"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tog några snabbisar på de nya invånarna, de är banne mig inte lätta att fota
    De är små och inte utfärgade än så deras riktiga färg kommer väl om ett tag
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Halloj Pia, och tack för en jättetrevlig västträff!
      Här är filmen på ditt kar.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Tack Mats
        vi får hjälpas åt att hålla liv i tråden
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Tack Mats
          vi får hjälpas åt att hålla liv i tråden
          Det vet du! Jag pumpar in bilderna också!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Fanbyalperna

            • September 2005
            • 752

            Fina bilder på fina kar
            Har inte alltid rätt, men fel ibland

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Fanbyalperna
              Fina bilder på fina kar
              Ja, Pias kar är fullständigt grymma! Filmer och bilder gör dom inte rättvisa. Karet som jag filmade satt jag en lång stund framför och föll nästan i trans... Verkligen häftigt att se irl.

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Halloj Pia, och tack för en jättetrevlig västträff!
                Här är filmen på ditt kar.

                http://www.youtube.com/watch?v=JaN4N5h_0F0
                Vildvuxet och grannt! Ingen dålig skärpa på rullen heller!

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Fanbyalperna
                  Fina bilder på fina kar
                  Ursprungligen postat av NIC
                  Vildvuxet och grannt! Ingen dålig skärpa på rullen heller!
                  Tack och sen tackar jag Mats för att han tog sig tid att filma och ta lite kort
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Igår på zoopetvästträffen så hittades en av mina ocellatus torkad på golvet, lite retligt var det....
                    så nu har jag 3 st vuxna kvar och ett antal yngel i olika småstorlekar så jag jag har börjat överväga om jag skall göra om detta kar till ett apistokar igen jag har beslutat mig för att vänta tills i januari och då ta ett beslut på hur jag skall göra.
                    Bara så ni vet att det inte riktigt funkar med detta karet, hade behov att skriva av mig detta lite sådär bara
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      är det inte läga att börja projektera ett större kar ?

                      typ 1000-1500 liter.
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Igår på zoopetvästträffen så hittades en av mina ocellatus torkad på golvet, lite retligt var det....
                        så nu har jag 3 st vuxna kvar och ett antal yngel i olika småstorlekar så jag jag har börjat överväga om jag skall göra om detta kar till ett apistokar igen jag har beslutat mig för att vänta tills i januari och då ta ett beslut på hur jag skall göra.
                        Bara så ni vet att det inte riktigt funkar med detta karet, hade behov att skriva av mig detta lite sådär bara
                        Jag kan förstå hur du känner för detta T-kar. Blir det inte riktigt "fullträff" direkt, så hamnar man mycket lätt i svackor liknande den du har nu. Jag tycker du gör rätt i att vänta ett litet tag, iallafall till dess att du ser vad det blir av ynglen.
                        Jag och några andra manade ju på dig ganska mycket när du var på gång - och nu har du ju åtminstone provat på det och skaffat erfarenhet.
                        Du har ju en stark känsla för apistogramma och kanske skall du köra på det en tid framöver. Det finns ingen prestige eller någon form av "misslyckande" i det som har hänt och den feeling du fått för karet i nuläget - ibland "klickar" det bara inte, och det är inget att göra något åt.
                        Fundera ett tag och kolla om du kan placera kvarvarande ocellatusar på något bra ställe! Gå på magkänsla och "inre röst" så blir det rätt!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                          är det inte läga att börja projektera ett större kar ?

                          typ 1000-1500 liter.
                          Det hade varit fräckt men tror inte det.. jag håller mig till mina små burkar istället och njuter av andras stora burkar istället. Tänkte snorkla i Mats stora balja sen
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jag kan förstå hur du känner för detta T-kar. Blir det inte riktigt "fullträff" direkt, så hamnar man mycket lätt i svackor liknande den du har nu. Jag tycker du gör rätt i att vänta ett litet tag, iallafall till dess att du ser vad det blir av ynglen.
                            Jag och några andra manade ju på dig ganska mycket när du var på gång - och nu har du ju åtminstone provat på det och skaffat erfarenhet.
                            Du har ju en stark känsla för apistogramma och kanske skall du köra på det en tid framöver. Det finns ingen prestige eller någon form av "misslyckande" i det som har hänt och den feeling du fått för karet i nuläget - ibland "klickar" det bara inte, och det är inget att göra något åt.
                            Fundera ett tag och kolla om du kan placera kvarvarande ocellatusar på något bra ställe! Gå på magkänsla och "inre röst" så blir det rätt!
                            Tack för även denna stöttningen Mats, uppskattar din och andras hjälp och på-pushning, jag ser det inte som att det är prestige eller misslyckande utan att nu har jag testat detta och just nu funkade det inte men det är inget som säger att jag inte gör det igen.
                            Men som sagt jag har inte bestämt mig till fullo än hur jag skall göra, det får tiden utvisa och jag har inte bråttom.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Tack för även denna stöttningen Mats, uppskattar din och andras hjälp och på-pushning, jag ser det inte som att det är prestige eller misslyckande utan att nu har jag testat detta och just nu funkade det inte men det är inget som säger att jag inte gör det igen.
                              Men som sagt jag har inte bestämt mig till fullo än hur jag skall göra, det får tiden utvisa och jag har inte bråttom.
                              Bra!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Om inte karet ska stå redo till vi kommer hem från Tyskland med bagaget fullt av ovanliga Apistos...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...