"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det som är i den eminenta förvaringen är en liten ungfödare som jag bara var tvungen att köpa



    och så är det två guianacara Sphenozona för att utöka den lilla ungdjursgruppen jag har här hemma redan.
    https://www.google.se/search?q=guianacara+sphenozona&espv=2&biw=1920&bih =1075&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=o_MYVcDZG MzgOPuagOgN&ved=0CCIQsAQ#imgdii=_&imgrc=uOtbdxHyff-OkM%253A%3BsRbO0TCtbxkhcM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww .hellasfishfarm.com%252Fimages%252Fguianacara-sphenozona.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hellasfish farm.com%252Ffische-zucht-sud-mittelamerika-engl.htm%3B432%3B288

    Dessa kommer att flyttas till ett annat kar till helgen då jag skall göra ett större akvarieröj för det har inte funkat som jag vill med vissa fiskar så vissa skall omplaceras.
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ungfödaren där var ju riktigt fin!

      Tummen upp på ditt "akvarieröj" - jag vet vilka fiskar det är som inte limmar. Lika bra att få till lite lugn och ro!
      Ös på, Pia!

      Kommentar

      • HeidiH
        • October 2014
        • 629

        Kul med nytillskott! Spännande med ungfödaren. Fin!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tack, ja det skall bli kul och får hoppas på lite yngel, honorna har redan en stor "yngelfläck" så jag kan bara hoppas
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Köpte tre par av de ungfödarna, phallichthys amates, i helgen men när jag kom hem så visade det sig att det var 4 honor och två hannar, så det var ju faktiskt en bättre fördelning.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • HeidiH
              • October 2014
              • 629

              Toppen ju! Om inte hanarna terrar varandra då!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                De känns än så länge annorlunda i sättet mot svärdbärare, svärdbärarhannar är lite mer som ciklider i sättet skulle jag vilja säga.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Ungfödaren där var ju riktigt fin!

                  Tummen upp på ditt "akvarieröj" - jag vet vilka fiskar det är som inte limmar. Lika bra att få till lite lugn och ro!
                  Ös på, Pia!
                  Känns skönt nu verkar "problemet" ha löst sig och det känns gott i magen för jag vet att de kommer få det så bra så
                  nu blir det inte riktigt lugnt och stilla som jag tänkt från början men vad gör det när jag får in en annan "juvel" men de har inte samma temperament
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Känns skönt nu verkar "problemet" ha löst sig och det känns gott i magen för jag vet att de kommer få det så bra så
                    nu blir det inte riktigt lugnt och stilla som jag tänkt från början men vad gör det när jag får in en annan "juvel" men de har inte samma temperament
                    Gôtt!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Tog lite bilder idag... var ju tvungen att göra nått, det är ju trots allt lååångfredag
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Du verkar ha haft en givande sysselsättning idag
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Klämde av lite foton mellan jobb och tupplurar
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Ooooh den svärdbärarhanen...

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Ooooh den svärdbärarhanen...
                              Ahhhaaaa.... visst är han snygg! Han skall få vara med att fixa många fina bebbar
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Känner mig förväntansfull och har en skön känsla inför nästa helg, då skall mina adoketor få komma till Anders och sen skall jag få hem fyra vuxna guianacaror Geayi istället
                                adokteorna har inte funkat hos mig alls, trots att jag försökt med det jag kan tyvärr.. De är ju så fantastiskt snygga!
                                Men viktigast var att de kom till ett bra ställe och det gör de verkligen

                                blir nog en tripp till aquazoo med, måste ju kolla in den senaste sändningen från Colombia
                                Senast redigerad av PiaJo; 04 April 2015, 14:39.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...