Fiskodlings "tävlingen" mellan Nubi, Milliii och Darkie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Igår handlade jag ett fint Odlingslekkar PERFEKT för stimmfiskar *hihi*
    Mina fem små yngel fick flytta till lowtech karet och mina Kardinalfiskar fick flytta till oldingskaret så de leker av sig
    Ynglerna LYSER!! De ser ut som små stjärnor *gillar* Nu ser man att de har blåa ögon ^_^
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      HUR ÄR DET MÖJLIGT????!?!?
      Häromdagen tog jag bort mina fiskar, från odlingskaret, så mina yngel fick gå där själv. Eftersom fiskarna inte åt bra och det var rätt smutsigt på botten dammsög jag upp allt.(tänk vad skitigt det blir utan städpatrull som snäckor och räkor!)
      Och tänkte inte mer på det. Tänkte sätta ner fiskarna i lekkorgen om ett par dagar igen.
      jag gjorde ett vb på 50% och dammsög botten ordentligt från allt skräp. satte dit ett hemmagjord yngel säkert pump och vad tror ni jag ser idag.......YNGEL!!!!
      Mina tre stjärnor har blivit super söta och jätte fina men risken finns väl att de ger sig på de små yngel som precis har kläckts....eller?
      Det var av en slump jag såg de simma mot den svarta bakrutan.
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Härligt Nubi!

        Jag hade två döda zebror i karet för ett par dagar sedan så bl a därför har det inte blivit av.....igen
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Ursprungligen postat av visualdarkness
          härligt nubi!

          jag hade två döda zebror i karet för ett par dagar sedan så bl a därför har det inte blivit av.....igen
          trist!!!!!
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            hihi, mina småttingar är nu 4st totalt 7 st *weiiiii*
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              Grattis!

              Mina verkar vara runt 25 st kvar och de börjar bli riktigt stora nu Nu är det ingen tvekan om vilken fisksort det är längre Tog en del suddiga streck-bilder idag, men orkar inte ladda upp dem nu... i morgon kanske

              Har en klar favorit, Quasimodo! Han är störst av dem, men lite missbildad så han har en riktig puckelrygg och lite sned stjärt... Ändå är han störst av alla och har inga problem med att simma eller äta, så så länge han verkar må bra har jag inte hjärta att ta bort honom

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Oj, det verkar gå bättre för er med zebrorna än för mig. Mina verkar så veka nu att man inte ens vill flytta dem.

                Inte för att vara pessimist men jag hade också ett yngel som växte trots sin krokighet men den dog när den nådde vuxen storlek.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  Ursprungligen postat av VisualDarkness
                  Oj, det verkar gå bättre för er med zebrorna än för mig. Mina verkar så veka nu att man inte ens vill flytta dem.

                  Inte för att vara pessimist men jag hade också ett yngel som växte trots sin krokighet men den dog när den nådde vuxen storlek.
                  Haha, säg inte så. Av de 6 föräldrarna återstår nu 4 varav 3 inte alls ser bra ut... Hoppas bara ynglen klarar sig från vad för åkomma nu föräldrarna lider av...

                  Angående Quasimodo så är jag nog medveten om att han kanske inte klarar sig, men som sagt, så länge han klarar av att simma runt och äta och växa som han ska ser jag ingen större anledning till att ta bort honom.

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    Tycker det verkar som om "någon" kommer med undanflykter att än det ena än det andra har kommit ivägen för odlingsförsöken.....
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Miliimli
                      • March 2010
                      • 2457

                      Det ör vi fler som tycker

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Ursprungligen postat av eriahl
                        Tycker det verkar som om "någon" kommer med undanflykter att än det ena än det andra har kommit ivägen för odlingsförsöken.....
                        Jag är bra på såna, i alla fall till mig själv!
                        Nej, om ingen fisk stupar nu närmaste tiden, jag får både tid (inte inringd till jobb) och ork (bli frisk från den långdragna influensan/förkylningen) är det dags. Jäkla myggnät får man visst beställa över nätet, speciellt då jag gärna vill ha det till annat också...
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Ursprungligen postat av VisualDarkness
                          Jag är bra på såna, i alla fall till mig själv!
                          Nej, om ingen fisk stupar nu närmaste tiden, jag får både tid (inte inringd till jobb) och ork (bli frisk från den långdragna influensan/förkylningen) är det dags. Jäkla myggnät får man visst beställa över nätet, speciellt då jag gärna vill ha det till annat också...
                          skippa myggnät köp ikeas 19kr gardin! funkade toppen för min del
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Här ploppar det upp för fullt!!
                            I Lowtech har en liten söt yngel dykt upp, den är lika stor som stjärnorna (de ynglerna som går i odlingskaret)
                            i helgen såg jag FEM små små yngel och de lever än och ingen har blivit uppätna.

                            Stjärnorna har fått röd stjärt, ingen tvekan om vad de kommer att bli som stora
                            Blåa sträck längst med kroppen och blåa ögon *weiii*
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • Miliimli
                              • March 2010
                              • 2457

                              Vad kul! Fiskyngel är så söta

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                hehe, kanske ngt att ha till Odlingen, Vi kan ha varsin
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...