Från räkvas till Dennerlekub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Gott!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Åh, jag som var så nöjd med karet, skulle bara binda fast lite mossa på en gren....men istället ser karet ut som skrutt...tre av fem cryptorsar har smält ner av crypotsjukan sen igår eftermiddag, det gick snabbt.

      Vet att dessa kommer tillbaka men det ser inte så kul ut just nu...men men det är bara att se glad ut och hoppas att de kommer tillbaka snabbt.
      Senast redigerad av PiaJo; 17 May 2011, 18:16.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Åh, jag som var så nöjd med karet, skulle bara binda fast lite mossa på en gren....men istället ser karet ut som skrutt...tre av fem cryptorsar har smält ner av crypotsjukan sen igår eftermiddag, det gick snabbt.

        Vet att dessa kommer tillbaka men det ser inte så kul ut just nu...men men det är bara att se glad ut och hoppas att de kommer tillbaka snabbt.

        Nu har jag gjort det bästa jag kan för tillfället för att karet skall vli finare att titta på.

        Stort tack Ansjo för den fina mossan, det kommer att bli kanonfint när den växer till sig och blir lika fin som i ditt kar
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Det finns nästan inga räkor kvar och inga fiskar i detta karet, så jag fundrar på att förnya karet lite tänkte att jag skulle vänta med att köpa nya räkor tills lite senare och då kanske en annan sort men det är inte klart än.
          Skall skaffa en lite fisk som skall fylla ut lite, funderar på någon av dessa, Chokladgurami, Kardinalfisk (gul eller vanlig) eller Pygmégurami.
          Tror att dessa skulle funka ganska bra.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ojdå, vad hände med räkorna då? De såg ju ut att må väl sist jag såg dem, och att föryngring var på G...
            Jaja, där kommer att finnas en och annan räka nere i Tyskland att välja mellan;D!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Jag vet inte vad som har hänt, jag har skött vattenbytena ganska ok under sommaren och så det har bara varit lite sämre med mat men mat har de fått, så jag vet faktiskt inte.

              Ser bara 3 st grågula och en räkling...
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Ojdå, vad hände med räkorna då? De såg ju ut att må väl sist jag såg dem, och att föryngring var på G...
                Jaja, där kommer att finnas en och annan räka nere i Tyskland att välja mellan;D!
                Japp hoppas det, du får hjälpa mig att välja en bra sort som jag inte tar livet av...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  puh...idag ser jag minst 10 st räkor och en rombärande

                  Rörde runt lite i karet när jag gjorde vattenbytet och då kom de fram, vad skönt.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Gott, jag tyckte det lät konstigt att så många gått hädan på så kort tid...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Idag fick några Kardinalfiskar följa med hem till kuben
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Idag fick några Kardinalfiskar följa med hem till kuben
                        Jädrar vad fina dom är! Är det Tanichthys micagemmae? Ett gäng sådana blir jag sugen att härma dig med, i något kar framöver!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ja, visst är de fina men jag vet inte om det är Tanichthys micagemmae, men det känns så om man tittar på bilder.

                          Jag har hört av mig till butiken men de har inte svarat än.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jädrar vad fina dom är! Är det Tanichthys micagemmae? Ett gäng sådana blir jag sugen att härma dig med, i något kar framöver!
                            Det var denna sorten, VF med
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Kikade på Kardinalerna idag, de har blivit lite mer hemmastadda nu och hannarna börjar spänna sig för varandra, jisses vilka snygga fenor de fick De är såå snygga och fick en idé för framtiden...ett större kar med en massa växter och denna fisk som enda fisk, visst lät det snyggt? Tycker jag iallafall
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Mmm, de skulle passat perfekt i ett liknande kar som jag har i sovrummet! Fasen, jag får nog börja fundera lite starkare på att byta ut MP-kuben mot ett annat kar...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...