"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Var och köpte mig lite ny fisk i lördags, inga bilder än men det var två små Nannacara Taenia

    Kan ju hoppas att det är ett par annars får jag kolla vidare och se om jag kan få beställt fler
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Aha, bågfenor.
      Det blir spännande att se lite bilder senare.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Aha, bågfenor.
        Det blir spännande att se lite bilder senare.
        japp, bruna bågfenor tror inte de är jättevanliga ?
        skall se om jag kan fota dem till helgen, då borde de ha kommit lite mer till rätta
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          japp, bruna bågfenor tror inte de är jättevanliga ?
          skall se om jag kan fota dem till helgen, då borde de ha kommit lite mer till rätta
          Jag såg det latinska namnet och tänkte att det är en bågfena men tänkte inte på att N. taenia (Brun Bågfensciklid) endast hittas i ett lokalt område i Brasilien, fick änna kolla upp det...
          Det är självklart att du hittar en lite ovanligare variant, Pia - alltid lika kul och intressant!

          Var dessa N. taenia från Åleds senaste sändning?

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5972

            Plockade upp några halvtaskiga filmer från förr, mycket förr då kameratekniken inte var som nu. Det jag har att säga om dessa är att det går inte att ha två hannar i ett 540 kar. En blir dödad, men samtidigt så kan de försvara rom och yngel på ett enastående sätt. Att sitta och studera desa fiskar som inte är vid framrutan så mycket, är helt klart givande.




            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Jag såg det latinska namnet och tänkte att det är en bågfena men tänkte inte på att N. taenia (Brun Bågfensciklid) endast hittas i ett lokalt område i Brasilien, fick änna kolla upp det...
              Det är självklart att du hittar en lite ovanligare variant, Pia - alltid lika kul och intressant!

              Var dessa N. taenia från Åleds senaste sändning?
              Jag köpte dessa av en slump hos Nols Akvariehobby i helgen, fick håva de själv. Det är två stycken och osäker på könsfördelningen så skall bli spännande att se vad de kan vara för sort. Har knappt sett dem sen jag släppte i dem i karet men en är större och en är mindre så hjälp mig att hålla tummarna
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av c90368
                Plockade upp några halvtaskiga filmer från förr, mycket förr då kameratekniken inte var som nu. Det jag har att säga om dessa är att det går inte att ha två hannar i ett 540 kar. En blir dödad, men samtidigt så kan de försvara rom och yngel på ett enastående sätt. Att sitta och studera desa fiskar som inte är vid framrutan så mycket, är helt klart givande.




                åhh så fina ! och jag gillar ju fisk som är bruna och inte syns så mycket

                Fick höra av Hampus i butiken att det är en "Pia-fisk"
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Detta karet skall göras om.. tänkte jag skulle plocka syrengrenar och sätta i och ta bort de flesta rötterna så att det blir mer bottenyta för alla corydorasen och bottenfisken. Tänkte att grenarna skulle liksom hänga från ytan och ned, får se om jag lyckas med att få till det som jag vill, har ju en klar bild innanför pannbenet.
                  Kör nog på mycket vallesneria och några få mer växter.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Toppenfint kar, Pia!
                    Aha, det var på Nol du handlade.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Toppenfint kar, Pia!
                      Aha, det var på Nol du handlade.
                      tack!

                      är dock sugen på att göra om det... få det mer "scalar-vänligt" så de kan hänga bland grenarna, tror de hade gillat det.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo

                        tack!

                        är dock sugen på att göra om det... få det mer "scalar-vänligt" så de kan hänga bland grenarna, tror de hade gillat det.
                        Ja, det kommer att bli svinbra!
                        Jag fick ju göra den grejen i 540-baljan.

                        Kommentar

                        • ampe
                          • August 2007
                          • 1073

                          Spännande med nya planer, även om jag tycker att det är otroligt fint som det är ju!
                          Återfallsakvarist.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, det kommer att bli svinbra!
                            Jag fick ju göra den grejen i 540-baljan.
                            Tror det, skulle ut igår och kolla över "lagret" med grenar men det ösregnade så får bli en annan dag.. hade lite inredningsfeeling igår
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ampe
                              Spännande med nya planer, även om jag tycker att det är otroligt fint som det är ju!
                              tack så mycket!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Från och med förra veckan så finns inte "tvättstugan" längre utan nu är det ett helt akvarierum
                                det är inte stort men fyra 222 liters kar är på plats och sen skall en till ställning upp inom kort och den kommer det vara fyra kar i oxå
                                det är lite kvar att göra med tak och vattenledningar men den funkar utmärkt just nu och kommer bara bli bättre.

                                Såååå skönt att ha ett eget rum till mina akvarium
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...