"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det kommer, promise
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Kan säga med att det är en skön lunk i scalare-karet nu, det är gött
      Nu väntar jag bara på att vissa andra skall få till det med (tex.Enigma-paret)så är lyckan komplett
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Härligt, Pia!
        Det skall bli kul att se bilder och filmer på dina brädor, lite längre fram!
        kanske kan bli bilder redan idag.. känner mig lite sugen på att fota men jag är inte hemma än på ett bra tag dock
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Det blir inget fotande idag inte... Sitter mest och krafsar mig i huvet för jag får inte riktigt ihop det hela med mina Laetacaror .. Par1, som har yngel som är ca två veckor som frisimmande, har lagt en ny megastor romkaka idag som hon vaktar med de "gamla" ynglen svärmades runt sig.

          vet inte om det är sebraciklider eller nåt jag fått tag på, de har ju ett rykte om att vara yngelmaskiner..
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Det blir inget fotande idag inte... Sitter mest och krafsar mig i huvet för jag får inte riktigt ihop det hela med mina Laetacaror .. Par1, som har yngel som är ca två veckor som frisimmande, har lagt en ny megastor romkaka idag som hon vaktar med de "gamla" ynglen svärmades runt sig.

            vet inte om det är sebraciklider eller nåt jag fått tag på, de har ju ett rykte om att vara yngelmaskiner..
            Hihi, dit det bär dit bär det....

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ja, jag tycker att det är helt otroligt och roligt.. vad kommer att hända tror ni när de nya blir sprattlare eller frisimmare? Kommer de bara att jaga iväg dem eller kommer de att käka upp dem eller kommer de att "få vara med" ?
              Många frågor och funderingar far genom huvudet just nu
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                OK... vi får helt enkelt se och avvakta till senare. Honorna brukar få röda bukfenor, oftast när de är lite "på gång" - och har de tendens till rött redan nu är detta troligtvis honor.
                Men, det kan också vara så att en hona är mer dominant och då blir den som är något underlägsen inte så röd på fenorna... kolla detta klipp (taskig bildkvalitet dock...) på två honor varav den ena är dominant - filmat i vad som skulle bli din nuvarande kub.




                ...och så två hanar som spänner sig.


                http://www.youtube.com/watch?v=UOkMvuj-3oU
                Igår satt jag och studerade Schackbrädena en stund och om jag bara skall gå efter färgen på bukfenorna så kan det möjligen vara så att jag har fått en bra fördelning redan från start, dvs 2 hannar och 4 honor
                Senast redigerad av PiaJo; 30 October 2013, 06:18.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Anders, så här ser karet ut... tänk bort nästan alla växter... och addera rötterna som jag köpte i Tyskland och i Köge..
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ett himmelrike för en grupp Clowner. Ös på med rötter så fixar de biffen själva!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Bra att det löste sig!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Ett himmelrike för en grupp Clowner. Ös på med rötter så fixar de biffen själva!
                        Hihi, ibland går det snabbt i vändningarna, gott att båda fick löst sina problem
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Hihi, ibland går det snabbt i vändningarna, gott att båda fick löst sina problem
                          .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Mitt andra par av Laetacarorna fick komma till kuben men det var för trångt så jag har fått sära på dem och de skall komma till Anders på lördag och eftersom Mats inte kunde ta Anders "clowner" så får de komma till mig istället
                            Detta bestämdes typ på en kvart så ibland går det snabbt
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Clownerna är dessa: Hypsophrys nematopus
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Clownerna är dessa: Hypsophrys nematopus
                                http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1616&SOK=1
                                Aha.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...