Har gjort en liten hm 2 små filmsnuttar, i den med bara axoloten tycker jag det ser så kul ut när han/hon ska äta för den studerar länge maten och sen hugger den till
Skulle gärna rätta till lite bland växterna men så länge kampishanen håller på med sitt bo så vill jag inte röra där, ser också att hornsärven inte trivs i detta kar den börjar tappa sina sprön
Projekt low-tech test
Kollaps
X
-
Gör så.
Inga ägg än så länge, han fejar med det andra boet men man ser att han också uppvaktar honorna emellanåt, kanske det blir mer fart imorgon det är bara att vänta och seLämna en kommentar:
-
Visst var det synd men samtidigt så är jag nöjdare med dessa honorna så tur i oturen
Kan du inte sätta in ett kort på dina honor det hade varit kul att se?
Han har bytt plats och börjat bygga ett nytt skumbo honorna kanske var för nyfikna på det andra boet för dom var där och störde hela tidenLämna en kommentar:
-
synd på honorna :/ men skoj att alla mår bra nu och att det byggs skumbo vill att min hane ska dra igång för jag 2 av honorna är så tjocka att det ser ut som de ska spricka fick med dem när jag köpte ett kar, och honorna är clowntailLämna en kommentar:
-
Ett litet klipp när hannen skyddar boet, det roliga i detta är att min son kollade på datorn samtidigt och det blev en liten lustig ljudeffekt över det hela
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Lite uppdatering på karet, alla kampishonor jag hade från början har gått bort och jag tyckte att dom betedde sig konstigt ändå från början med, sen började en få svamp och jag såg att dom andra hade fått lite så jag satte dom alla i ett sjuk kar men ingen av dom överlevde.
Nu har jag skaffat 2 honor till så nu är där 4 honor 1 hane, 4 pansarmalar,4 amanoräkor och axoloten och 2 äppelsnäckor, alla verkar må bra
Det lustiga med kampishanen är att han byggde mer skumbo när han var ensam än nu(även fast han skummar lite) men nu var 2 honor ganska runda och han verkar ha börjat uppvakta dom sen igår så vem vet vad som händer
Det jag brukar göra en stund om dagen(inte alla dagar) är att jag sätter igång en syresten för att bryta ytan lite annars kör jag fortfarande utan någon teknik i karet.
Lämna en kommentar:
-
Jag fick avliva en kampfiskhona idag för hon var döende och ludd på sig, har satt dom andra 2 honorna i ett eget litet kar för behandling för dom 2 har också lite ludd på sig, jag tycker att dessa 3 honorna har varit konstiga sen jag köpte dom, dom har legat mycket på botten och inte varit direkt aktiva, dom 2 nya honorna jag köpte på ett annat ställe har däremot varit väldigt aktiva sen dom kom hit jättestor skillnad, inga andra fiskar i karet verkar må dåligt inte ens kampishanen som har gått där sen nystart.Lämna en kommentar:
-
Mm jag gillar henne med den andra är också rosa men andra färger i fenorna får se om jag får till ett kort vid tillfälleLämna en kommentar:
-
-
Hehe man såg lika dåligt där ser jag, får försöka ta ett bättre kort heheLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: