"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Lejonhuvuden går att beställa via akvairelagrets fisksök till butiken där du handlar

    den ligger så långt framöver i tiden tyvärr, måste bygga nytt garage innan mm och sen är det inte färdig "diskuterat" med Gobben än.. Får nog lägga huvet på sne och blinka med ögonen och säga snälla med det ljuvaste och sötaste röstläge jag kan uppbringa först..

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Nu har jag läst ifatt din omtumlande tråd, Pia. Underbar blandning av fiskinspiration, tillbakablickar, och tips som sätter sig direkt. Nu ska jag nog testa lejonhuvuden så småningom. Men de är inte helt lätta att få tag i där jag bor i varje fall.
    Hur var planen med ombygget av din akvarielokal?

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Satt och funderade och kom att tänka på hur jäkla nervös jag var inför min för första Tysklands-tripp med zoopet-gänget, inte för att det skulle behövas vara nervös med det var då jag träffade Mats för första gången, Anders hade jag träffat då flera gånger innan, och tänk vad roligt vi hade i bilen ner och under hela resan, detta är ett minne för livet! Sen var det mycket kul att nörda ner sig rejält med andra likasinnade är så tacksam för att jag fick frågan om att få följa med
    Sen har det blivit två eller tre resor där Mats har varit men med Anders har det varit ett par fler till, har så roligt ihop med "Knoll och Tott"
    detta är tråden från då det begavs sig https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147995 och det var runt denna tiden på hösten vi åkte.
    Ja det är ju alltid roligare att göra något ihop med andra med samma intresse och att det sen också är ett "äventyr" man ger sig ut på gör det ju en del roligare. Hade varit kul att hänga med på sånt någon gång.

    Skickat från min SGP311 via Tapatalk
    Senast redigerad av Webo; 20 September 2015, 07:57.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Det kommer Inger! Tänk på all tid du har för att fundera ut vad du vill ha i dina kommande kar. Tiden kommer göra att du får precis som du vill ha det med inredningen och fiskar, eller hur?
    Ja, jag hoppas det .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Du skulle bara veta hur mycket jag längtar efter några små ciklider .

    //Inger
    Det kommer Inger! Tänk på all tid du har för att fundera ut vad du vill ha i dina kommande kar. Tiden kommer göra att du får precis som du vill ha det med inredningen och fiskar, eller hur?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Precis och jag är så "dum och envis" som köper och suktar efter apistogramma trots att jag inte lyckas få dem att leka osv.. Har fått lek nån gång och med frisimnande men sen blir det inget mer men jag bara älskar dessa små ciklider så jag fortsätter väl att vara envis..
    Du skulle bara veta hur mycket jag längtar efter några små ciklider .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ja, den tråden minns jag .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Satt och funderade och kom att tänka på hur jäkla nervös jag var inför min för första Tysklands-tripp med zoopet-gänget, inte för att det skulle behövas vara nervös med det var då jag träffade Mats för första gången, Anders hade jag träffat då flera gånger innan, och tänk vad roligt vi hade i bilen ner och under hela resan, detta är ett minne för livet! Sen var det mycket kul att nörda ner sig rejält med andra likasinnade är så tacksam för att jag fick frågan om att få följa med
    Sen har det blivit två eller tre resor där Mats har varit men med Anders har det varit ett par fler till, har så roligt ihop med "Knoll och Tott"
    detta är tråden från då det begavs sig https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147995 och det var runt denna tiden på hösten vi åkte.
    Senast redigerad av PiaJo; 19 September 2015, 20:18.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Precis och jag är så "dum och envis" som köper och suktar efter apistogramma trots att jag inte lyckas få dem att leka osv.. Har fått lek nån gång och med frisimnande men sen blir det inget mer men jag bara älskar dessa små ciklider så jag fortsätter väl att vara envis..

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Japp, gjorde det jag och de är så vackra så det kan bli svårt att inte försöka igen senare.
    Vet hur det är, det där med att försöka igen.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Japp, gjorde det jag och de är så vackra så det kan bli svårt att inte försöka igen senare.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Trist, men tydligen så fodrar dom väldigt surt vatten, vilket kan vara ganska så svårt att få till. Du har ialla fall försökt...

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Och under sommaren dog de rundstjärtade med, maculatus-varianten, tror de inte klarade att det var hård konkurrens om den lilla maten som kom under semestern.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Det har inte gått nåt vidare tyvärr, de dog i våras vet inte varför de dog heller, de droppade av en efter en under en vecka typ.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Pia, hur går det med dina sckackbrädor? Gillar ju dessa väldigt mycket, men har tyvärr inte vatten som duger .

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...