Våran lokal - Från början

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #76
    du som huvudsnickare (dvs arbetsledare) får ju make it happen!
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • joelvuo
      • September 2009
      • 771

      #77
      http://s9.postimage.org/gj05c7fil/image.jpg
      http://s9.postimage.org/g7iozfz2l/image.jpg
      http://s9.postimage.org/fj9ugi0ct/image.jpg
      http://s9.postimage.org/osc0qm98t/image.jpg
      Senast redigerad av joelvuo; 17 December 2011, 22:14.

      Kommentar

      • malawijanne
        • October 2006
        • 504

        #78
        [QUOTE=icehacker;1561363]Häftigt! Jag och en kompis går också i planeringstagen för att dra igång en liten lokal just nu så detta är extra intressant!

        Har hittat lite billiga ställningar med akvarier men funderar på hur man smidigast fixar med pumpar, vb och belysning till ett större antal akvarier (kanske 20-30st till att börja med).[/QUOTE
        30 st akvarium, skall du odla eller bara sälja fisk, det är ju självklart att det alltid är bättre att automatiskt vattenbyte, men det kostar, skall man odla så är det ju självklart för att då måste man byta en massa vatten, skall man bara sälja fisk då behövs ju inte så mycket vattenbyten.
        Ang filtrering, luft är det absolut billigaste och det funkar både för odling och försäljningsakvarie.Janne




        malawi.forum24.se
        Senast redigerad av malawijanne; 18 December 2011, 13:17.

        Kommentar

        • joelvuo
          • September 2009
          • 771

          #79
          Ursprungligen postat av malawijanne
          30 st akvarium, skall du odla eller bara sälja fisk, det är ju självklart att det alltid är bättre att automatiskt vattenbyte, men det kostar, skall man odla så är det ju självklart för att då måste man byta en massa vatten, skall man bara sälja fisk då behövs ju inte så mycket vattenbyten.
          Ang filtrering, luft är det absolut billigaste och det funkar både för odling och försäljningsakvarie.
          Jag ber om ursäkt att jag störde eran tråd, för att ni vill inte ha mig här.
          Det man inte förstår, det ska man beundra.Janne


          malawi.forum24.se
          Som janne säger så är luftpump, en bit pvc-rör och filtermatta (10PPI) den billigaste filtreringen, och den är helt funktionell.
          Ingenting att be om ursäkt för, det är gammalt. Välkommen tillbaka till tråden, bara inget onödigt gnäll ;-)

          Kommentar

          • malawijanne
            • October 2006
            • 504

            #80
            Ursprungligen postat av joelvuo
            Som janne säger så är luftpump, en bit pvc-rör och filtermatta (10PPI) den billigaste filtreringen, och den är helt funktionell.
            Ingenting att be om ursäkt för, det är gammalt. Välkommen tillbaka till tråden, bara inget onödigt gnäll ;-)
            Mitt, som du kallar gnäll, det var befogat, och det är upp till mig att avgöra om det är gnäll eller inte.
            Sedan så var jag vuxen nog att radera mina inlägg , viket ni inte var, så ni tror säkert i er lilla värld att ni har rätt och att ni kan skriva vad som helst, jag lägger in en länk från citat HAHA! Janne kan väl hålla sig på "malawiforum24.se"?
            Tyckert ni att det är okej att skriva så.Janne


            malwawi.forum24.se

            Kommentar

            • Majki01
              • May 2010
              • 769

              #81
              Herregud Janne... Börja inte igen... Ge upp... Du om någon förstör ju en härlig stämning .

              Kommentar

              • joelvuo
                • September 2009
                • 771

                #82
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Mitt, som du kallar gnäll, det var befogat, och det är upp till mig att avgöra om det är gnäll eller inte.
                Sedan så var jag vuxen nog att radera mina inlägg , viket ni inte var, så ni tror säkert i er lilla värld att ni har rätt och att ni kan skriva vad som helst, jag lägger in en länk från citat HAHA! Janne kan väl hålla sig på "malawiforum24.se"?
                Tyckert ni att det är okej att skriva så.Janne
                Som jag sa tidigare, ta det med personen som det berör. Och snälla någon, dra inte alla över en och samma kam. "I er lilla värld" "ni". Jag har inte skrivit någonting, så säg inte det till mig

                Kommentar

                • Majki01
                  • May 2010
                  • 769

                  #83
                  Herregud. Väx upp.

