"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Här kommer några snabba på hästnos-algätarna men som Kent sa så äter dem inte alger utan silar sand för att hitta smådjur mm i sanden.
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Lite ormliknande långa...

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Njae.. Inte ormliknade utan mer som gobysar typ fast längre huvet är långt och jag kan förstå varför de kallas hästnos, det är rätt likt om man kisar lite
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Skulle också vilja ha lite sån rolig fisk. läcker ju!

          Det är bara det där med plats...
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Skulle vilja h hjälp med att hitta filmer på Ivanacara Adoketa hittar massor men inte från det vilda, vet ibte hur jag skall söka eller så är det ingen som har filmat dem eller fått med dem på film ihop med annan fisk och lagt upp på YT men det låter ju otroligt konstigt.. Skulle så gärna vilja se hur det ser ut där de håller till i det vilda.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Skulle vilja h hjälp med att hitta filmer på Ivanacara Adoketa hittar massor men inte från det vilda, vet ibte hur jag skall söka eller så är det ingen som har filmat dem eller fått med dem på film ihop med annan fisk och lagt upp på YT men det låter ju otroligt konstigt.. Skulle så gärna vilja se hur det ser ut där de håller till i det vilda.
              Det verkar vara knepigt att få tag på någon film på adoketor i naturlig miljö. Men gör så att du googlar; Ivanacara adoketa natural habitat - så dyker det upp ett antal sidor med bra beskrivningar av arten i sig och vilka lokaler de finns i, sedan kan du söka namnen på ställena och kika på miljöerna - även om det inte dyker upp några adoketor på bilderna och filmerna.
              Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 February 2015, 15:51.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Det verkar vara knepigt att få tag på någon film på adoketor i naturlig miljö. Men gör så att du googlar; Ivanacara adoketa natural habitat - så dyker det upp ett antal sidor med bra beskrivningar av arten i sig och vilka lokaler de finns i, sedan kan du söka namnen på ställena och kika på miljöerna - även om det inte dyker upp några adoketor på bilderna och filmerna.
                Ah, tack! Skall googla på detta sen, skall avsluta akvarieröjet för idag
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Ah, tack! Skall googla på detta sen, skall avsluta akvarieröjet för idag
                  Visst! Jag kollade runt en stund, men sitter med plattan, så det var svårare med länkar...
                  Men, bara ös på med ortsnamnen så kan du se hur det ser ut. Mycket kvistar, pinnar, löv och bôs (som vanligt med andra ord ) och ganska lågt ph.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Visst! Jag kollade runt en stund, men sitter med plattan, så det var svårare med länkar...
                    Men, bara ös på med ortsnamnen så kan du se hur det ser ut. Mycket kvistar, pinnar, löv och bôs (som vanligt med andra ord ) och ganska lågt ph.
                    Bra, det är typ så ett av karen med dessa håller på at bli det är till det paret som går i 150 liters karet, dom på filmen.
                    Ph'h är svårare att få ner men dessa är ju odlade och inte vildfångade så det kanske går bra runt 7 ändå.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Bra, det är typ så ett av karen med dessa håller på at bli det är till det paret som går i 150 liters karet, dom på filmen.
                      Ph'h är svårare att få ner men dessa är ju odlade och inte vildfångade så det kanske går bra runt 7 ändå.
                      Det går säkert bra, men du kan ju kanske "göra" vattnet så svart det bara går. Tänk på hur det såg ut i mitt 540 när det var som svartast, då båda adoketaparen gick där.
                      Det där fixar du i sömnen!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Det går säkert bra, men du kan ju kanske "göra" vattnet så svart det bara går. Tänk på hur det såg ut i mitt 540 när det var som svartast, då båda adoketaparen gick där.
                        Det där fixar du i sömnen!
                        hahaha, ja det är inte så svårt, en jävla massa löv i så
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Förresten; tack för alla toppenfina idéer ang. inredning i 3600-karet igår. Det var massor med grejer jag funderat vidare på. Vrålbra!
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 February 2015, 16:08.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            hahaha, ja det är inte så svårt, en jävla massa löv i så
                            Visst, det kan räcka med ett ständigt flöde av den varan. Fan vad vi skall handla djungelstuff nästa tysklandsresa!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Jaaa, masssoooorrr!!

                              Jag skall ta fram den där bunten med de torkade löven, de där som såg lite suspekta ut
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Jaaa, masssoooorrr!!

                                Jag skall ta fram den där bunten med de torkade löven, de där som såg lite suspekta ut
                                Japp, i med bladen bara!
                                Jag har mina bladbuntar liggandes i påsar, på vänt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...