"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Äntligen säger jag, Pia, kommer du att kunna ha hela registret av fiskar som du är intresserad av. Håller tummarna för att detta rum blir verklighet [emoji41]
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Tack, men det blir inte så fler kar än vad jag har idag snarare tvärtom men de blir på fler liter
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Det låter jätteroligt!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Japp, men det är inte okejat hemma än men ser ut som det skulle kunna bli verklighet om nåt år eller så
          Phuu, något år eller så - för lång väntan enligt mig... .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Inger H
            Phuu, något år eller så - för lång väntan enligt mig... .

            //Inger
            Det är många projekt härhemma som måste fixas innan det kan bli dags så jag är bara glad att ens tanken på eget akvarierum finns
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Tyckte inte det var ett hinder att planera för diskusar nästan ett år innan de kom. Halva nöjet är ju planeringen. Tror det blir många spännande timmar med tankar om detta rum.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Jag är en stor beundrare av alla, som har fått gåvan "tålamod" .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Jag lever högt på gåvan "fantasi" mer än "tålamod" [emoji12]
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Fantasi har jag så det räcker och blir över, fast det smäller inte lika högt som tålamodet .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Tyckte inte det var ett hinder att planera för diskusar nästan ett år innan de kom. Halva nöjet är ju planeringen. Tror det blir många spännande timmar med tankar om detta rum.
                      Precis så är det, planeringen är otroligt rolig och härlig även om den ligger långt fram i tiden

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Jag är en stor beundrare av alla, som har fått gåvan "tålamod" .

                      //Inger
                      jag har inte heller tålamod men eftersom detta rum kommer att göras av en gammal tvättstuga i källaren med bara betongväggar, golv som behöver bilas upp, golvbrunn som skall fixas mm mm mm och detta kan/skall göras efter att vi byggt om garaget och gjort iordning toan som ligger bredvid så frestas tålamodet rejält men det ger mig stor chans att inte gå fullt ut för snabbt heller. OCH det är bra!
                      Får se det som min 50-års present typ
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Bästa presenten som du kan få .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Bästa presenten som du kan få .

                          //Inger
                          Japp!

                          synd bara att det skall dröja några få år tills dess
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Japp!

                            synd bara att det skall dröja några få år tills dess
                            Du är inte ensam, Pia!
                            Jag har också insett att vissa, skall vi säga - lite större projekt - måste få ta lite tid...

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Du är inte ensam, Pia!
                              Jag har också insett att vissa, skall vi säga - lite större projekt - måste få ta lite tid...
                              så sant så Mats

                              Det är bara att gilla läget även om jag skulle vilja börjat igår typ men det är bra att det får ta tid för då hinner man tänka efter ett och två varv extra så att man inte ångrar sig när allt är klart och försent.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av PiaJo

                                Det är bara att gilla läget även om jag skulle vilja börjat igår typ men det är bra att det får ta tid för då hinner man tänka efter ett och två varv extra så att man inte ångrar sig när allt är klart och försent.
                                Herregud kom detta kloka från mig, jag börjar bli vuxen Hemska tanke!
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...