175L SA kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MrH
    svarade
    nu börjar ja bli en smula less på de här.. inga fiskar idag heller! dom var resstade, vilken innebär att dom antagligen är slut å med största sannolikhet kommer att dröja innan det finns nya på lager. jävla skit!

    så de får bli odlade pygmeer istället. så jäkla synd, vela ju ha VF ju :/

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    nja, dessa puckar är köpta på jula, men de är i princip samma som dom från IKEA
    ja ljuset vart faktiskt helt perfekt, tack för dom fina orden

    hmm aqua-star har aj nog aldrig sett, får kolla upp det

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    snyggt..... vinkeltetra är snygg och trevlig liten firre... är det lampor från ikea (Ledpuckar) jag testade dom i frugans, och det blev på tok för mörkt. men i ditt blev det riktigt snyggt (Avis)
    Men det är klart då är bakgrunden mörk och svart grus som äter ljus. så det får bli ljusrör, jag har hittat ett som heter aqua-star och det är lite aningen mer åt det röda hållet jämfört med aqua-gloo det tar fram lite mer av det röda och gröna samt att i övrigt så är ljuset som som aqua-gloo dom hade ett tillfälligt parti på DM och då försåg jag mej med ett gäng

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    ja ok jag läste att du beställt, tur att dina kommer mina, scalarer uteblev.... då blir det MASSA bilder imorgon då

    kolla du filmen föresten? fick till det väldigt bra där så man ser tetrorna ganska bra

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    ja vet ju inte än om ja får dom. ja hoppas på att dom beställt dom denna gång allafall.

    blidde inget med skalarparet ja hitta heller :/ lite synd.

    får se när de blir bilder, ja har ju ingen kamera så ja brukar låna pappas ibland

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    ja ok jag läste att du beställt, tur att dina kommer mina, scalarer uteblev.... då blir det MASSA bilder imorgon då

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    håller tummarna för att ja får fisk i morron!!!

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    suck ingen fisk idag så besviken man blir när man gått å väntat en hel vecka...

    tjejen som har hand om fiskbeställningarna hade tydligen vart sjuk så därför hade det inte blivit beställt.. så nu äre bara å vänta en vecka till å hoppas att de finns några kvar nästa vecka. suck...

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Nej jag kör aldrig karantän och har, peppar peppar, aldrig haft några bekymmer med ny fisk. Jo förresten fick en gäng bolivianer med camallanus som spred sig ett tag innan jag upptäckte det. Vilket tog ganska lång tid så det är inte säkert jag hade upptäckt det med karantän ändå. Men det tar jag, tycker karantän känns jobbigt.
    Inte direkt i dock. Fiskar levereras med nåt blått "gift" i påsarna som ska hålla vattnet fräscht under transporten så det vill jag inte ha i karet. Kör "omvänd" inkoppning, alltså jag låter de gå i en mörk hink och fyller gradvis på med akvarievatten i den. Sen när jag ska i karet med dem häller jag hela hinkens innehåll genom en håv så alla fiskar samlas där och så i karet. Då slipper jag garanterat all skit från påsvattnet och förutom en liten lufttur får fiskarna mestadels lugn och ro.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    du körde bara ner dom i ditt kar direkt eller? ingen karantän?

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Säkert från samma laddning vf som jag fått hem. Har haft dem 1,5 vecka och de verkar pigga och glada.
    Det där med att låta dem gå i butik är jag kluven till. Visst är det bra som karantän ifall de skulle komma sjuka eller nåt. Men i mitt fall är butikerna så usla när det gäller att hålla fisk i lämpliga kar med lämpligt sällskap så de tar snarare bara stryk av det. Så jag brukar föredra att hämta fisk direkt när de levereras så slipper de ställa om till fler kar än nödvändigt på kort tid och att butiken har ihjäl dem.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    nja, hon tyckte de a bättre ja tog hem dom på en gång så slapp dom hålla på å flyttas runt i massa kar.
    men man kanske skulle lägga dom i karantän akvarium nån vecka först?
    va tror du om det? å hur gör ja i ordning det? ska de va me samma vatten som i akvarium dom ska in i? eller ska ja starta det med helt nytt vatten?

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Det är dom säkert ska du se, kanske ska ha dom hos butiken ett par dagar och se hur dom verkar kanske??

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    6 st VF Corydoras pygmaeus blire. hoppas dom är fina å pigga bara.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    jupp å i morron kommer pansarmalarna. ska bli kul me lite ny fisk i burken.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...