Asien kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #31
    jag fick det av micke nere på DM. ( bra o ha kontakter ) så jag vet inte riktigt vart man får tag på det

    Kommentar

    • SoffanB
      • March 2011
      • 156

      #32
      okej, jag får åka och spana runt lite, det borde ju finnas på någon byggaffär tycker man

      Kommentar

      • SoffanB
        • March 2011
        • 156

        #33
        Verkar inte riktigt finnas, någon som har nå bra tips på hur man kan sätta fast bambu annars ?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #34
          google is your friend

          Kommentar

          • SoffanB
            • March 2011
            • 156

            #35
            ohhh, tack så mycket!

            Kommentar

            • SoffanB
              • March 2011
              • 156

              #36
              Varit på liten hoppingtur nu då och ett gäng bambupinnar och bästersand fick följa med hem! Så nu saknas bara plexiglaset innan jag kan börja, får se om man hinner med det imorgon

              Kommentar

              • SoffanB
                • March 2011
                • 156

                #37
                en liten fråga till hannesc, vad hade du för tjocklek på plexiglaset ?

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  #38
                  jag limmade mina bambu direkt på botten. funkade kanon de också. lite pill å få dom å stå som man vela medans silikonet torkade men lite tejp löste de problemet
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • SoffanB
                    • March 2011
                    • 156

                    #39
                    Ja, jag funderade på det ett tag också men blir inte det mycker jobbigare när man måste byta ut dom sen ?

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #40
                      Ursprungligen postat av SoffanB
                      en liten fråga till hannesc, vad hade du för tjocklek på plexiglaset ?
                      vet inte exakt. men det spelar nog inte så stor roll. bara det är nått som kan hålla nere bambun. bambu har ju inte så mycket flytkraft att det kan spräcka en plexiskiva.

                      Ursprungligen postat av MrH
                      jag limmade mina bambu direkt på botten. funkade kanon de också. lite pill å få dom å stå som man vela medans silikonet torkade men lite tejp löste de problemet
                      Ursprungligen postat av SoffanB
                      Ja, jag funderade på det ett tag också men blir inte det mycker jobbigare när man måste byta ut dom sen ?
                      visst kan man limma de direkt till botten, men som sagt jobbigt om man vill ändra om i karet samt att det tar längre tid. ( måste ju vänta på att limmet ska torka etc)

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        #41
                        jo de är iofs sant, men de problemet får man ta då kommer ju inte ske det närmaste året allafall.
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • SoffanB
                          • March 2011
                          • 156

                          #42
                          ne, men jag kommer nog köra på plexiglas tror jag, hinenr nog in imorgon får jag hoppas!

                          Kommentar

                          • SoffanB
                            • March 2011
                            • 156

                            #43
                            Nu så är man äntligen igång igen, plexiglaset inne på clas ohlson var det för små bitar av så det fungerade inte men nu har jag fått tag i en större skiva så snart blir det dax att såga isär den lite så att det blir bitar som jag vill ha och börja borra bambu! Hoppas på at hinna innan nästa vecka, slänger in en uppdatering med bilder när jag är på gång

                            Kommentar

                            • SoffanB
                              • March 2011
                              • 156

                              #44
                              har börjat att såga upp bambun nu blir förhoppningsvis klart nu i veckan. Men jag skulle behöva lite hjälp med inredningen. Jag kommer ju ha bambu typ 1/4 av akvariumet, men andra sidan, ska jag ha en rot eller några stenar eller bara växter? Skriv gärna vad ni tycker!

                              Kommentar

                              • SoffanB
                                • March 2011
                                • 156

                                #45
                                äntligen kommit igång nu så att bambun skulle på plats, jag borrar hål i plexin, sågar ut bambun och ska skruva fast den första och då märker jag att skruvarna är för långa och "tomma" längst upp så bambum fastnar inte helt.... Så jag får dra och köpa skruv imorgon om jag hinner.... men nu är förberedelserna klara iaf
                                Vill gärna ha tips på vad mer som ska va i, stenar eller rötter ? eller kanske båda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...