"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Läser du om Guianacara Owroewefi så ser du PH upp till 8. Ingerfisk så det skriker om det.
    Jag har lustläst allt som finns att läsa och kollat på filmer, både i Pias, din tråd och YT. Gillar "upp till PH 8" .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Är det så att växter med mörka, bruna blad" behöver" mindre ljus för att trivas eller tänker jag helt fel?

      Pratar om cryptosar...
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Tycker nog att de flesta i den arten klarar sig bra med lite fesljus....
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av ansjo
          Tycker nog att de flesta i den arten klarar sig bra med lite fesljus....
          Jo, fesljus det har jag och bättre blir det inte med alla flytväxter så då får de stå kvar och så hoppas jag att det funkar
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Idag är det dags....
            Ser inte framemot detta alls tyvärr men visste ju att det var nåt jag skulle bli tvungen att göra, så idag gör jag det.
            Jag måste få bort några av mina guianacarorna för 7 stycken i ett 220 liters är way to much... Jag har nog 5 hannar och två honor och alla skall ha revir och gömmen på en bottenyta som är 110x45, och det rimmar inte ihop med storleken på fisk.. jag brukar inte känna att det är jobbigt, nja förutom när mina scalarer fick flytta, att göra mig av med fisk men dessa har jag ju fött upp sen de var yngel så det är därför som det känns lite extra i hjärtetrakten

            passar även på att få ut min envisa svärdbärarhannar som vägras håvas in, men idag kommer han inte undan

            skall ta ett före och efter kort på karet, för jag kommer att få riva allt för att få ut dem och det går inte att få tillbaka samma layout på pricken tyvärr, gillar karet som det ser ut nu men men..

            Innan jag börjar måste jag ringa lite samtal så om jag inte får sålt fiskarna så att jag vet att de kan lämnas in så de inte behöver gå i balja hos mig mer än nån dag..
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Varför bor vi så långt ifrån varandra... .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Idag är det dags....
                Ser inte framemot detta alls tyvärr men visste ju att det var nåt jag skulle bli tvungen att göra, så idag gör jag det.
                Jag måste få bort några av mina guianacarorna för 7 stycken i ett 220 liters är way to much... Jag har nog 5 hannar och två honor och alla skall ha revir och gömmen på en bottenyta som är 110x45, och det rimmar inte ihop med storleken på fisk.. jag brukar inte känna att det är jobbigt, nja förutom när mina scalarer fick flytta, att göra mig av med fisk men dessa har jag ju fött upp sen de var yngel så det är därför som det känns lite extra i hjärtetrakten

                passar även på att få ut min envisa svärdbärarhannar som vägras håvas in, men idag kommer han inte undan

                skall ta ett före och efter kort på karet, för jag kommer att få riva allt för att få ut dem och det går inte att få tillbaka samma layout på pricken tyvärr, gillar karet som det ser ut nu men men..

                Innan jag börjar måste jag ringa lite samtal så om jag inte får sålt fiskarna så att jag vet att de kan lämnas in så de inte behöver gå i balja hos mig mer än nån dag..
                Ursprungligen postat av Inger H
                Varför bor vi så långt ifrån varandra... .

                //Inger
                Ja, det är så synd annars hade de varit givna för dig men jag kan inte ha dem kvar tills Anders åker norröver... Det blir för trångt för de skall ju växa lite till..
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Så skönt och bra, jag tror jag fick ihop det etablerade paret igen efter att ha varit i en hink ihop med de andra. Det ser ut så just nu iallafall
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Ja, det är så synd annars hade de varit givna för dig men jag kan inte ha dem kvar tills Anders åker norröver... Det blir för trångt för de skall ju växa lite till..
                    Självklart skall dom flyttas nu, inte kul när det är för trångt .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Så här blev karet, snarlikt så som det var innan
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Mkt fint. Det där är rubintetror va? Tycker de gör sig mkt bra i det karet. De är så jäkla coola i stora stim pga deras ringa storlek. Men krävs rätt mkt för att de ska färga ut vad jag förstått. Men det har de ju gjort där.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

                          Urtjusigt!! Så fin film på de små fiskbarnen! Härligt att se!

                          Kommentar

                          • Faltaren
                            • July 2005
                            • 1453

                            Mycket snyggt!
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Einarsson
                              Mkt fint. Det där är rubintetror va? Tycker de gör sig mkt bra i det karet. De är så jäkla coola i stora stim pga deras ringa storlek. Men krävs rätt mkt för att de ska färga ut vad jag förstått. Men det har de ju gjort där.
                              Japp, det är rubintetror och jag så nöjd med dem och de har riktigt fin röd färg
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av HeidiH
                                Urtjusigt!! Så fin film på de små fiskbarnen! Härligt att se!
                                Ursprungligen postat av Faltaren
                                Mycket snyggt!
                                Tack!
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...