Projekt low-tech test

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • solis
    svarade
    Börjar tröttna lite på värdena i detta kar, jag har ingen nitrit men har över 2 i ammoniak och värdet vill inte gå ner, jag häller i ammo-lock vid varje vattenbyte för att den farliga ammoniaken ska försvinna.
    Inga fiskar har dött ivarjefall, tror min axolotel är hungrig för jag ser honom/henne äta blad varjedag från vattenspikbladen.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Detta är den första hanen jag har haft som inte bygger bo

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Nope han fattar ingenting verkar det som eller jo flörta med dom gör han ju, men skumbo vad är det
    Mina kampfiskar har föga brytt sig om såpbubblor, kriga har alltid varit mer deras grej.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Nope han fattar ingenting verkar det som eller jo flörta med dom gör han ju, men skumbo vad är det

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Hehe, har det blivit något bo än eller han fattar inte vilket mission han har .

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Just nu håller han på med en kvällsflört

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Haha det hade varit något om han hade gjort det .

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Jo jag hoppas med att han ska bygga någon gång, ser han uppvakta honorna ibland, men om han fortfarande tror att han är en ciklid så blir det svårt att bygga skumbo på botten

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Roligt och se att fenorna har växt ut igen och ett under att han är snäll mot dem . Nu får han bara se till att bygga ett skumbo så att han kan göra sitt jobb .

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Det funkar bra med kampisarna, mackes honor har nästan helt hela fenor, mina börjar få tillbaks det som fattas som dom fick dom första dagarna vid isläpp av dom nya, inga nya skador sen dess och hanen är snäll och även honorna.
    Visst verkade han lite lustig när han vaktade sin håla, det var inte nån som fick vara där i
    Har faktiskt i en minipump för att få runt vattnet och har haft i några dagar, det jag inte får ner i karet är ammoniaken nitriten går upp och ned just nu är den nästan på noll men a vill inte ge sig.
    Växterna växer sakta men säkert vissa mår bra och vissa inte, flytväxterna ser fina ut.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230872.jpg
Visningar: 2
Storlek: 100,9 KB
ID: 2136386Albino pansarmalarna
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230898.jpg
Visningar: 1
Storlek: 102,4 KB
ID: 2136387mackes 3 kampisar på rad
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230897.jpg
Visningar: 1
Storlek: 117,4 KB
ID: 2136388
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230904.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,3 KB
ID: 2136389mackes hane
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230901.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,9 KB
ID: 2136390mackes hona
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230907.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,6 KB
ID: 2136391min hona
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230925.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,5 KB
ID: 2136392mackes hona
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230911.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,8 KB
ID: 21363932 av mina honor
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230918.jpg
Visningar: 1
Storlek: 89,7 KB
ID: 2136394min hona

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Skönt att höra att de börjar få tillbaka sina fenoroch att hanen blir alltmer snäll . Hehe han måste blivit lite knäpp och tror att han har blivit en ciklid .

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Idag köpte jag ett gäng albinopansarmalar och satte i, jag flyttade pandorna och habrosusarna till det kar där jag hade dom sorterna så nu är där bara albino.
    Köpte några fler amanoräkor med.
    Axoloten har varit väldigt still sen han slukade kampishonan, har knappt rört sig men idag har jag sett den röra sig lite mer
    Macke dina kampishonor har snart fått sina fenor hela igen, hanen är jättesnäll undrar om han inte vet att han är en kampfisk för när jag gjorde vattenbyte idag så råkade det bli en grop i sanden och den gropen skyddar han från honorna villken lustigkurre.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P1230878.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,6 KB
ID: 2136183Klicka på bilden för större version

Namn: P1230874.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,9 KB
ID: 2136184Klicka på bilden för större version

Namn: P1230872.jpg
Visningar: 2
Storlek: 100,9 KB
ID: 2136185Klicka på bilden för större version

Namn: P1230862.jpg
Visningar: 1
Storlek: 79,0 KB
ID: 2136186

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Tack för rådet

    Lämna en kommentar:


  • bossep
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Har funderingar på hur jag ska få balans i karet när man inte har filter, idag var det 1,0 ammonia och 0,35 nitrit bytte en spann vatten.
    Funderar på om jag ska sätta in ett mini filter för att få igång dom goda bakterierna i karet för att hjälpa karet att mogna snabbare och sen plocka bort filtret igen eller om det ska få ha sin gång utan litet filter, vad tror ni
    Byt vatten, byt vatten. Du har ju både bra och rikligt med det! Om du sätter in ett filter hamnar bakterierna där och inte i botten. Det kommer bara att ta längre tid.

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Vet inte vi får hoppas att någon som vet kan svara på detta, det är ju ett sätt att bevara arten om den håller på att bli utrotad om någon lyckas odla och sälja dom odlade så att dom som köper kan odla på dom, vad vet jag bara en tanke.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...