"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Vad stora dom har blivit. Verkligen ett härligt akvarium
    Tack de växer så det knakar

    Ursprungligen postat av Inger H
    Guud vad dom har vuxit . Stopp vid 0.25 - du har cyano på roten - eller?

    //Inger
    Jepp, cyano är det men den minskar men jag brukar ha lite i varje kar utan att det bekymrar mig nåt nämnvärt, ok så länge det håller sig på en låg nivå de största är är ungefär halva en lite borelli-hona
    Ursprungligen postat av Animaniac
    Hur många är de? Vill ha
    de är nog tretton eller fjorton kvar

    Ursprungligen postat av Knax
    Hjälp! De växer ju verkligen så det knakar! Dags för ett större akvarium snart?

    Jaa, håller med Inger, det ser ut som cyano, men det har du kanske av och till, fortfarande?
    jepp, de växer så det knakar och de får rejält med käk med
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Tog en lite film på ynglen men den blev rätt dålig och det är otroligt skitiga rutor så jag tänkte inte visa den men "what the hell" ni får kolla om ni vill, men kom ihåg att jag varnat er

      http://www.youtube.com/watch?v=fLYfqDXbslU
      tror att de är på väg att leka igen snart om man ser till deras beteende och färger, de rycker och skakar lite och simmar ihop mer nu än vad de gjorde när ynglen var små de la lite Rom i veckan som i vanlig ordning åts upp av ynglen men det verkar som att de är på't igen snart
      Senast redigerad av PiaJo; 30 November 2013, 19:58.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        "Tvättstugan"

        Vad har du nu för invånare i de olika karen? En liten sammanfattning vore najs!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Då skall vi se..

          220 L -CA-ciklider H.nematopus , 7 st
          220L-SA , ett par med laetacara flavilabris, ca13 yngel, ett par med Apistogramma Borellii "opal" , 6 röda häxmalar och 20 aspidoras cf. Rochai
          125 L -kub, 4 st perualtum, ett par Apistogramma Staecki ,15 st aspidoras spilotus
          125 L-kub , ett lekpar med scalarer, 10-tal Kolglödstetror
          105L ett par med enigmatochromis lusanusi, 7 st corydoras panda, 2+3 blackblue panda guppys
          60 liters dennerle , ett gäng med Neoheterandia elegans, amanoräkor
          30 L dennerle , 1+4 endlers guppys (kommer inte ihåg sorten just nu) röda körsbärsräkor och amanoräkor och en massa endlersyngel

          det var väl det hela...
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av ansjo
            Pia, testa att höja tempen till runt 28 grader och tillsätt 1,5 dl salt och avvakta någon/ett par dagar. Ser du ingen förbättring kan det vara läge att medicinera med någon bredspectramedicin.
            Ett riktigt bra foto på fisken hade givetvis hjälpt, men det är ju inte det lättaste...?
            Om affären inte har den där Anti-spot medicinen , vilken annan kan vara bra? Skall köpa vitaprick medicin idag, funkar den till detta med?
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              "Tvättstugan"

              Troligen inte. Fråga isf efter en medicin mot HIH...har det inte blivit bättre?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ok, jo lite faktiskt men tänkte köpa/kolla upp vad jag kan tänkas ha för medicin. jag skall ge det denna veckan med för igår gjorde jag vattenbyte och ökade saltdosen lite efter dettta. Tycker att det har blivit mer som en fjällskada nu.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  "Tvättstugan"

                  Köp ingen medicin då, skulle det finnas kvar i slutet på veckan kan jag ta med mig på söndag. Har ett litet lager sedan affären lade ner...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ok, då avvaktar jag med detta, tack Hoppas jag inte behöver medicin..
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • woodlund
                      • December 2011
                      • 666

                      Sticker in näsan i tråden igen , skönt att höra att det inte blivit värre med din sjukling utan att det verkar vara på tillbaka gång , skulle det nu inte läka på naturlig väg är det alltid skönt att ha en vän som ansjo som har grejer
                      1900Liter Diskusvatten


                      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av woodlund
                        Sticker in näsan i tråden igen , skönt att höra att det inte blivit värre med din sjukling utan att det verkar vara på tillbaka gång , skulle det nu inte läka på naturlig väg är det alltid skönt att ha en vän som ansjo som har grejer
                        Ja, jag skall se om jag kan fota tanten sen, får väl hota som jag gjorde sist gång

                        Att ha en så god och bra vän som Anders är och på så "nära" håll är ovärdeligt, han är guld värd!


                        Har nu nu gjort första behandlingen med medicin någonsin, känner mig trots allt väldigt lyckligt lottad att det inte behövts innan, jag har behandlat ena 220 karet med mina Laetacaror för vita prick.. jäklar vilken färg det blev i karet
                        Senast redigerad av PiaJo; 02 December 2013, 16:56.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Enigma-honan var inte mutbar idag... hon ville hellre vara i grottan som de grävt ur... hon tyckte det var viktigare att lägga rom, lekröret var ute och hannen var gott aggro på corydorasen som förvillade sig lite för nära har nog aldrig sett en corydoras fly snabbare
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Jag tror fortfarande att det kan ha varit en skada från en panikrusning eller fight i karet. Mina nyckelhål har lite då och då liknande skador. Särskilt den mesigaste av dem.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Jag tror fortfarande att det kan ha varit en skada från en panikrusning eller fight i karet. Mina nyckelhål har lite då och då liknande skador. Särskilt den mesigaste av dem.
                              hoppas att det är det med
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Håller tummarna
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...