Fiskodlings "tävlingen" mellan Nubi, Milliii och Darkie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    Vad ska du testa med?

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      Hur går det tror jag bara har ett 50 tal kvar får hoppas att dessa överlever ivarjefall.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        Jodå, än sålänge verkar det gå bra!
        Hade inte så värst många från början, men tror inte så stor del av dem har droppat av ännu i alla fall! Svårt att räkna då de inte hålls stilla! Grov uppskattning? Knappa 100, säkert något under, men fortsätter det på samma sätt så är jag mer än lovligt nöjd

        Har satt upp ett litet eget mål, men tänker inte avslöja det innan jag ser hur det går

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          Jag har jobbat, jobbat och jobbat nu senaste dagarna och ska jobba hela dagen imorgon (8:00-13:00, 16:00-21:30) så det blir uppstart då heller.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            Ursprungligen postat av VisualDarkness
            Syns bra! Jag behöver bara skaffa mig myggnät eller liknande, så sätter jag igång!
            Testa utan! Har du lite filtermakaroner eller dyligt blir det lite fler yngel kvar. Annars får du vara med och lyfta ut föräldrarna.
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Go go go Gött folk
              Ser riktigt skoj ut Milli!! *GRATTIS till alla lyckade spermier *hihi*
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                Tack ^^
                Spermierna har faktiskt börjat se ut som fiskar nu ska ta nya bilder någon dag här så får ni se!

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Ursprungligen postat av Miliimli
                  Tack ^^
                  Spermierna har faktiskt börjat se ut som fiskar nu ska ta nya bilder någon dag här så får ni se!
                  Ja fler bilder
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Miliimli
                    • March 2010
                    • 2457

                    Okej, här kommer de utlovade bilderna då. Tror jag har runt 70 kvar nu, eller ja, lite mer än 70.. de är så svåra att räkna!
                    Hur fort kan man tro börja ge dem nykläckt artemia? Börjar fundera på att köra igång nån odling nu, så kan ja prova om någon dag..
                    Undrar också om man redan nu kan se skillnad på könen på dem, eller om jag bara inbillar mig att vissa är silvrigare och andra guldigare i färgen?
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      Jag har bara ett 20 tal kvar nu får hoppas där är några kvar som blir vuxna.
                      Tror dom flesta överlevarna är röd zebra.
                      Jag tror att man inte kan se skillnad på hanar och honor i detta stadiet tror mer att det beror på hur mycket dom ätit av maten,kan säkert vara färgskiftningar med, men vad vet jag

                      Du kan ju prova om det funkar med artemian och se hur dom reagerar.
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • Miliimli
                        • March 2010
                        • 2457

                        Synd att de ramlat bort så många för dig! :/ Hur gamla är de nu?

                        Och hur ofta slamsuger du ynglekaret? Byter lite vatten varje dag, men vet inte hur ofta jag borde slamsuga... har gjort det två gånger hittills och ska göra det igen idag tror jag.. Det är så svårt att inte få med några av ynglen! Har ett litet gäng som mest håller till vid botten, och får efter varje slamsugning börja med att fiska över ett gäng yngel från hinken till karet igen innan jag går och häller ut vattnet.

                        Blir väl att sparka igång en liten burk med artemia då. Ska bara hitta någon plats där det inte finns NÅGON risk att nån går mot burken... mitt senaste försök blev ju inte så lyckat...

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          Det är sånt som händer, vet att dom flesta dog bort förra gången med men då var jag mycket nogrannare och höll på att fixa där mycket oftare, jag har nog bytt en spann vatten 3 ggr till dom men så har jag en massa pansarmalsyngel och räkor och pyshasnäckor som städar botten där så jag har bara sugit bort bajset någon gång, där var jättesmutsigt när jag släppte i pansarmalarna men dagen efter var där alldeles rent, har också hällt i filter medium några ggr.
                          Jag slamsuger med en liten luftslang och så får det gå genom en kakburk som passar min spann så allt hamnar i kakburken och där är det lättare att fiska dom små liven.

                          Vad hände sist med artemian då.

                          Jag tyckte det var så kluddigt med artemiaodling sist så jag har inte gett mig på det igen.
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • Miliimli
                            • March 2010
                            • 2457

                            Slamsuga med luftslang var ju smart! Blir så bökigt att gå ner med den stora häverten..

                            Sist med artemian ja... råkade nudda burken och helt plötsligt har vi lika mycket ägg på båda sidorna barriären (glasslådemetoden..)

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              Det var den jag provade med, hade svårt att fatta hur jag skulle fånga dom sen använde en plastspruta eller vad den kallas men det blev inte så många i.

                              Förstår det med stora häverten GANSKA klumpigt blir det,haha
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • Miliimli
                                • March 2010
                                • 2457

                                Haha, ganska nog Och önska mig lycka till med artemian!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...