"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Micke L
    svarade
    Trevlig semester och lycka till med alla yngel!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Idag har jag sett alla jordätarynglen (tror jag..) de är ca 20 stycken som går ihop med föräldrarna fortfarande och sen 8 st som jag fått över till eget kar, blev bara så glad att det var så många kvar

    Lämna en kommentar:


  • HeidiH
    svarade
    Fina fisken! Skönt du mår bättre!

    Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tack Inger! Har varit och handlat idag, heeelt slut efter det men nu har jag jobbat ett par timmar hemifrån för att "röja upp" i mailboxen mm så jag kan gå på semester i slutet av veckan i lugn och ro
    så kul att välja tapeter men förstår precis vad du menar... huvet snurrar vilt
    Senast redigerad av PiaJo; 29 June 2015, 20:45.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kan speca lite vad jag har i karen så kan ni tycka om det är lite eller mycket fisk i varje

    220- två par jordätare ( ett par med yngel) ett par schackbräden, två corydoras, 1x2 pygmesvärdbärare, fem L333 och 20 rubintetror, 5 grenmalar.
    220- 1x4 små ungfödare, 8 röda häxmalar, 10 otocinclus, 1x2 Apistogramma Rio Mamore.
    150- 10 corydoras deckerii, 6 pyttepytte yngel av guianacara, 3 L129
    125 ( kub) ett par med X. Cortezi plus ett yngel, två ancistrus och två små bulldogmalar
    125 (kub) 1x 4 gröna svärdbärare, 10 corydoras
    105 - 5 bolivianska fjärilsciklider, 1 par gröna svärdbärare, 3 hästnos algätare
    74 - 1 par Apistogramma Baenschi, 1 par X. Nezahualcoyot , 5 otocinclus , 3 små citronancistrus.

    ...tror det går att fylla på lite till hösten
    Pia, tror att du kan semestra i lugn och ro och som du säger fylla på i höst . Själv är jag helt koko i skallen efter att ha kollat och valt tapeter idag - mycket värre, än att välja fiskarter. Läste att du har varit sjuk, så krya på dig och ha en skön semester .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Kan speca lite vad jag har i karen så kan ni tycka om det är lite eller mycket fisk i varje

    220- två par jordätare ( ett par med yngel) ett par schackbräden, två corydoras, 1x2 pygmesvärdbärare, fem L333 och 20 rubintetror, 5 grenmalar.
    220- 1x4 små ungfödare, 8 röda häxmalar, 10 otocinclus, 1x2 Apistogramma Rio Mamore.
    150- 10 corydoras deckerii, 6 pyttepytte yngel av guianacara, 3 L129
    125 ( kub) ett par med X. Cortezi plus ett yngel, två ancistrus och två små bulldogmalar
    125 (kub) 1x 4 gröna svärdbärare, 10 corydoras
    105 - 5 bolivianska fjärilsciklider, 1 par gröna svärdbärare, 3 hästnos algätare
    74 - 1 par Apistogramma Baenschi, 1 par X. Nezahualcoyot , 5 otocinclus , 3 små citronancistrus.

    ...tror det går att fylla på lite till hösten

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Idag har jag påbörjat sista touchen på akvarierna innan semestern som hägrar till helgen, har dragit ner på antal fiskar i varje kar så det ser nästan tomt ut men jag räknar med att inte behöva göra vattenbyten under tiden jag är borta pga detta.
    kommer dock hem och matar emellanåt, kommer att ha två foderautomater som kommer att flyttas runt lite bland karen så att de får ordentligt med mat vissa veckor och vissa veckor går de på "diet"

    ser att mina svärdbärare x. Cortezi och pygmesvärdbärarna har fått ett endast yngel var men lika glad är jag för det
    hoppas får komma hem till fler och även då att X. Nezahualcoyot har fått yngel med, honan ser lite rundare ut nu än för ett tag sen.

    Ynglen av jordfräsarna växer och frodas, föräldrarna är inte nådiga mot de andra men har det gått bra då här lång tid så klarar der sig säkert ett par veckor till för jag vill inte flytta fisk nu, dels för omställningen och dels för att jag måste riva upp karet och jag vill inte störa mer än nödvändigt, så det är hands-off och låta det puttra på.
    Dock skall jag se om jag kan få upp några enstaka yngel med en håv för att flytta ihop med de sex andra som går i ett annat kar, får se om tid och ork finns.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tack så mycket för gratulationerna

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Hjärtliga gratulationer på bemärkelsedagen!

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Grattis från Gillestugan

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Grattis Pia och krya på dej

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Grattis och krya på dig - måste också säga att det var en kanonsnygg fisk du fått. När du har yngel på den (det är kanske en hermafrodit) så är jag intresserad.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Grattis idag Pia!!!!
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Var inne på din BaceFook och grattade, men slänger såklart in ett rungande Grattis även här!
    Ha en superduperskön födelsedag!
    Ursprungligen postat av Shepard
    Grattis
    tack för grattisarna! Värmer gott när man ligger hemma nerbäddad i sviterna av en lunginflammation och hög feber, är inte riktigt på "banan" igen men snart så! Mår mycket bättre idag än vad jag mådde för nån dag sen så det är skönt

    detta fick jag i present idag, den fina fisken fick jag av svärmor
    det är en fisk gjord av återvunnen plåt av den australienska kontstnären Aaron Jackson, mycket kul att få denna, passar ju perfekt i "akvarierummet"
    sen fick jag presentkort på att "gå att fixa naglarna" så jag har fina och långa naglar till semestern
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Grattis

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Var inne på din BaceFook och grattade, men slänger såklart in ett rungande Grattis även här!
    Ha en superduperskön födelsedag!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...