Visningar: 1
Storlek: 97,5 KB
ID: 2145294

    En ganska ny en, trevlig art..

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH]59016[/ATTACH]

    Idag har jag plockat plasten av stenen för att se hur de verkligen ser ut. De var helt ok. Med på bilden är även den nya inredningen till nanot, tema ökenlandskap.

    En av minilandskapsstenen ser redigt mycket ut som Sydamerika..

    [ATTACH]59017[/ATTACH]

    Eller är det bara jag som ser likheterna?

    Fotat med paddan, det är svårt att fota bra då men ni ser ju vad allt är
    Nice, o ja gillar SA stenen

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1357558144.863168.jpg
Visningar: 1
Storlek: 176,8 KB
ID: 2145255

    Idag har jag plockat plasten av stenen för att se hur de verkligen ser ut. De var helt ok. Med på bilden är även den nya inredningen till nanot, tema ökenlandskap.

    En av minilandskapsstenen ser redigt mycket ut som Sydamerika..

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1357558402.622204.jpg
Visningar: 1
Storlek: 191,4 KB
ID: 2145256

    Eller är det bara jag som ser likheterna?

    Fotat med paddan, det är svårt att fota bra då men ni ser ju vad allt är

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Karet kommer imorgon men jag åker först på Torsdag. En kamrat jobbar på Pets och han vill följa med, det finns ju en del gött på vägen, Thomas Zoologiska bland annat.

    Det blir en bra och halvdyr dag
    Det låter det, och torsdag ska jag själv ev. kolla på lite fisk hos en polare. Vi får si

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ApeviaX
    Ja det är fint, fan nice med lite nytt såhär i början på året
    Karet kommer imorgon men jag åker först på Torsdag. En kamrat jobbar på Pets och han vill följa med, det finns ju en del gött på vägen, Thomas Zoologiska bland annat.

    Det blir en bra och halvdyr dag

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH=CONFIG]58926[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]58927[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]58928[/ATTACH]

    Första bilderna som hör till det nya karet, spännande. Jag har fått reda på att resten kommer till Vingåker på måndag, det blir roadtrip så fort allt landar.

    På bilderna så ser ni ett Eheim 2226, ett förfilter, soil och lysrör. Förfiltret är med för att det ska rädda livet på en massa räkor, det blir en utmaning att dölja det.

    När det gäller lysrör så vill jag egentligen ha tag på Aquarelle men det går segt, det blir 2* PowerGlo och 2* Sylvania aquastar så länge.

    Controller blir en Weipro från ebay, har en bekant som kör med den och den ska tydligen fungera riktigt bra.
    Ja det är fint, fan nice med lite nytt såhär i början på året

    Lämna en kommentar:


  • irwin_fletch
    svarade
    Gillar detta projekt. Du har gått längre än vad jag vågade när jag var inne i växtsvängen. Tror detta kommer bli riktigt nice

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0718.jpg
Visningar: 1
Storlek: 77,6 KB
ID: 2145169Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0719.jpg
Visningar: 1
Storlek: 84,9 KB
ID: 2145170Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0720.jpg
Visningar: 1
Storlek: 66,5 KB
ID: 2145171

    Första bilderna som hör till det nya karet, spännande. Jag har fått reda på att resten kommer till Vingåker på måndag, det blir roadtrip så fort allt landar.

    På bilderna så ser ni ett Eheim 2226, ett förfilter, soil och lysrör. Förfiltret är med för att det ska rädda livet på en massa räkor, det blir en utmaning att dölja det.

    När det gäller lysrör så vill jag egentligen ha tag på Aquarelle men det går segt, det blir 2* PowerGlo och 2* Sylvania aquastar så länge.

    Controller blir en Weipro från ebay, har en bekant som kör med den och den ska tydligen fungera riktigt bra.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0680.jpg
Visningar: 1
Storlek: 79,4 KB
ID: 2145167Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0685.jpg
Visningar: 1
Storlek: 117,4 KB
ID: 2145168

    Lite glada växter som väntar på sitt nya kar.

    Lämna en kommentar:


  • kölsvinet
    svarade
    Glömde att tala om för dig att det rör sig om Ancistrusmalarna, har fem kar och i alla är de aktiva med att göra barn!
    Förr hade jag en vän i Lund som sålde fisk i en affär men som nu har lagt av..till honom sålde jag malar och fick alger och algtabletter gratis för att forsätta med aveln! Nu har väl de flesta Akvarievänner egna Malar!
    Så om det är någon som vill ha så får de komma och hämta själv , de är gratis!
    Skickar efter algtabletter direkt från fabriken.
    Så var det med det och Gott Nytt år På er alla!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...