Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Kul att några är kvar i alla fall! Undrar om det där med hur duktiga honorna är på att vakta är en fråga om personlighet eller övning. Kanske en kombination av båda.
    Jag gissar på personlighet

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Nä, man ska vara glad för att den möjligheten finns i alla fall.
    Japp

    //inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Nä Linda, det är inte så kul när fiskar som jag vill ha inte finns hemmavid, men glad ändå att jag ändå kan beställa

    //Inger
    Nä, man ska vara glad för att den möjligheten finns i alla fall.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kul att några är kvar i alla fall! Undrar om det där med hur duktiga honorna är på att vakta är en fråga om personlighet eller övning. Kanske en kombination av båda.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Nando, vad jag kan se så finns bara tre yngel kvar- det är från kullen där honan har vaktat sina småttingar med hela sin lilla kropp. Den andra honan har varit slappare med att köra bort tetror och pappa borellii, som inte alls verkar fatta att det faktiskt är hans avkommor det handlar om.

    Nä Linda, det är inte så kul när fiskar som jag vill ha inte finns hemmavid, men glad ändå att jag ändå kan beställa

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Hoppas att de dyker upp. Inte så lätt när man bor på ställen som inte har så stort utbud.
    Vi har tur som nära Sthlm.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hur går det med småttingarna?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Okej. Då håller jag tummarna för att de finns kvar när det är dags!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad ska du förresten ha i 250-baljan nu? Var det där flaggorna gick tidigare?
    På "listan" som jag är beroende av finns just nu nyckelhålsciklider, som jag väldigt länge har velat haft, men som dyker upp allt mer sällan nu för tiden i alla fall hos imazo. Jag hoppas att dom finns kvar om en månad eller så, men förmodligen är dom borta då. Om jag hade modet så skulle dom få gå som inkörningsfiskar, men jag törs inte låta dom gå i ett icke inkört kar, det kanske inte skulle sluta väl.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad ska du förresten ha i 250-baljan nu? Var det där flaggorna gick tidigare?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, så är det. Kul med ynglen!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Jag förstår det. Ungefär hur många små är det kvar? Växer de snabbt? Mina kakaduayngel växte otroligt långsamt till de var drygt en cm, sedan gick det snabbare. Två yngel överlevde tillslut. Tyvärr fastnade det ena i en streamerpump och dog i samband med att jag gjorde om i karet. Det var jäkligt klantigt av mig. Men ett fint ”yngel” har jag kvar fortfarande. Hoppas du får ha kvar några borelliisar!
    Vad jag har sett så är det fyra kvar, ser jättefina ut med pyttesmå fenor.
    Vi är alla klantiga ibland .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag förstår det. Ungefär hur många små är det kvar? Växer de snabbt? Mina kakaduayngel växte otroligt långsamt till de var drygt en cm, sedan gick det snabbare. Två yngel överlevde tillslut. Tyvärr fastnade det ena i en streamerpump och dog i samband med att jag gjorde om i karet. Det var jäkligt klantigt av mig. Men ett fint ”yngel” har jag kvar fortfarande. Hoppas du får ha kvar några borelliisar!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ja, det skulle vara jättetrist om något tråkigt händer med detta lilla kar, som just nu är i så toppenbalans. Är ju så rädd om dessa få småttingar också som växer och frodas så fint .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj, vad jobbigt! Hoppas att det funkar nu och att inget dåligt händer.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...