Nu är mitt kar inte low-tech mer(har ju inte riktigt varit det på ett tag ändå för jag har ju haft i en fjuttepump innan), jag satte i en större pump igår för där var så skitigt av jord och dimmigt och efter jag satte i pumpen så blev det så mycket mer fart på mina venezuelas black och då hoppas ju lilla jag att det ska bli ägg där om jag har tur.
Så man kan väll säga att testen är slut nu.
Dock så har jag ingen doppvärmare i.
Projekt low-tech test
Kollaps
X
-
Ja det är inget kul när man ska röra i det, hade det inte varit för att jorden under sanden kommit upp så hade det inte varit några problem jag fick nypa av en del rötter som ligger kvar under jorden för annars hade jag nog fått med hälften av jorden till ytanLämna en kommentar:
-
hehe, rötter som går över hela botten är jobbigt. Hade problem med det när jag hade vallisar i ett gammalt akvarium, satt som berget.Lämna en kommentar:
-
Jag kan ju säga att det var inte det lättaste att få ur vissa växter, rötterna var över halva botten i karet och vad finns under sanden, jo det är ju jord och vad händer när man drar upp växten jo jorden kommer över ytan hm du kan tänka dig att det blev skitigt i karet, denna växt var lite väl hög, jag tror karet är 30 cm och växen i sig var nog 40 cm så den har stått vikt.
Så den som ska ha ett kar med jordbotten och annat material över tänk dig för och plantera inte några växter som får för mycket rötter om du ska flytta dom någon gång
Får hoppas det tar sig som jag tänkt i det karet med gräset , jag har nog inte friserat färdigt där hellerLämna en kommentar:
-
-
-
Mitt kar pluttrar fortfarande på, dock så har jag en liten minipump så det blir knappt ytcirkulation i som jag satte i för några månader sen för att där var så mycket skräp när algätaren hade bökat runt och kommit ner till jorden.
Invånarna nu är pansarmalar, 1 mal, några räkor och äppelsnäckor. Jag bryr mig inte så mycket om detta karet mer än att jag ger dom mat och alla vekar må ok.
Har faktiskt bara varit lite lat att jag inte tagit ut pumpen igen och samtidigt funderat på vad som händer om jag gör det, själva filterkudden är inte större än 4*2 cm och ett hål rakt igenom så där kan inte sitta så mycket i det bakterier i det, men vad händer om jag stänger av flödet igen tro?Lämna en kommentar:
-
Vad är fönsterputsning förnågot
Fördelen när du har sån presenning är ju att du kan justera ljuset, det ser mysigt ut, fin fönsterdekorationLämna en kommentar:
-
nu är det igång allafall, måste dock införskaffa mera växter då dom jag hade inte räckte. men förövrigt är ja rätt nöjd.
funderar på att slänga i lite räkor och köra på det. såg att ja hade en himla massa räklingar från dom gula
slänger me en väldigt dålig bild tagen nu ikväll. ska sno hem en kamera i morron eller så å försöka få till lite bättre bild. man ser iofs inte nånting av akvariet på denna bild men man ser ju allafall vart det står
[ATTACH=CONFIG]52524[/ATTACH]Lämna en kommentar:
-
nu är det igång allafall, måste dock införskaffa mera växter då dom jag hade inte räckte. men förövrigt är ja rätt nöjd.
funderar på att slänga i lite räkor och köra på det. såg att ja hade en himla massa räklingar från dom gula
slänger me en väldigt dålig bild tagen nu ikväll. ska sno hem en kamera i morron eller så å försöka få till lite bättre bild. man ser iofs inte nånting av akvariet på denna bild men man ser ju allafall vart det står
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: