"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av HeidiH
    Vad kul de mår bra! Har en mager svärdbärarhane. Kanske har jag för strömt?
    Nja, det brukar de gilla strömt om det inte är extremt.. sen tycker jag att de blir mer "kraftfulla" om det är lite strömt.
    Jag tror mina hade problem med magen därav att de magrade av.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Drog fram kameran i hockeypausen men insåg att rutorna var för skitiga så det blev inte många foton... här kommer de som är minst skitiga och prickiga, får ta en rutputning både in och utsida nån dag, på samtliga kar tror jag bestämt
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Är sista bilden en sån dära Orvar?
        350L Diskus

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Einarsson
          Är sista bilden en sån dära Orvar?
          Kärt barn har många namn men nä, detta är inte en owroewefi utan en sphenozona
          dessa är fortfarande små men hoppas att i slutändan få minst ett par
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Drog fram kameran i hockeypausen men insåg att rutorna var för skitiga så det blev inte många foton... här kommer de som är minst skitiga och prickiga, får ta en rutputning både in och utsida nån dag, på samtliga kar tror jag bestämt
            fantastiska foton
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Drog fram kameran i hockeypausen men insåg att rutorna var för skitiga så det blev inte många foton... här kommer de som är minst skitiga och prickiga, får ta en rutputning både in och utsida nån dag, på samtliga kar tror jag bestämt
              Några riktigt bra bilder, snyggt jobbat!
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Otroligt snygga bilder. Schackbrädesbilden var så där kanonkanon .
                Lustigt hur många som har svårt att skriva Owroewefi i forumet
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Instämmer med kören, toppenbilder .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Wow vilka bilder Jag gillar särskilt bild 6. Close up

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Tack snälla för alla fina kommentarer!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Sitter och drömmer mig bort lite.... Funderar på att lägga upp en plan för mitt framtida akvarierum så att jag har allt i skallen och på papper innan jag presenterar idén för gubben
                        han har nästa redan halv-godkänt att det kan blir ett eget litet rum för mig och mina fiskar
                        Det blir inte stort, verkligen inte.. så jag måste planera väl för att få in så många liter som möjligt på minsta yta
                        Har lite frågor och hoppas någon kan svar och det är hur stort mellanrum på höjden mellan karen rekommenderar man om man skall bygga en ställning? Måste ju kunna komma åt det som är i karen.
                        Nästa fråga är om det räcker med att ha typ 60 cm högt kar för scalarer av "vanlig modell"?

                        Vill (om detta blir verklighet) ett ha ett lite större kar, typ 200 långt x 60-75 djupt x 60 på höjden och sen det som blir över blir samma mått på höjd och djup men måttanpassas för resterande centimetrar.
                        och under ett med samma mått som det stora och det andra fast inte högre än 40 cm...
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Sitter och drömmer mig bort lite.... Funderar på att lägga upp en plan för mitt framtida akvarierum så att jag har allt i skallen och på papper innan jag presenterar idén för gubben
                          han har nästa redan halv-godkänt att det kan blir ett eget litet rum för mig och mina fiskar
                          Det blir inte stort, verkligen inte.. så jag måste planera väl för att få in så många liter som möjligt på minsta yta
                          Har lite frågor och hoppas någon kan svar och det är hur stort mellanrum på höjden mellan karen rekommenderar man om man skall bygga en ställning? Måste ju kunna komma åt det som är i karen.
                          Nästa fråga är om det räcker med att ha typ 60 cm högt kar för scalarer av "vanlig modell"?

                          Vill (om detta blir verklighet) ett ha ett lite större kar, typ 200 långt x 60-75 djupt x 60 på höjden och sen det som blir över blir samma mått på höjd och djup men måttanpassas för resterande centimetrar.
                          och under ett med samma mått som det stora och det andra fast inte högre än 40 cm...
                          Jag rekommenderar att INTE vara som jag - dvs planera i detalj och räkna exakt i cm hur mycket man får plats med. I praktiken blir det då alltid lite för trångt (även om det går) och i längden kanske inte så kul att jobba med. Därför ha alltid lite större marginal än vad man egentligen kan ha.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Jo, det har du rätt i på marginalsynpunkten, vill helst ta i i överkant men vill inte ångra mig för att om jag gjorde såhär så skulle jag kunna få plats med kar på höjden därav min fråga om plats mellan karen på höjden, känner att en större håv måste jag får i rakt uppifrån.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Vilken rolig planering du har framför dig, planering är skoj .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Vilken rolig planering du har framför dig, planering är skoj .

                                //Inger
                                Japp, men det är inte okejat hemma än men ser ut som det skulle kunna bli verklighet om nåt år eller så
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...