Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Hmmm, fattar inte riktigt nu Johnny, vilken bakgrund?? Har du sett mitt 250 nu? Kul att höra av dig igen, länge sen sist.

    Magkänslan säger mig, att ditt rätta akvarieintresse börjar falna lite, tråkigt om det är så - rätta mig om jag har fel

    //Inger
    Det är lite underligt ibland på Zoopet om jag varit ifrån det en tid. När jag tittade in i din tråd för att läsa ifatt så visades inlägg #8324 tror jag det var som sista inlägg. Där var en bild på bakgrund, en rot och ett förfilter. När jag sedan skrev inlägget och klickade på skicka, ja då rasslade det till med en massa inlägg efter det. Men tänkte att det får stå kvar. Tror det var på ditt 250.
    Vet inte om det är rätt att säga att intresset har falnat egentligen utan att det har fler intressen att konkurrera med. När jag började här på Zoopet var jag i ett läge där min kropp orkade mindre än min hjärna. Så det mesta av krutet jag hade efter jobbet räckte till Zoopet bara. I det läget var det idealiskt med akvarier. Då kunde jag vara hemma. Ge järnet på att drömma iväg. Fixet med karen var ju det enda jag orkade med egentligen på fritiden.
    Nu är läget annorlunda då kroppen vill och kan göra en massa saker. Så jag är väl mer i ett läge att ta igen förlorade upplevelser. Så det är vandring, cykling, skidåkning vintertid, är aktiv med hundarna i jaktträning, orkar med barn, barnbarn och att umgås med fru och folk på ett sätt jag gjorde när jag var ung.
    Det är jättekul, allting. Justnu lär jag mig olika knopar t.ex.
    Så jag har samma intresse för akvarier som förut men det ska konkurrera med mycket annat i livet. Så det är det som märks här på Zoopet och i andra forum.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vilken snygg ny tetra Inger! Har aldrig sett en sådan tidigare. Skoj också att du fått dina nyckelhål nu!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Den bakgrunden älskar jag verkligen inger och förfiltret är ju så bra att det skulle levereras med som standard. Men även om jag nu är en av de segaste att skriva på Zoopet så behöver Du visa hur ditt 250 blev, Inger.
    Hmmm. lustigt här på Zoopet ibland. Jag går in och ser din bild på bakgrunden och förfiltret och undrar över karet. Sedan klickar jag på spara och då kommer det en hel drös med inlägg. Nu måste jag läsa vidare.....
    Hmmm, fattar inte riktigt nu Johnny, vilken bakgrund?? Har du sett mitt 250 nu? Kul att höra av dig igen, länge sen sist.

    Magkänslan säger mig, att ditt rätta akvarieintresse börjar falna lite, tråkigt om det är så - rätta mig om jag har fel

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Det har gått bra Linda, alla lever och verkar må bra

    En bild på Corydoras duplicareus (som jag har haft förut) som flyttade in tillsammans med dom söta Nyckelhålscikliderna i 250L. Nycklarna är lite blyga och håller sig än lite i bakgrunden, bilder kommer när dom blir lite modigare.
    Sedan en ny bekantskap när det gäller tetror, Aphyocharax rathbuni - gillar dessa redan, väldigt lugna och verkar trivas strax nedanför vattenytan.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9138.JPG
Visningar: 162
Storlek: 89,8 KB
ID: 2393262Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9135.JPG
Visningar: 149
Storlek: 26,4 KB
ID: 2393263
    Så roligt att höra och vilka sötnosar till pansarmalar!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Hur gick det?
    Det har gått bra Linda, alla lever och verkar må bra

    En bild på Corydoras duplicareus (som jag har haft förut) som flyttade in tillsammans med dom söta Nyckelhålscikliderna i 250L. Nycklarna är lite blyga och håller sig än lite i bakgrunden, bilder kommer när dom blir lite modigare.
    Sedan en ny bekantskap när det gäller tetror, Aphyocharax rathbuni - gillar dessa redan, väldigt lugna och verkar trivas strax nedanför vattenytan.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9138.JPG
Visningar: 162
Storlek: 89,8 KB
ID: 2393262Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9135.JPG
Visningar: 149
Storlek: 26,4 KB
ID: 2393263

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Vilka rosentetraliknande tetror du har Inger. Så vackra. Så vackra.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Den bakgrunden älskar jag verkligen inger och förfiltret är ju så bra att det skulle levereras med som standard. Men även om jag nu är en av de segaste att skriva på Zoopet så behöver Du visa hur ditt 250 blev, Inger.
    Hmmm. lustigt här på Zoopet ibland. Jag går in och ser din bild på bakgrunden och förfiltret och undrar över karet. Sedan klickar jag på spara och då kommer det en hel drös med inlägg. Nu måste jag läsa vidare.....
    Senast redigerad av Bluewing; 18 October 2018, 16:30.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Nu får jag se imorrn om jag får fiskar som jag beställt - och att det inte blir lika olyckligt som sist.

    //Inger
    Hur gick det?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hoppas, hoppas!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Så fint det är. Och vilken tur i oturen att du fick tag på en fisk som du har längtat efter.
    Nu får jag se imorrn om jag får fiskar som jag beställt - och att det inte blir lika olyckligt som sist.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Så fint det är. Och vilken tur i oturen att du fick tag på en fisk som du har längtat efter.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Riktigt härlig bild på ditt fina kar, Inger. Topp!
    Tack Mats, jag gillar verkligen detta kar trots en så ganska "tung" inredning, inte vad jag brukar ha i vanliga fall

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H


    Satt och tittade på din film på YT igår, nycklarna är söta

    //Inger
    Ja, de var fina. Jag hade tur med dessa då de var riktiga praktexemplar.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Riktigt härlig bild på ditt fina kar, Inger. Topp!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368

    Många bilder passerar förbi här på Zoopet, men ibland hajar jag till och fastnar framför en. I mina ögon är detta en helt underbar bild, lite rörelse på tetrorna, en inramning av grönt med roten i bakgrunden.

    Bra jobbat
    Du är också så snäll, tack

    Satt och tittade på din film på YT igår, nycklarna är söta https://www.youtube.com/watch?v=aNvoBqiwrvQ&t=147s

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...