Ytterfilterbygge till 720-liters Channatank

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    Jag filmade tanken som den ser ut nu med ytterfilter och lite ommöblerade rötter...men eftersom telefonen var inställd på HD-kvalitét så är den på över 40 MB.
    Någon som vet om det går att konvertera ner storleken till lämpligt forum-format?

    Kommentar

    • Kapten Zoom
      • January 2011
      • 814

      Största omedelbara risken är väl att de lösa slangarna börjar spruta vatten runt om i rummet. Då blir det inte bara blött under akvariet.

      Hela den här tråden är dömd att bli sågad, jag förstår faktiskt inte varför man publicerar sånt här. Om det är bekräftelse man vill åt, så verkar det ganska döfött. Jag hoppas trådskaparen fått något tips från någon, men tyvärr verkar de flesta oroliga för vattenskador.
      Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

      Kommentar

      • perfetto
        • March 2008
        • 1593

        Ursprungligen postat av Kapten Zoom
        Största omedelbara risken är väl att de lösa slangarna börjar spruta vatten runt om i rummet. Då blir det inte bara blött under akvariet.

        Hela den här tråden är dömd att bli sågad, jag förstår faktiskt inte varför man publicerar sånt här. Om det är bekräftelse man vill åt, så verkar det ganska döfött. Jag hoppas trådskaparen fått något tips från någon, men tyvärr verkar de flesta oroliga för vattenskador.
        - Den övre slangen som för in vatten i dunken är fäst genom ett hål i skåpets tak och kan inte lossna därifrån, utan skulle i så fall "bara" spruta vatten ned i skåpet - baljan.

        Den nedre slangen som för ut vatten från dunken kan bara släppa och ramla ner i baljan om den lossnar.

        Om man inte ska publicera projekt i projekttråden....ja vad ska publiceras där i så fall?

        Jag tycker inte att jag blivit sågad för att en o annan inte tror det fungerar.
        Det är inget unikt bygge iof men det finns alltid risker med slanganslutningar, och när man gör det för första gången är det bra med lite riskanalyser från andra. Så, ja jag har fått ett o annat tips genom den här resan.

        Tråden kan vara informativ för andra som vill bygga egna effektiva ytterfilter till en försvinnande låg kostnad, om inte annat.

        Sammanfattningsvis kan jag säga att såhär långt tuffar det på med god genomströmmning och utan minsta läckage. Helt tyst dessutom : )
        Senast redigerad av perfetto; 13 December 2011, 07:52.

        Kommentar

        • Kapten Zoom
          • January 2011
          • 814

          Jag tänkter på den här bilden, ser litet vanskligt ut i akvarieändan:
          Klicka på bilden för större version

Namn: 716201184825Aa660.jpg
Visningar: 1
Storlek: 27,5 KB
ID: 2137756
          Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

          Kommentar

          • perfetto
            • March 2008
            • 1593

            Ja den bilden visar i princip bara hur systemet ser ut strukturellt. Där hade jag bara lagt i slangarna för att kunna köra systemet. De är kapade till lagom längd nu och pumpen fastsatt strax under vattenytan högra, bortre hörnet.

            Kommentar

            • Kapten Zoom
              • January 2011
              • 814

              Ursprungligen postat av perfetto
              Ja den bilden visar i princip bara hur systemet ser ut strukturellt. Där hade jag bara lagt i slangarna för att kunna köra systemet. De är kapade till lagom längd nu och pumpen fastsatt strax under vattenytan högra, bortre hörnet.
              Ok
              Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                Ursprungligen postat av perfetto
                Jag filmade tanken som den ser ut nu med ytterfilter och lite ommöblerade rötter...men eftersom telefonen var inställd på HD-kvalitét så är den på över 40 MB.
                Någon som vet om det går att konvertera ner storleken till lämpligt forum-format?
                vadå konvertera?? det är ju bara lägga upp på youtube. jag filmar alltid i HD o behöver inte konvertera på nått sätt. bra ladda upp filen. 40MB är ju ingenting. oftast ligger mina videos på runt 250-400MB. tar nån minut eller två sen är den uppe

                Kommentar

                • perfetto
                  • March 2008
                  • 1593

                  Ursprungligen postat av hannesc
                  vadå konvertera?? det är ju bara lägga upp på youtube. jag filmar alltid i HD o behöver inte konvertera på nått sätt. bra ladda upp filen. 40MB är ju ingenting. oftast ligger mina videos på runt 250-400MB. tar nån minut eller två sen är den uppe
                  - Ja okey, bara det att jag inte kommer åt YT här på jobbet.
                  Tänkte tanka upp filmen via "Forumbilder.se" som är både snabbt och bra.

                  Får ordna det senare då.

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    YT är bättre kan man ju se filmen direkt i inlägget

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      du kan la ladda upp direkt från mobilen?? brukar jag göra.

                      Kommentar

                      • perfetto
                        • March 2008
                        • 1593

                        Ursprungligen postat av hannesc
                        du kan la ladda upp direkt från mobilen?? brukar jag göra.
                        - Så stora filer kan bara överföras via WiFi om det ska göras via mob, och det går inte härifrån.

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          vad är det för telefon du har?? Iphone eller? haha. sån fånig gräns har inte min telefon

                          Kommentar

                          • Kapten Zoom
                            • January 2011
                            • 814

                            Är nog snarare abonemanget. De flesta företagsabonemang har en övre gräns.
                            Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              naaa det stämmer inte kapten. det begränsar inte i telefonen att du inte kana ladda upp en fil. datatrafiken klipps ju inte utan bara stryps ner. o vet att vissa telefoner har inlagt att man inte kan ladda hem/ladda upp för stora filer utan Wifi just för att man inte ska tömma sitt datatrafiksabbonemang.

                              Kommentar

                              • perfetto
                                • March 2008
                                • 1593

                                Jag har fri surf på min Galaxy S2 och fick meddelandet att det inte gick ladda upp så stora filer mot Youtube utan WiFi-anslutning.
                                Inte företagsabbonnemang.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...