Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    hmm. tjaa inte mer än så här. sen har jag bara fyllt hela utrymmet med filterkuber. men kan ta en bild hemma sen.

    det är rätt bra tryck i dom så jag satte ventiler på slangaran för att kunna strypa flödet. men de går på full styrka o det funkar bra. behöver inte strypa


    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    du, ja fundera på en sak. hur tusan har du lagt filtermediat och pumparna i hörnen?
    dom där pumparna är ju rätt stora. har du nån bild?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    Bild på malarna i karet?
    Snabbfråga, hur långt var karet? Var det 2m? Känner du att mängden Vinkeltetror känns lagom?
    Jag har bara haft mina 20 i ett dygn men de känns absolut för få och mitt kar är 150cm. Kom att tänka på ditt då
    ska fixa bilder på dom.

    karet är 2,55 meter. ja men köp till några till då. typ 10 till kanske?

    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Läckra häxor som ser utt att passa utmärkt i karet! Men än så länge kan vi bara säga det i teorin då det inte finns bilder.
    de passar bra tror de kommer bli snyggare när jag väl får mina nya lampor. de försvinner lite mot det röda i bakgrunden.



    har haft vitaprick i karet nu ett tag. men jag såg det tidigt o efter nån veckas medicinering så är det friskt igen

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Läckra häxor som ser utt att passa utmärkt i karet! Men än så länge kan vi bara säga det i teorin då det inte finns bilder.

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Bild på malarna i karet?
    Snabbfråga, hur långt var karet? Var det 2m? Känner du att mängden Vinkeltetror känns lagom?
    Jag har bara haft mina 20 i ett dygn men de känns absolut för få och mitt kar är 150cm. Kom att tänka på ditt då

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    lite nya bilder som är tagna av Mr J.E här på forumet
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    nedå.. ligger inte sömnlös alls som du säger så är det taget i rätt tidigt stadium. en av fördelarna när man har näsan mot glaset mesta delen av vaken tid hemma. ( när det inte är nått gravidflickvänbehov som måste tillfredställas)
    släng lite godis åt det hållet som verkar mest störigt för tillfället...........



    .

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    nedå.. ligger inte sömnlös alls som du säger så är det taget i rätt tidigt stadium. en av fördelarna när man har näsan mot glaset mesta delen av vaken tid hemma. ( när det inte är nått gravidflickvänbehov som måste tillfredställas)

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    tack mli längesen man såg dig nu :P



    lite dåliga nyheter. har fått vita prick. såg det på en vinkeltetra. bara några stycken. tog bort han men har sett en 4-5 prickar på ett par satanoperca

    men medicinerar nu med nån sovjet medicin. funkar inte det får jag gå på nån annan värre medicin.

    lyckades lägga i två häxmalar dagen innan jag såg det. menmen

    normalt sett så är det ingen ko på isen med vita prick om man upptcler det i tid, vilket du bör ha gjort ju.

    inget att ligga sömnlös över......ännu...




    .

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    tack mli längesen man såg dig nu :P



    lite dåliga nyheter. har fått vita prick. såg det på en vinkeltetra. bara några stycken. tog bort han men har sett en 4-5 prickar på ett par satanoperca

    men medicinerar nu med nån sovjet medicin. funkar inte det får jag gå på nån annan värre medicin.

    lyckades lägga i två häxmalar dagen innan jag såg det. menmen
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Miliimli
    svarade
    Snyggt kar Hannes!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Hannescs 408L Orinoco-tema

    Grenmalar har jag i SA kuben. Så det blir nog hexmal här. :-)

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Några av de coolaste malarna tycker jag är Farlowella, - grenmalarna
    Häxmalar och piskstjärtsmalar är också häftiga

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Sv: Hannescs 408L Orinoco-tema

    Har tänkt på Otto med men är inte charmad. Men däeromot de där du la upp Likan :-) de gillade jag

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    En sådan kanske? Den gör inte sitt yttersta på just denna bild men jag tycker de är störtsköna. Har 3 st, ca 1dm stora just nu. Är överallt, ej skygga, tar för sig vid matning utan att vara aggro. Coola och trevliga rackare!

    Edit: Hittade en till bild mer i "action".

    Sägs vara en Hemiloricaria Lanceolata.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Likan; 28 September 2012, 23:06.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...