"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Jag såg dessa ordentligt i söndags hos Anders och de är så fina så detta skall bli mycket kul, får modda om karet lite först. De var på väg att leka när jag såg dem så de grävde en hel del och honan hade skiftat färg och hade gulröda ögon, så de byter färg från ljusa med svart streck till mörka med vitt streck när de är i lektagen
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Jag såg dessa ordentligt i söndags hos Anders och de är så fina så detta skall bli mycket kul, får modda om karet lite först. De var på väg att leka när jag såg dem så de grävde en hel del och honan hade skiftat färg och hade gulröda ögon, så de byter färg från ljusa med svart streck till mörka med vitt streck när de är i lektagen
      Ja, det är kul med fiskar som man aldrig har haft

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Inger H
        Ja, det är kul med fiskar som man aldrig har haft

        //Inger
        jo, det är mycket kul och spännande har liite fjärilar i magen nu
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          jo, det är mycket kul och spännande har liite fjärilar i magen nu
          Bolivianska... eller vanliga?

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Stora och biffiga bolivianer
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              sen skall Gobben få arbeta i helgen.. "ofrivilligt" kan man väl säga, han vet inte om nåt än skall sätta dit raster till filterkammaren istället för bottenfiltret för jag vill ha sand istället för mörk sjösten
              Senast redigerad av PiaJo; 31 October 2013, 14:40.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Känns lite konstigt att jag skall få hem dessa, vet ju vad Mats kommentar var som han klämde ur sig när Anders köpte dessa, det var en underbar kommentar som vi skrattde gott åt länge och väl och förhoppningsvis kan det kanske bli några yngel eller så som kan få komma till Mats sen.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Känns lite konstigt att jag skall få hem dessa, vet ju vad Mats kommentar var som han klämde ur sig när Anders köpte dessa, det var en underbar kommentar som vi skrattde gott åt länge och väl och förhoppningsvis kan det kanske bli några yngel eller så som kan få komma till Mats sen.
                  Ja, på något sätt hoppas jag att de du tar emot nu kanske kan yngla av sig - eller att du kanske behöver dela upp dom senare. Gôtt att du tar dom, Pia - då stannar de liksom i familjen, så att säga!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Hrm, har nu kollat på diverse YT-klipp och det verkar som att det inte är så "sandigt" där de håller till så kanske jag skall vara lite lat och behålla gruset..

                    fan, vad tankarna far i huvudet, inga rast och vila för hjärncellerna här inte...
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Ja, på något sätt hoppas jag att de du tar emot nu kanske kan yngla av sig - eller att du kanske behöver dela upp dom senare. Gôtt att du tar dom, Pia - då stannar de liksom i familjen, så att säga!
                      Det får vi hoppas så att "storebrorsan" får några "grävlingar" med
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Lite film på schackbrädorna som har ett lite intressant och roligt beteende
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Lite film på schackbrädorna som har ett lite intressant och roligt beteende
                          http://youtu.be/_I5JNYtCsUc
                          Så himla kul med filmer . Jag kommer ihåg Mats filmer av schackbrädorna - deras ryckiga simsätt tyckte jag var så häftigt. Habegäret gjorde sig till känna då, men efter att ha läst på om arten fick jag sansa mig eftersom dom tydligen vill ha väldigt surt vatten.
                          Dina beter sig precis som mina L. Dorsigera gör med ekbladen - dom flyttas hela tiden .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Messdelcavo
                            • February 2013
                            • 57

                            Så rackarns gulliga! Som dem kämpar
                            -Krille

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Aha, så dorsigerorna gör så med det är så kul att se, har inte sett detta tidigare.

                              schackbrädorna skall få komma till 50 kuben eller 105:an, har inte bestämt mig än
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Messdelcavo
                                Så rackarns gulliga! Som dem kämpar
                                Ja, de kämpar verkligen men det verkar ju ge resultat för de verkar hitta microdjur på bladen
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...