Asien kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SoffanB
    • March 2011
    • 156

    #16
    Idag så har jag städat akvariumet lite mer noggrant och sedan så har jag fixat silikonen till sidorna på BTN bakgrunden http://www.ladda-upp.com/bilder/57314/akvarium helbild på akvariumet, http://www.ladda-upp.com/bilder/57315/akvarium .
    Så det som är kvar att göra nu då innan vattenfyllning är förutom att vänta på silikonen då.
    Fixa "fötter" att ha under benen till akvariet för att fördela ut vikten mer
    Köpa blästersand
    Fylla på med filterkuberna bakom
    Fixa Lyrsrörsarmaturen

    Och det var allt, tror jag. Kommer säker på en massa mer saker under tiden

    Kommentar

    • SoffanB
      • March 2011
      • 156

      #17
      Har tittat runt lite nu på andra kar och sett att en hel del med asien tema har svart sand/grus och det var riktigt snyggt, så nu funderar jag på om jag ska ha det.. Skriv gärna vad ni tycker

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        kör in lite bilder på mitt asien med bambu i.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • SoffanB
          • March 2011
          • 156

          #19
          Ursprungligen postat av hannesc
          kör in lite bilder på mitt asien med bambu i.
          Gud vad snyggt det var! Jag skulle också vilja ha bambu men ruttnar den inte efter ett tag ?

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            #20
            en fisk jag starkt skulle rekommendera är Praktbotia, en riktigt rolig fisk som alltid har något tok för sig.
            dock bör man ha minst 3st, gärna 6-7st för att det ska bli bra fart på dom.
            dom är väldigt lekfulla och roliga att titta på. plus att dom är riktigt snygga enligt mitt tycke.


            angående bambun, jag har det i mina kar nu, kolla länken i min signatur.
            har haft den i 2månader ungefär och än så länge ser den fräsh ut, men skulle gissa att den kanske ger upp efter 1 år eller så.

            ska bli kul att följa ditt projekt, då jag själv gillar asien temat bäst.

            lycka till.
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              Ursprungligen postat av SoffanB
              Gud vad snyggt det var! Jag skulle också vilja ha bambu men ruttnar den inte efter ett tag ?
              har haft mitt sen i vintras. kanske ett halvår nu. inga problem än alls.

              tack förresten

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #22
                Ursprungligen postat av MrH
                en fisk jag starkt skulle rekommendera är Praktbotia, en riktigt rolig fisk som alltid har något tok för sig.
                dock bör man ha minst 3st, gärna 6-7st för att det ska bli bra fart på dom.
                dom är väldigt lekfulla och roliga att titta på. plus att dom är riktigt snygga enligt mitt tycke.
                haha. jag är nog en av de få i akvarievärlden som verkligen avskyr praktbotia. skulle aldrig nånsin få för mig att ha sånna. brrrr. menmen det är ju bara jag

                Kommentar

                • SoffanB
                  • March 2011
                  • 156

                  #23
                  Ursprungligen postat av MrH
                  en fisk jag starkt skulle rekommendera är Praktbotia, en riktigt rolig fisk som alltid har något tok för sig.
                  dock bör man ha minst 3st, gärna 6-7st för att det ska bli bra fart på dom.
                  dom är väldigt lekfulla och roliga att titta på. plus att dom är riktigt snygga enligt mitt tycke.
                  .
                  Ja, jag har funderat på sådanna och jag tycket de verkar mysiga så det kanske blir ett gäng sådanna med

                  Det är ju riktigt snyggt med bambu så det kanske blir några stk, är det plexiglas som du har satt fast bambun på hannesc? Sen när mitt är på 540l blir det lite svårt att fylla ut ? För det blir väl inte så snyggt med bara i ett "hörn" på ett så stort kar.. Får ta och skissa lite på det

                  Kommentar

                  • SoffanB
                    • March 2011
                    • 156

                    #24
                    Ursprungligen postat av MrH
                    angående bambun, jag har det i mina kar nu, kolla länken i min signatur.
                    har haft den i 2månader ungefär och än så länge ser den fräsh ut, men skulle gissa att den kanske ger upp efter 1 år eller så.

                    ska bli kul att följa ditt projekt, då jag själv gillar asien temat bäst.

                    lycka till.
                    Tack Ja tittade på länken men hita inte nå bild på asienkar med bambu ?

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #25
                      Ursprungligen postat av SoffanB

                      Det är ju riktigt snyggt med bambu så det kanske blir några stk, är det plexiglas som du har satt fast bambun på hannesc? Sen när mitt är på 540l blir det lite svårt att fylla ut ? För det blir väl inte så snyggt med bara i ett "hörn" på ett så stort kar.. Får ta och skissa lite på det
                      japp plexiglas. tänk på att du måste såga varje bambupinne just under ett skott om du ska ha nånting att fästa skruven i.

                      det kan väl bli snyggt med ett hörn? men som sagt, skissa på det

                      Kommentar

                      • SoffanB
                        • March 2011
                        • 156

                        #26
                        Ursprungligen postat av hannesc
                        japp plexiglas. tänk på att du måste såga varje bambupinne just under ett skott om du ska ha nånting att fästa skruven i.

                        det kan väl bli snyggt med ett hörn? men som sagt, skissa på det
                        Ja, skulle nog bli rätt så bra för att dölja utblåset lite mera... Slänger in en skiss när jag kommit på en bra

                        Kommentar

                        • SoffanB
                          • March 2011
                          • 156

                          #27
                          Ursprungligen postat av SoffanB
                          Tack Ja tittade på länken men hita inte nå bild på asienkar med bambu ?
                          Sorry, tittade lite mer noggrant nu och hitta dem, riktigt snygga var dom!

                          Kommentar

                          • SoffanB
                            • March 2011
                            • 156

                            #28
                            Okej, så nu har jag gjort en liten skiss på det här med bambu, och jag är inte så bra på skissar men hoppas man ser någorlunda hur jag har tänkt mig! Uppifrån: http://www.ladda-upp.com/bilder/57421/skiss och en frammifrån http://www.ladda-upp.com/bilder/57422/skiss
                            Blir troligen en shoppingrunda lite senare och inhandla allt till bambun och ev. sand. Släng gärna in en kommentar om vad ni tycker!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              #29
                              ser kanon ut ju

                              tänk på att du kommer behvöa skruva fast bambun i nått. annars kommer den flyta upp.

                              Kommentar

                              • SoffanB
                                • March 2011
                                • 156

                                #30
                                Ursprungligen postat av hannesc
                                ser kanon ut ju

                                tänk på att du kommer behvöa skruva fast bambun i nått. annars kommer den flyta upp.
                                tack tack ja, jag tänkte sno din ide med plexiglaset vart köpte du plexiglas, finns det på typ bauhaus eller jula ?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...