                  Kommentar

                  • joelvuo
                    • September 2009
                    • 771

                    #84
                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    Ja nu tycker jag inte att ditt inlägg var helt okej heller, är det du som bestämmer vad som ska skrivas på detta forumet, lägger in ett citat som du skrev i tråden och inte har raderat. Vad tillför ditt inlägg till denna tråd? Om du ska kasta skit så håll dig borta härifrån. Om det är någonting personligt du har mot Alexander så ta det via PM istället.
                    Tycker du att det är okej att skriva så, om vi nu ska ha en trevlig stämning, nej jag hade nog föregått med gott exempel och tagit det vid PM i stället, men det fattade tydligen inte du.Janne
                    Jo, det är jag som bestämmer vad som ska skrivas i detta forum Jag skrev det i tråden, i förhoppning om att slippa såna här inlägg i tråden. Men det hjälpte ju tydligen inte. Varför ska du ha denna attityd?

                    Kram!

                    Ursprungligen postat av malawijanne
                    Ja lilla Majk jag är 54 år, jag tror att jag uppväxt, jag har en bild på mig, du kan få mitt telnr vilket är 0767843458 kan du vara vänlig att ge mig din bild, var du bor och och ditt telnr så ska jag gärna ringa upp dig, så får vi se vem som har problem med sin uppväxt.Janne
                    Du har nog vuxit upp, men det var nog inte det han syftade på. Åldern har du vuxit förbi, men tror det var mognaden och attityden han syftade på.
                    Senast redigerad av joelvuo; 17 December 2011, 21:32.

                    Kommentar

                    • Majki01
                      • May 2010
                      • 769

                      #85
                      Onödigt att ens försöka argumentera.
                      Senast redigerad av Majki01; 18 December 2011, 08:47.

                      Kommentar

                      • Diozz88
                        • September 2011
                        • 341

                        #86
                        Känns som att man e på besök på dagis när man läser denna tråden just nu.. Era problem med varandra e just era problem och ingen vill läsa om era gnäbbel! Håll det för er själva..

                        Förövrigt var den här tråden intressant tills ni började tjafsa om nått obefintligt.. Vill gärna att tråden ska komma tillbaka till vad den var...

                        Kommentar

                        • Majki01
                          • May 2010
                          • 769

                          #87
                          Håller med ovanstående.. Och det va min enda mening från början, tills en herre tolkar ur sin egen syn. Men en med behörighet kan ju gärna rensa lite

                          Kommentar

                          • joelvuo
                            • September 2009
                            • 771

                            #88
                            Postar bilderna igen.
                            http://s9.postimage.org/gj05c7fil/image.jpg
                            http://s9.postimage.org/g7iozfz2l/image.jpg
                            http://s9.postimage.org/fj9ugi0ct/image.jpg
                            http://s9.postimage.org/osc0qm98t/image.jpg

                            M
                            ajki01: Tack för att du försöker, men ett tips är att lägga ner din energi på annat.
                            Senast redigerad av joelvuo; 17 December 2011, 22:19.

                            Kommentar

                            • Majki01
                              • May 2010
                              • 769

                              #89
                              Herregud.. Väx nu upp.. Lägg ner det hela.... Du är bara pain någonstans nu.. Vill du mig något så ta det via pm istället för att fortsätta va så mogen och ta det i en tråd som handlar om något helt annat än folk som är avundsjuka på dig.

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                #90
                                Fy vad du ska lägga dig i Janne! Det är skitsynd. Det vore så jäkla häftigt om ni är med och hjälper till i tråden, ni kan ju massor! Stora odlingar och liknande är ju självklarheter för er, låt tråden bli något vi alla andra kan lära oss något av. DET vore awesome!

                                Låt den unga killen vara, 23 år och hjälte är inga fel! Jag ber om ursäkt för detta till TS men nu skrivs det konstigheter igen. Det är ett helt fantastiskt projekt, jobba på


                                Edit: Blev mer arg än nödvändigt förut, ligger lite i min natur. Ber om ursäkt på en gång och hänvisar till kassa gener.
                                Senast redigerad av Mathias Nilsson; 17 December 2011, 22:51.
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...